Булімія через стосунки з матір‘ю?
Вітаю, вибачте за довгу історію. В дитинстві мати постійно соромила мене за вагу, повноту, висміювала, обмежувала в їжі. Тоді, в 90-ті, діти зазвичай були худими і це було нормою. Зараз мене б вважали абсолютно нормальною дитиною, тоді я на контрасті з ншими я була повною. В шість років мене мати повела до гінеколога і та поставила мені раннє статеве дозрівання і заборонила поправлятися. І тут почався постійний контроль, зважування, висміювання. Це було не тільки про їжу, моя мати взагалі дуже любила маніпулювати, ігнорувати мене тижнями, бити за те, що неякісно прибирала, неналежне доглядала молодшу сестру, за брехню, хоч справжню, хоч вигадану. З нами жила бабуся, вона змушувала мене просити вибачення у матері на колінах за те, що я у своєму особистому щоденнику назвала її дурепою, який вона звісно прочитала. Мати демонстративно курила і пила в такі моменти, а бабуся казала: бачиш, до чого ти матір довела. Зараз я розумію, що мати була емоційно незрілою. А я мала нести відповідальність за її емоції. Батько був емоційно відсутній. Кілька разів мати змушувала збирати речі, щоб «віддати мене у дитячий будинок». Я стала намагатися догодити, добре вчилася, здобувала нагороди.Я була впевнена, що мати - свята жінка, а я не варта любові батьків. В 16 років я поїхала навчатися за 900 км від дому. Мені було важко, самотньо, я сумувала за домом.Щоб витримати це, я вирішила стати іншою людиною і відмовилась від їжі. Мати побачивши мене вагою в 40 кг запанікувала, почала тягати по лікарях. І я це сприйняла за любов, нарешті я отримала люблячу маму. Але потім почалися літні канікули, мені прийшлось приїхати на літо додому, і довелось їсти. Я почала набирати вагу і чим більше ставала моя вага, тим більше я втрачала люблячу матір. І поїхавши на навчання знов, я зрозуміла, що мені треба компенсувати те, що я з’їла. І я почала очищуватись. Так триває і по сьогодні, уже 18 років. Тільки зараз я усвідомила зв‘язок РХП з моїми стосунками з матір‘ю. Зараз ми в конфлікті через війну. Мати з батьком живуть на окупованих територіях, сестра на пмж в росії. Вони ігнорують мене, з початку війни, у нас постійні конфлікти. І чим частіше сварки, тим жорстокіше і частіше приступи РХП. Мені стає легше після того, як я очіщуюсь. Є ще й інші компенсації: розхламляю речі, гризу нігті, або все це разом. Мені ніби хочеться позбутися чогось поганого в собі через їжу, речі і частини тіла, я відчуваю полегшення, коли позбавляюсь чогось. Допоможіть мені з‘ясувати, про що це насправді
Питання від: ; Вік: 34

психолог онлайн
Справа в тому, що Ваша мати не емоційно незріла, а токсична мати.
Своїм ставленням до Вас вона створила Вам невротичний розлад.
І РХП, і те, що Ви гризете нігті – це спроби скинути внутрішню напругу
Є сенс звернутися до психолога.
Відредаговано автором 12-08-2024 04:37:54
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня.
Ви коли-небудь зверталися до психолога ( психотерапевта) або психіатра зі своєю проблемою? Бо, вона ( булімія?) достатньо серйозний психологічний розлад, який не є усвідомленим вибором способу життя,
та потребує допомоги фахівця. Самостійно Ви не зможете її подолати. Зважаючи на доволі тривалий перебіг ( 18 років),я б радила скоріше звернутися до спеціаліста, бо булімія має доволі сумні наслідки. І це не тільки проблеми з ЖКТ та емаллю зубів, а й незворотня розумова деградація та можливість летального наслідку.
"Допоможіть мені з‘ясувати, про що це насправді"
Це про Ваше дитинство( травми( а)), низьку самооцінку, непройдену сепарацію, підвищений контроль над тілом та життям загалом.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 369808 для Оксана Юрьевна
До психолога зверталась, але вони не змогли мені допомогти. На гарного платного психолога не маю достатньо фінансового ресурсу. Зараз сама займаюсь психологією РХП, багато чого хотіла написати, але це не помістилося в обсяг знаків. Про розумову деградацію це Ви, звісно, сильно… Ви знаєте подібні випадки? З розумом в мене все в порядку, принаймні зараз, чому є доказ: велика кількість освіти і наукових робіт. З зубами нажаль є незворотні проблеми, але вони не пов‘язані з РХП, це генетична аномалія, вона є і в мене, і в сестри. Я розумію, чому ви мені кажете про страшні наслідки: ви намагаєтесь мене налякати, щоб викликати інстинкт самозбереження. Повірте, я все це знаю. Як би в мене добре працював цей інстинкт, в мене б не було такої проблеми і я б не тягнулася до того, хто мене руйнує.
психолог онлайн
"ви намагаєтесь мене налякати"
Ні, не налякати. Я намагалась донести, що проблема дійсно серйозна й потребуєте її вирішення за допомогою фахівців.
"Про розумову деградацію це Ви, звісно, сильно…" Так- якщо наслідком булімії є анорексія, результатом якої й може бути розумова деградація й смерть.
"До психолога зверталась, але вони не змогли мені допомогти. На гарного платного психолога не маю достатньо фінансового ресурсу. Зараз сама займаюсь психологією РХП"
Вся моя відповідь була про те, що Вашу проблему не вирішити самостійно. Те,що Ви " в теме", це здорово. Але,ж стоматологи самі собі зуби не лікують та хірурги самі себе не оперують. Психологи також звертаються зі своїми проблемами до своїх колег, бо знають, що таке психологічні захисти.
психолог онлайн
Доброго ранку!
цитата:
В шість років мене мати повела до гінеколога і та поставила мені раннє статеве дозрівання і заборонила поправлятися. І тут почався постійний контроль, зважування, висміювання. Це було не тільки про їжу, моя мати взагалі дуже любила маніпулювати, ігнорувати мене тижнями, бити за те, що неякісно прибирала, неналежне доглядала молодшу сестру, за брехню, хоч справжню, хоч вигадану. З нами жила бабуся, вона змушувала мене просити вибачення у матері на колінах за те, що я у своєму особистому щоденнику назвала її дурепою, який вона звісно прочитала. Мати демонстративно курила і пила в такі моменти, а бабуся казала: бачиш, до чого ти матір довела.
Увесь цей жахливий спадок дитинтства (знущання матері і баби) доведеться тривалий час розгрібати(!) Бо там зосереджені у запакованому вигляді дуже сильні Ваші почуття... І відповідні рішення про себе. Рішення дитини, яка шукала спосіб ВИЖИТИ в умовах емоційних тортур.
Ті рішення і ставлення до себе безпомічної у протидії нічим не спричиненої несправедливості з боку рідних закарбувались десь на підсвідомому рівні. Втілились у модель, що активна й досі.
От тому потрібна дуже уважна, обережна і делікатна робота з психологом. Шукайте такого. А Ваші знання з теми РХП обов'язково допоможуть в ході співпраці.
Відредаговано автором 12-08-2024 10:11:56
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня.
Дуже прикро за Ваш складний досвід дитинства і юності, це, напевне, були важкі для Вас часи з якими Ви так чи інакше впорались. І не аби як, Ваша нинішня рефлексія свого стану, вивчення інформацію стосовно нього та відкритість до аналізу свого досвіду - вражає. Особливо враховуючи булімію, адже зачасту компенсаторна очищуюча поведінка сприяє тому, що рефлексія та емоційне переживання відсуваються на другий план.
Нажаль, формат не дозволяє коментувати інші коментарі, але прикро що деякі з них Вам довелось прочитати.
Але судячи з Ваших слів - Вам не потрібні "попередження", рекомендації чи поради тут. Ви і так знаєте, що робити. Крім вивчення літератури, необхідно робота з терапевтом. Є хороші терапевти не за дуже виоскі прайси, а в краньому випадку, Ви можете спробувати домовитись про оплату. Оскільки, розуміння - не достатньо. Переживання досвіду, проживання та завершенні процесів які не завершились в Вашій юності складно пройти самостійно і тільки по книгах. Навіть, якщо такі дії і похвальні Не
Зараз, Вам важливо прийняти рішення стосовно свого стану, тому що перебуваючи в ньому. перебуваючи під впливом вашеої матері, перебуваючи у цих не сепарованих в емоційному плані і залежних від неї стосунках - Ви своє життя обмежуєте. Ви віддали цьому розладу вже багато часу з свого життя, більше, ніж вони заслуговують.
Успіху Вам в пошуках спеціаліста та лікуванні.