Надмірна кількість снів
Вітаю. Останнім часом мені щоночі сняться сни в надімірній кількості. Вони не погані, просто їх багато. Я щоразу прокидаюся по кілька разів за ніч. Хоча досить швидко засинаю знову, тому безсонням це не назвеш.
Зараз рідко буває так, щоб я заснула і спала аж до ранку, не прокидаючись. Відчуваю, що ця надмірна кількість снів мене втомлює.
З чим це може бути пов’язано?
Також у мене є ще одне запитання про сни.
Мені часто сниться, що я не можу піднятися сходами – вони або закінчуються, або розвалені, або починають хитатися, і я боюся йти далі. Загалом, вони не дають мені дістатися туди, куди мені треба.
А ще мені регулярно сниться, що я опиняюся за кермом автомобіля, який їде. При цьому в сні я розумію, що не вмію водити, я не маю водійського посвідчення, і мені страшно – боюся потрапити в аварію або щоб мене не зупинила поліція чи щось ще... Проте в сні все завжди закінчується нормально. А іноді я можу змусити себе прокинутися – ніби усвідомлюю, що це лише сон, і даю собі імпульс пробудитися.
Що можуть означати ці сни з точки зору психології?
Питання від: ; Вік: 29

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня, Еліно!
З фізіологічної точки зору сни - це інформація, яку мозок обробляє, поки Ви спите. Це відбувається під час швидкої фази сну. Якщо сновидінь багато, можу припустити, що у Вас багато спогадів та емоцій, накопичених за день чи більший проміжок часу, тому сновидінь багато і вони виразні. Також, скоріше за все, Ви прокидаєтеся у швидкій фазі сну, тому добре пам'ятаєте, що Вам наснилося.
Щодо значень Ваших снів, то тут рекомендую самостійно порефлексувати, що для Вас значать ті чи інші символи, якого сенсу Ви їм надаєте. Моє припущення таке, що і сходи, і кермування автівкою, - це символи життєвого шляху, і Вас радше за все тривожить майбутнє і Ви боїтеся з чимось не впоратися. Чи вірні мої здогади і що саме Вас тривожить - це вже Ви знаєте.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Марія Радченко
Павел Леонидович Басанский
Здравствуйте, Элина. Как вы думаете, есть ли связь ваших сновидений с переживаниями, которые случаются с вами в реальной жизни? Какие чувства вызывают сновидения? Перекликаются ли они с чувствами в вашей жизни, возможно и с событиями жизни?
психолог онлайн
Марія Радченко
Алла Григорівна Веленко
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня, Elina!
цитата:
Що можуть означати ці сни з точки зору психології?
Насправді існує чимало підходів до трактування сновидінь. Є варіант трактування на об'єктній стороні, а є на суб'єктній.
Загалом, прийнято вважати, що у ві сні психіка людини перетравлює події та переживання свого власного життя, аби знайти вихід і якесь замирення.
У зв'язку з цим уточнююче питання - символ сходів у ві сні якимось чином пов'язаний з вашими актуальними прагненнями: кар'єрою? професійним зростанням? значимими відносинами тощо? Що в реальності у вас відбувається? Яким ви бачите свій подальший життєвий шлях?
цитата:
Загалом, вони не дають мені дістатися туди, куди мені треба.
А куди вам треба? Можливо, не треба, а БАЖАЄТЕ ви потрапити зовсім в інше місце, однак на дорозі виникають перешкоди?..
цитата:
Проте в сні все завжди закінчується нормально.
Схоже, що ваше підсвідоме надає вам підтримку, аби вірили в себе та успіх власних дій.
Чи можете щось зазначити щодо сумнівів в собі? Вони у вас наскільки присутні?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377607 для Марія Радченко
Дякую за відповідь.
От цікаво те, що у мене навпаки дні ненасичені подіями та емоціями і я б сказала, що мені навіть не вистачає певної новизни і хотілось би щоб щось цікаве відбувалося частіше. А от в голові протягом дня дуже багато різних думок, діалогів і тд, і іноді, ввечері, це навіть заважає заснути вчасно.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377609 для Яна Валерьевна
Яна, дякую за відповідь
Я гадаю, що зв'язок є. І я б навіть сказала, що страх, тривога, хвилювання - це ті емоції та відчуття, які я зараз найчастіше переживаю в реальному житті. І в снах я теж їх доволі часто та яскраво відчуваю.
Якщо в сні я бачу на своєму шляху напіврозвалені сходи, то часто відчуваю страх ставати на них. Обережність бере верх і я не ризикую йти. Іноді бувають нерозвалені, але коли я підіймаюсь трохи вище, то вони починають все сильніше хитатися і я знову ж відчуваю страх впасти і спускаюсь вниз. А бувало, що сходи просто закінчувалися і я йшла шукати ліфт.
Щодо керування авто, то тут більш змішані емоції зазвичай. Я завжди якось неочікувано опиняюсь за кермом і мені "кров з носа" але треба кудись доїхати. І під час руху у мене просто суміш емоцій, страху, бо я ж не вмію цього, не знаю як, не знаю правил, а якщо кудись в'їду, не ту педаль натисну, зупинить поліція - і ось ця вся суміш думок відбувається у той час як я керую авто, і я навіть не знаю як ним екрую, проте зазвичай все закінчується нормально. Все якось похапцем відбувається в таких снах.
психолог онлайн
Марія Радченко
Возможно в реальной жизни вы не придаете значения вашим переживаниям, страху, тревоге. А они уже «стучаться» вам во снах, и это выматывает. Думаю, что стоит обратить внимание на то, что происходит в вашей жизни и попытаться разобраться. Сновидение, это отчасти симптом, который сигналит вам о чем-то.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377610 для Володимир Анатолійович
Дякую за відповідь
Тема кар'єри зараз для мене актуальна як ніколи, проте я відчуваю, що ось ці непрохідні сходи в моїх снах можуть бути про якусь невпевненість у собі. Тобто з'являється перешкода, я її бачу, лякаюсь, стаю надто обережною і не йду до своєї цілі. І це не лише про кар'єру, а багато про що в моєму житті.
Проте, іноді в своїх снах я можу робити кроки, але тоді щось інше зупиняє. А пару разів було, що я обходила ті сходи і шла шукати ліфт.
І так, я досить часто сумніваюсь у собі і так було завжди.
І гадаю, що ця невпевненість завжди буде зі мною, але я розумію, що з цим можна працювати і покращувати
психолог онлайн
цитата:
Поділяю такий підхід на 100%. Головне почати рух. Розібратись в коренях невпевненості. Пропрацювати причини. Розвивати і напрацьовувати інше сприйняття і ставлення до себе. Через що? Через новий досвід практичний. І досвід нових почуттів.
цитата:
Тема кар'єри зараз для мене актуальна як ніколи, проте я відчуваю, що ось ці непрохідні сходи в моїх снах можуть бути про якусь невпевненість у собі.
Що можете зазначити з приводу декількох моментів:
шлях в кар'єрі бажаний? свідомий?
в чому саме ви невпевнені - розумові здібності? амбіції? наполегливість? міцність характеру? терпіння? воля? інше?
цитата:
А пару разів було, що я обходила ті сходи і шла шукати ліфт.
Стало цікаво, чим завершились пошуки ліфту?
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго ранку Elina!
Загалом, експертами у цій сфері сни завжди вважалися проявами нашого несвідомого. Тобто, тієї частини нас, яке ми під час сну не здатні контролювати, але яке може бути тим, що ми, з якоїсь причини, знову ж такі, несвідомо, "витісняємо" в активній фазі свого життя. Коли ми спимо, наша свідомість "засинає" разом з нами, або ж втрачає повний контроль над нами. І тоді от те саме "витіснене" намагається "пробитися" до нас от у такий спосіб, за допомогою снів та сновидінь. І важливість "витісненого" можна класифікувати саме по їх повторюваності. Власне,як це відбувається і у Вас.
Насправді, ніхто окрім Вас самої, не може знати, що саме дуже важливого було не взяте до уваги або "витіснене" Вами несвідомо раніше. Тому в таких випадках найкраще - це допомога зі сторони психолога, який дасть можливість Вам "з'єднатися" зі своєю "витісненої" частиною і зрозуміти, про що так наполегливо Ваша підсвідомість намагається "достукатися" до Вас.
Тому те, що я напишу нижче, може бути лише певними припущеннями і не більше, але які, можливо, наштовхнуть Вас на якусь важливу думку.
От Ви пишете:
"Мені часто сниться, що я не можу піднятися сходами – вони або закінчуються, або розвалені, або починають хитатися, і я боюся йти далі. Загалом, вони не дають мені дістатися туди, куди мені треба..."
Що таке сходи, які ведуть вверх і що вони можуть уособлювати в собі? Наприклад, дорога в майбутнє, розвиток, якесь внутрішнє зростання ..
Якщо ці сходи закінчуються, розвалені або хитаються - можливо, обрана не та дорога, яка приведе Вас до бажаного результату? Або ж, задіюється не той підхід до вирішення нагальної проблеми? Або ж, загалом, були чомусь втрачені або так і не знайдені ті основні цінності в житті, або ж не виставлені правильно цілі та визначені життєві пріоритети, які гарантують Вам щасливе та благополучне життя? Адже, на превеликий жаль, зачасти ми не знаємо законів природи, за якими чоловік та жінка можуть правильно розвиватися та бути щасливими. Тому, жінки, нерідко, намагаються реалізуватися за чоловічим сценарієм, а чоловіки "застрягають" не розкривши в собі чоловічі якості. І те і інше ускладнює всі зовнішні намагання і унеможливлює як професійну повну реалізацію, так і створення гармонічних стосунків.
Я б Вам все ж радила записатися на індивідуальну консультацію. Якщо, певне, Ви хочете все ж розібратися в собі і зрозуміти, що дуже важливого було втрачене і без чого Ваше життя може бути не до кінця реалізованим.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 377618 для Володимир Анатолійович
Так, цей кар'єрний шлях яким я йду зараз, вже обраний саме мною.
Моя невпевненість пов'язана з тим, що хтось інший може легко похитнути мою віру в себе. І я ніби то постіно в очікуванні якогось негативу у свою сторону. Досить довго батьки втручалися в питання кар'єри і цим завжди збивали мене з обраних мною шляхів. Адже як виявилося, що я більш творча людина, а вони завжди спрямовували мене на всілякі престижні і важливі для людей професії (лікар, юрист і тд...).
Також дуже близько приймаю до серця якісь негативні коментарі, відгуки чи невдалий досвід.
І нехай 10 людей мені скажуть, що я класна, але я найкраще запам'ятаю того одного, хто скаже що я нездара))
А чим завершувалися пошуки ліфтів у моїх снах я не пам'ятаю, скоріш за все сни або обривалися або переключалися на якісь інші. Не пам'ятаю ні разу якогось завершення пошуку ліфта.
психолог онлайн
Моду зробити припущення, спираючись на Ваші коментарі, що професійна кар'єра - це ще не все, що Вам потрібно в житті. Тому роблю припущення, що сни можуть стосуватися Вашого особистого життя, що Ви недостатньо уваги приділяєте саме цій сфері...
Як складається Ваше особисте життя?
психолог онлайн
цитата:
Що можете зазначити щодо того, наскільки цінуєте власний вибір?
цитата:
Моя невпевненість пов'язана з тим, що хтось інший може легко похитнути мою віру в себе
Тобто ваші особистісні кордони досить проникнені. Напевно, не вистачає підтримку зсередини.
цитата:
І я ніби то постіно в очікуванні якогось негативу у свою сторону.
Це вже щось звичне. Пригадайте, з якого віку почали помічати оце відчуття?
До речі, в дитинстві як часто отримували негатив у свій бік? Здебільшого від кого?
цитата:
Досить довго батьки втручалися в питання кар'єри і цим завжди збивали мене з обраних мною шляхів. Адже як виявилося, що я більш творча людина, а вони завжди спрямовували мене на всілякі престижні і важливі для людей професії (лікар, юрист і тд...).
На сьогодні, як вони ставляться до вашого вибору і в цілому які стосунки між вами?
цитата:
Ніби потреба така існує і чекає на вкрай негативний коментар. Цікаво, для чого відчувати себе нездарою?
психолог онлайн
Доброго вечора!
цитата:
в сні я розумію, що не вмію водити, я не маю водійського посвідчення, і мені страшно – боюся потрапити в аварію або щоб мене не зупинила поліція чи щось ще..
Тобто НЕ впевнені в своїх силах і праві йти-їхати своїм шляхом (права водія). А "аварія" - це про страх фатальних помилок в роботі, "поліція" - перевірка кваліфікації. Мабуть і "комплекс самозванця" в наявності?
цитата:
Оця залежність від негативної!!! думки про Вас і сниться в цих снах. І в її основі - БАТЬКИ та психологічна НЕсепарованість від них.
А це запит на психотерапію,тому що це:
цитата:
гадаю, що ця невпевненість завжди буде зі мною
зовсім НЕ так. Її не стане, одночасно з успішною сепарацією, яка пройде набагато швидше і ефективніше разом зі спеціалістом.
Відредаговано автором 12-02-2025 23:28:22