Провина
Я вже пів року приймаю антидепресанти і мені зараз непогано. Але пів року тому, коли не мали допомоги, я були дуже вразливими, імпульсивними і мали суїцидальні думки, мені було дуже боляче. Були моменти, коли я навіть думали, що так повинно бути і таке закінчення обране для мене. Що це все, до чого я коли-небудь йшли.
Справа у тому, що я багато разів брехали друзям про спроби суїциду задля того, щоб вони за мене хвилювалися, турбувалися і я почували себе значущими і потрібними. Я справді про це думали, але ніколи б не змогли зробити. У ті моменти я не відчували провини, тільки дуже сильний порив брехати їм аби отримати увагу і сильну реакцію. Зараз, коли ми ще ближчі я відчуваю провину за те, що виснажували їх своїми витівками. Наскільки аморально я вчиняли?
Питання від: ; Вік: 16

психолог онлайн
Анна Автонділова
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго вечора!
Тут я би казала радше не про аморальність Вашого вчинку, а про його зумовленість певною структурою особистості або певним розладом. Чи говорили Ви зі своїм психіатром на цю тему? (Дуже раджу поговорити.)
Брехати, щоб привернути увагу (в тому числі, і спробами самогубства чи суїцидальними намірами) часто буває властиво людям з істероїдним розладом особистості або межовим розладом особистості. На те вони і розлади, що в людини є певна дезадаптація в поведінці (схильність шкодити собі вбо іншим певними своїми тенденціями). Розлади особистості не лікуються в класичному сенсі цього слова, але їхні прояви згладжуються при регулярній довготривалій психотерапії, з розбором причин поведінки та її зміною на більш конструктивну.
Так, Ви з психологом або психотерапевтом можете дослідити, звідки пішов дефіцит уваги, та як Ви можете її отримати, не шкодячи своїм відносинам з близькими і друзями. Також, Вам потрібно буде навчитися шукати опору в собі, щоб навіть без зовнішньої валідації почувати себе впевнено.