не знаю що робити
здрастуйте, складно пояснити свої думки, в мене дуже погані відносини зі всією родиною, з батьком не спілкуюся хоча знаходимось в однієї кімнаті,все життя чую від нього образливі слова, в дитинстві бив мене, так що розбивав голову, мати ніколи не захищала мене, просто дивилася на все це, брат теж все дитинство знущався та і досі, кривдить, памʼятаю як душив мене, було таке що ударив мене кулаком по голові та потім в тяму не міг прийти, постійно казав що я аутист та помилка природи. всі мені кажуть що я ніхто, не подумайте що я все це починаю, навіть коли я мовчу мене починають якось намагатися принизити, я не можу ніколи щось сказати, мені починають казати закрий свій рот, коли я кажу куди б хотів б поступити мене навіть не слухають кажуть (в цьому числі і брат) що за мене ніхто не буде платити та я буду вчитися туди куди мені скажуть, та працювати там де скажуть, щоб забезпечити усіх. насправді чому із за цього мені дуже сумно тому що ніколи в житті мене нічого не питали, все вирішували за мене, і я розумію що у мене нема ніякого вибору та свого слова, в мене немає ні друзів нікого, щодня я з ранку до ночі гуляю щоб якось піти від всіх своїх думок, сподіваюсь що може мені стане краще, але чогось не дуже, я не можу ображатися ні на кого, я всіх ціную, та люблю усіх своїх родичів та не тримаю зла та образу, але розумію що їм було би краще якщо мене б не було, я справді не розумію що я такого зробив в житті, не бачу сенсу в житті, але все одно живу ці повністю однотипні день за днем, що мені робити, як не думати о поганих речах?
Питання від: ; Вік: 17

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Вітаю.
Те, що Ви розповіли, — це дуже важкий досвід, і мені щиро шкода, що Ви з цим зіткнулися. Ви не заслуговуєте на таке ставлення, і те, що відбувається у вашій сім’ї, є насильством — як фізичним, так і емоційним. Це не Ваша провина. Ви маєте право на повагу, власне життя та вибір.
Ваша родина не підтримує Вас, а навпаки, придушує вашу особистість і бажання жити так, як Ви хочете. Це важко прийняти, особливо коли Ви любите своїх близьких, але вони не відповідають взаємністю.
Ви дуже самотні, і це робить ситуацію ще важчою. Але Ви не самі у цьому світі. Є люди, які можуть підтримати Вас.
Навіть якщо немає друзів, можна знайти спільноти (наприклад при церкві), гуртки, волонтерські організації — будь-які місця, де можна зустріти людей, які сприйматимуть Вас без знецінення.
Якщо є можливість звернутися до психолога (навіть онлайн або в благодійних організаціях), це дуже допоможе.
Ваші рідні кажуть, що Ви "повинні робити те, що вони скажуть", але це Ваше життя.
Якщо є можливість отримати освіту або професію, яка дасть Вам незалежність, це має бути Вашим пріоритетом.
Навіть якщо зараз здається, що Ви не можете нічого змінити, важливо розуміти, що ситуація не буде такою завжди.
Маленькі кроки: дізнатися про навчальні заклади, можливості стипендій, безкоштовне навчання або навіть просто почати вивчати щось самостійно.
Ваші близькі хочуть зламати Вашу самооцінку, але не можна дозволити їм це зробити! Їхні слова не визначають Вашу цінність.
Вчіться ставити кордони: навіть якщо поки не можете висловлювати свою думку відкрито, всередині Ви можете сказати собі: "Це не про мене, вони неправі".
Навчіться внутрішньо не реагувати на їхні образи, спробуйте сприймати це як шум, а не як щось, що Вас визначає.
Найкращий спосіб вирватися з цього середовища — стати незалежним.
Робота, навчання, будь-який спосіб отримати фінансову свободу допоможе Вам вийти з-під їхнього впливу.
Якщо є родичі або знайомі, які можуть допомогти хоча б порадою чи підтримкою, не соромтеся звернутися до них.
Ви багато часу проводите наодинці зі своїми думками, і це змушує вас застрягати в болісних переживаннях. Важливо знайти щось, що буде Вас відволікати та мотивувати.
Будь-яке заняття, яке дає Вам відчуття самореалізації (навіть малювання, музика, спорт), може стати точкою опори.
Часом важко бачити сенс життя, але він є — навіть у простих речах: можливість навчитися чомусь новому, знайти людей, які будуть добрими до Вас, створити власне життя, не схоже на те, що Вам нав’язали.
Ви маєте право на щастя! Ви не те, що про Вас говорять. Ви не приречені на життя, яке Вам диктують. Ви маєте силу змінити свою долю!
Якщо Ви відчуваєте сильну безвихідь, будь ласка, не лишайтеся наодинці — зверніться до психолога чи гарячої лінії підтримки. Важливо знати, що є люди, які хочуть допомогти Вам знайти вихід!
психолог онлайн
Здрастуйте!
цитата:
з батьком не спілкуюся хоча знаходимось в однієї кімнаті,все життя чую від нього образливі слова, в дитинстві бив мене, так що розбивав голову, мати ніколи не захищала мене, просто дивилася на все це, брат теж все дитинство знущався та і досі, кривдить, памʼятаю як душив мене, було таке що ударив мене кулаком по голові та потім в тяму не міг прийти, постійно казав що я аутист та помилка природи. всі мені кажуть що я ніхто, не подумайте що я все це починаю, навіть коли я мовчу мене починають якось намагатися принизити, я не можу ніколи щось сказати, мені починають казати закрий свій рот, коли я кажу куди б хотів б поступити мене навіть не слухають кажуть (в цьому числі і брат) що за мене ніхто не буде платити та я буду вчитися туди куди мені скажуть, та працювати там де скажуть, щоб забезпечити усіх
З того, що Ви описуєте, можна зробити припущення, що Ви живете в психопатичній родині. Знаєте, хто такі психопати? Це люди з певним розладом характеру: егоїстичні, самозакохані, черстві та бездушні, маніпулятивні (використовують оточуючих у власних інтересах), зверхні, знецінюючі, мстиві, не поважаючі нікого, які цінують тільки СИЛУ і поважають лише тих, хто їх побив.
Звісно, що ЖИТИ в такій жорстокій родині НЕможливо. Можна тільки ВИЖИВАТИ, що Ви й робите.
цитата:
насправді чому із за цього мені дуже сумно тому що ніколи в житті мене нічого не питали, все вирішували за мене, і я розумію що у мене нема ніякого вибору та свого слова
Так, це справді досить боляче і сумно. Коли тебе НЕ цінують, а навпаки - ЗНЕВАЖАЮТЬ. Але навряд чи щось зміниться САМЕ СОБОЮ, як Ви чекаєте:
цитата:
щодня я з ранку до ночі гуляю щоб якось піти від всіх своїх думок, сподіваюсь що може мені стане краще, але чогось не дуже
Бо ВТЕЧЕЮ від правдивих думок ситуацію НЕ вирішити. І краще Вам стане ТІЛЬКИ коли Ви зробите ПЕВНІ дії!!!, а не просто будете втікати від жорстокої родини та своїх думок.
цитата:
в мене немає ні друзів нікого
Друзі з'являться пізніше, обов'язково. Але ж спочатку, щоб Вас почали цінувати люди (НЕ родичі, а інші), почніть цінувати СЕБЕ САМІ.
цитата:
я не можу ображатися ні на кого, я всіх ціную, та люблю усіх своїх родичів та не тримаю зла та образу
Ви розумієте НАСКІЛЬКИ Ви від них відрізняєтесь?! А вони до Вас ставляться по-психопатськи - з презирством, знеціненням і бажанням Вас використовувати та гнобити, самостверджуватись тощо.
Але ж!!! Ви маєте ПРАВО ображатись на несправедливе ставлення до себе. Хоча звісно, що говорити з такими - марна справа. Скоріш за все тільки посміються або зроблять ще боляче. Тож, ця образа потрібна для ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ: ЩО робити далі?
цитата:
але розумію що їм було би краще якщо мене б не було
Ні, їм бі було НЕ краще, бо на кому б вони зривали своє зло? Почали б зриватися один на одному, доки не перегризли б...
цитата:
я справді не розумію що я такого зробив в житті
Ви нічого такого НЕ зробили. Це суто ЇХ відповідальність, їхні вчинки говорять про їхню скотську природу. До якої Ви НЕ МАЄТЕ відношення. Бо Ви - інший! І Слава Богу!
цитата:
що мені робити, як не думати о поганих речах?
Що?!
ЗНАЙТИ СЕНС в своєму житті і ПЕРЕСТАТИ жити однотипно, як Ви пишете:
цитата:
не бачу сенсу в житті, але все одно живу ці повністю однотипні день за днем
Це може бути не просто, але я підкажу: гарним сенсом може бути - ВИСТОЯТИ та НЕ зважаючи ні на що РЕАЛІЗУВАТИ себе, відбутися як особистість. Але це можливо лише!!! при ОКРЕМОМУ проживанні від них. Тож, шукайте можливості та готуйтесь до дистанціонування від психопатичних родичів.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377207 для Емілія Іванівна
дякую за відповідь,стало легше від того що якось підтримали , та дали пораду, дуже вдячний
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377209 для Павел Леонидович
дякую за відповідь, та розуміння, дуже намагаюсь зараз вчитися щоб було в мене хочаб щось в майбутньому, незважаючи на те що мене повністю не підтримують, дякую ще раз за відповідь та поради, хорошого дня!
Доповнення від автора
насправді ще додам мабуть, що живу в окупації. не хочу тут жити тим паче вчитися, все сіро та пусто, в мене нема фінансів щоб виїхати, та на те щоб десь жити якщо і вийде виїхати. дуже контроль наді мною від батьків..на жаль, те що я б хотів нікого не цікавити, важко жити без підтримки, мабуть, я вирішив що в мене більше немає сил жити
психолог онлайн
Не має значення, ДЕ Ви живете. В окупації чи ні.
Бо сіро і пусто взагалі по всій країні. Поки що.
Але війна йде до свого кінця - ще кілька місяців і все скінчиться перемир'ям.
А Вам невдовзі виповниться 18 і Ви зможете обирати собі дорогу самі - поїхати туди, куди захочете.
Гроші заробити можна буде. Подумайте зараз де і як?
А те, що сил жити зараз не має - це ТИМЧАСОВЕ, воно пройде. І далі все буде добре.
Головне: ВИРВАТИСЬ зі своєї ненормальної родини на волю і йти СВОЇМ шляхом.
психолог онлайн
Вітаю
Ваша сім'я, на жаль, відверто проявляє до вас багато агресії- закривають рот, б'ють, не дають слова сказати, кажуть що ви не зможете вчитись тощо. Якщо ви дійсно хочете вчитися далі, то вам потрібно подбати про це - знайти навчальний заклад, підготуватися до вступу, піти вчитися, паралельно підробляти. так ви зможете себе самостійно забезпечувати. Ви не зобов'язанв жити з вашою родиною, яка вас відверто не любить, і не зобов'язані заробляти, щоб їх усіх утримувати. Вам потрібно наважитись і піти житии власне життя. Там і друзів знайдете: на роботі, на навчанні тощо
Відредаговано автором 23-02-2025 09:34:35