Детская дружба
Добрый вечер! У моей 7ми летней дочери одноклассница подруга, которая часто обижается, пытается запретить дружить с другими детьми. Стала замечать что подруга начала переманивать к себе друзей дочери, очень злится и обижается если видит успехи моей. Последняя капля была в том, что подруга обвинила мою дочь в том что она всё за ней повторяет, даже косички! Хотя это не так! После этого мама этой девочки судя по переписке заблокировала мою, либо удалила. Как быть в этой ситуации? Дочь расстроена, пытаюсь ей обьяснить
Питання від: ; Вік: 29

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Валентина Михайловна Жемчужникова
Добрый вечер, Ольга.
Дружба не всегда складывается так, как хотелось бы, и Ваша дочь сейчас получает опыт знакомства с разными детьми, узнавая на примере этого, какими в целом бывают люди.
Как именно Вы пытаетесь объяснить дочери, что происходит? Был ли у Вас подобный опыт дружбы или отношений с кем-либо?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 373747 для Марія Радченко
Пояснюю дочці що подруга їй заздрить, та вчу щоб не дозволяла їй щось забороняти. Бо дочка вже почала хвилюватися що та не буде дружити...
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Ви вірно кажете, що ніхто не має забороняти доньці дружити з тими, з ким вона хоче. Те, що донька сумує - нормально, адже вона переживає завершення дружби. Варто дати їй час і простір для цих емоцій і бути напоготові вислухати та підтримати, в разі чого.
Але також важливо те, що кінець токсичної дружби (в тому числі дитячої) в майбутньому дасть початок дружбі з новими людьми, які не будуть намагатися контролювати доньку через заздрість. Такі зміни теж на краще.
психолог онлайн
цитата:
подруга, которая часто обижается, пытается запретить дружить с другими детьми. Стала замечать что подруга начала переманивать к себе друзей дочери, очень злится и обижается если видит успехи моей. Последняя капля была в том, что подруга обвинила мою дочь в том что она всё за ней повторяет
Скажите, пожалуйста, а как Вы реагируете на такие события, которые происходят с Вашей дочерью, вернее, с отношением её подруги к ней?
психолог онлайн
Доброй ночи, Ольга!
По описанному Вами поведению подруги дочери, напрашивается вывод, что эта девочка - настоящий нарцисс. Что является врожденным типом человека, который обычно и проявляется с самого детства. Хрестоматийный пример чего мы и видим.
А с такими людьми дружить не только ОПАСНО, но даже и НЕВОЗМОЖНО. Потому что дружить-то они и НЕ умеют в принципе. Умеют только использовать других в своих интересах. И делать окружающим больно. Это они очень хорошо умеют делать. От рождения. А у этой девочки еще и мать такая-же.
Где-то год назад прочитал неплохую статью по этой же теме: https://psy-practice.com/publications/lichnye-otnosheniya/kogda-tvoya-podruga-pauchikha-zhutkiy-vid-zavisimosti-/
Конечно для 7-летней девочки эту статью читать будет рановато, но вот если ее прочитаете Вы, а потом перескажете дочери в доступном для понимания виде с адаптированными примерами из их отношений с этой "подругой", то для дочери может быть польза. Тем более, что подобных людей в жизни хватает.
Важно еще разобрать ВМЕСТЕ с ребенком - КАК она попадается на "крючок" в этой псевдо-дружбе? На что ведется?
Из-за чего? Наивность и доверчивость? Страх остаться ОДНОЙ? Или что-то другое?
Відредаговано автором 14-11-2024 02:48:47
психолог онлайн
Доброго вечора Ольго!
Колеги дали вже багато цінних порад. Тому напишу, як на мою думку, основне.
Як на мене, найгірше, коли дорослі починають втручатися у стосунки дітей. Як це зробила мама тої дівчинки...
Діти сваряться і миряться дуже швидко. Це перше.
Друге. Дуже добре, що Ви свою дочку підтримуєте і намагаєтеся їй все пояснити. Але...
Найголовніше - це зрозуміти, а чому саме така дівчинка, як подруга Вашої дочки, їй зустрілася? Чому Ваша дочка терпить її заздрість, не помічає підступності? Що змушує Вашу дочку боятися втратити такі стосунки?
От Ви пишете "Пояснюю дочці що подруга їй заздрить, та вчу щоб не дозволяла їй щось забороняти. Бо
дочка вже почала хвилюватися що та не буде дружити..." Як на мене, дуже показова саме остання фраза " Бо дочка вже почала хвилюватися що та не буде дружити..."
Насправді, можна пояснювати дитині правильні речі скільки завгодно, можна давати правильні поради, та
якщо донечка схильна швидко прив'язуватися і дуже залежна від стосунків з друзями - поради просто не спрацюють.
Бо ми всі діємо, не тому що знаємо як потрібно діяти, а, насамперед, автоматично, рефлексивно, відповідно до своїх внутрішніх установок. Які , у свою чергу, формуються відповідно тим несвідомим поведінковим моделям та установкам, які є у наших батьків. Бо засвоюємо їх, знову ж таки, автоматично
Тому логічне і моє наступне запитання.
А як саме складалися дружні стосунки у Вас з Вашими подругами та близькими людьми? Чи схильні Ви швидко прив'язуватися до людей? На скільки їх ідеалізуєте? І як часто потім розчаровується? На скільки чітко вмієте окреслювати свої власні особистісні кордони в стосунках?
Питання не тривіальні. Адже, ми вчимо своїх дітей, насамперед, своєю поведінкою, а не своїми порадами та поясненнями, що далеко не завжди співпадають з тим, як поводимо себе ми самі в житті і цього не помічаємо.
І третє. Хочете допомогти своїй дитині? Насамперед, допоможіть собі...