Почуття провини
Добрий день.
Ситуація наступна, майже кожен раз, коли я дзвоню своїх двоюрідній тітці, вона починає з обвинувачень, що я їй мало приділяю увагу. Їй 72 роки. Вона активна, родини не має, але працює, є подруги. З родичів спілкується тільки зі мною, недовіра до всіх теж в неї є.
На дні народження не ходить до нас, дуже добре знається на своїх кордонах, але порушує мої.
Остання ситуація. Вона звернулася до мене з приводу покупки нового телефону, щоб я пішла разом з нею в магазин. Я погодилася і сказала, що коли я приїду з відрядження, я подзвоню на тижні, коли приїду. Приїхала я і понеділок, а подзвонила в п'ятницю з пропозицією піти на слідуючий день разом за покупкою.
На що я почула знов претензії, що я подзвонила піздно, вона передумала, у нас з нею погані стосункі і не складаються і вона очікувала мого дзвінка максимум в середу, вона близнюкі і не може довго чекати.
М'яко скажемо мене це вивело з себе.
Я 40 Ка річна заміжня працююча жінка, яка потрібна перш за все своїй родині, вислуховую це як школярка.
Хоча я їй обіцяла дзвонити 1 раз на тиждень, я не хочу цього робити.
Але мене мучає почуття провини і сорому, як підсвідоме.
Знаю, що це з дитинства, коли привчити, що дорослим весь час инета говорити ТАК, Але я не розумію як з цим бути.
Пробувала відпустити і не бічувати себе. Але я знаю, що все одно прийдеться їй дзвонити, тому що вона родичка. Як гра в одні ворота.
Як позбавитися цього почуття провини ложної і сорому і вийти з цього безглуздого кола тревожності і відповідальністі за грозні реакції тьоті.
Не звоню їй 3 тижні, але почуття провини як нав'язливе.
Дякую.
Питання від: ; Вік: 40
Доповнення від автора
Написала, трохи легше стало.
Все ж таки, коли очі бачать те, що написано, це гораздо легше на розум

психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Павел Леонидович Басанский
Ірина Миколенко
Доброго вечора.
Тут краще за все звернутися індивідуально до психолога, щоб виявити, звідки у Вас взялося деструктивне почуття провини. Бо тут справа може бути не конкретно в далекій родичці, яка в силу складного характеру і поважного віку вимагає надто багато уваги (родичка тут свого роду лакмусовий папірець на виявлення у Вас деструктивної провини), а в ситуаціях з Вашого більш віддаленого минулого (скажімо, з дитинства, з батьківсько-дитячих стосунків), де Вам би нав'язували провину за те, що Ви обираєте себе і свої потреби, а не чиїсь інші.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371052 для Марія Радченко
Дякую!
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Марія Радченко
Ірина Миколенко
Доброї ночі, Olga!
Ваш опис поведінки тітки:
цитата:
Вона активна, родини не має, але працює, є подруги
цитата:
кожен раз, коли я дзвоню своїх двоюрідній тітці, вона починає з обвинувачень, що я їй мало приділяю увагу
цитата:
недовіра до всіх теж в неї є
цитата:
На дні народження не ходить до нас
цитата:
дуже добре знається на своїх кордонах, але порушує мої
цитата:
я почула знов претензії
цитата:
почуття провини як нав'язливе
дуже підходить до портрету типового нарциса: людини егоїстичної, пихатої та великої думки про себе, всіма та всім невдоволеної, маніпулятивної, знецінюючої, агресивної та малоемпатійної.
цитата:
З родичів спілкується тільки зі мною
Тому що Ви наївна та з Вас легко зробити жертву. Гарний ресурс для вампіра-нарциса.
цитата:
Я 40 Ка річна заміжня працююча жінка, яка потрібна перш за все своїй родині, вислуховую це як школярка
Нарцис гарно вміє підштовхнути іншого в роль нерозумної дитини, а себе вивести таким мудрим і важливим.
цитата:
Хоча я їй обіцяла дзвонити 1 раз на тиждень, я не хочу цього робити
Це Ви поспішили пообіцяти - мабуть вона з Вас цю обіцянку витягнула.
Але ж ніколи не пізно її відмінити.
цитата:
Але мене мучає почуття провини і сорому, як підсвідоме
Так, мабуть вже на підсвідомому рівні. Справа в тому, що почуття провини і сорому - найулюбленіші для нарцисів, вони дуже гарно вміють їх викликати та штучно нав'язувати своїм нещасним жертвам.
цитата:
Як гра в одні ворота
І оце відчуття теж завжди з'являється, коли людина спілкується з нарцисом.
цитата:
Але я знаю, що все одно прийдеться їй дзвонити, тому що вона родичка
НІ! Ви зовсім НЕ зобов'язані це робити. Хоча кимось, мабуть що батьками або бабусями-дідусями Вам і була нав'язана роль "гарної слухняної дівчинки":
цитата:
Знаю, що це з дитинства, коли привчити, що дорослим весь час инета говорити ТАК, Але я не розумію як з цим бути
від якої поступово треба буде відвикати. В процесі психотерапії.
цитата:
Як позбавитися цього почуття провини ложної і сорому і вийти з цього безглуздого кола тревожності і відповідальністі за грозні реакції тьоті
Під час психотерапії з психологом, який знається на нарцисичній травмі (травмі, отриманої від родича-нарциса).
психолог онлайн
Марія Радченко
Ірина Миколенко
Павел Леонидович Басанский
Вітаю!
Згодна з колегою Басанським Павлом Леонідовичем, що ви маєте справу з токсичною людиною. Ваша проблема, що ви приймаєте її реакції і реагуєте, тим самим підживлюючи її значущість. Вона жертва лише тоді коли ви не зіграли обслуговуючу функціональну роль по відношенню до неї, а ви не так сказали, не так подзвонили, не так хотіли як їй хотілось. Ви ще довго будете гратись в це? Вона все життя, а ви?
Можна просто теж повернути свої кордони і ваша агресія вам в поміч, а у вас натомість провина та тривожність. Вам важко бути поганою для інших і хорошою для себе? Чому?
Родичка така людина і треба це прийняти і спілкуватись так як вам зручно, з добротою, але присікаючи ці маніпуляції. Важливо і їй вертати свої реакції, я хотіла допомогти вам коли мала змогу, а не при вашому реактивному зову, у мене теж є справи, робота, родина, чи ви про то не знали? Повертати її в вашу реальність так агресивно правдиво. Скажіть також, що ви розумієте що ваша родичка потребує так багато уваги, але ви можете дати так як можете і якщо її це не влаштовує, то це її надмірні очікування і не бажання також з вами рахуватись. На тому фронті буде істерика та образа, але вам важливо сказати своє і позначити кордони і все. Кожен сам відповідальний за те, що відчуває. Не давайте вімпірити вашу стабільність та доброту. Агресія робить вас героєм, а провина жертвою…
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371078 для Павел Леонидович
Дякую вам величезне. З мамою моєю теж були такі стосунки, як з тіткою. Але коли я визначила, що зможу дзвонити в середу о 12 годині і 30 хв будуть її, це спрацювало. Спочатку була істерика, але потім все налагодилося.
З тіткою мені краще взагалі вийти з цих таких стосунків, бо людина тут гладить, а тут вже б'є словом і почуттям провини. Таке уявлення, що той самий дух, тільки зі сторони тітки.
Це нормально не дзвонити, коли не хочеш, і зі мною все добре. Дякую вам за підтримку.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371112 для Алла Володимирівна
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня!
Не нужно общаться с человеком - если он вами манипулирует - и навязывает вам, того что вы не хотите или что вас не устраивает. ( и не важно родственник это или нет)
Снимите просто у себя в сознании ярлык " родственник" и сразу станет легче отказать - и установить уже свои границы и правила.
А она просто над вами пытается властвовать и самоутверждаться.
Таким людям никогда не будешь хорошим - им всегда мало и мало...
Лучше всего, с такими родственниками вообще сократить общение.
Вы ей не нянька. И вы ей нечего не должны!
Снимайте превдо ответственность!
Лучше займитесь своей семьей - туда свои силы и внимание направьте.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371172 для Ірина Миколенко
Дякую.
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Будь ласка.
Але звичайними домовленностями та узгодженнями часу ситуацію корінним чином НЕ вирішити.
Бо Ви маєте нарцисичну травму від мами і доки вона НЕ вилікувана - будь-яка людина схожого нарцисичного типу (не тільки тітка, а і керівник на роботі, колега, знайома, подруга тощо) буде мати над Вами психологічну владу. А Ви будете відчувати провину та себе-маленькою.
Тут може допомогти тільки психотерапія з психологом.