Як пережити коронавірус
Доброго дня, декілька днів тому думала просто простудилася, боліло горло, голова, сухий кашель.., після вчора закладений ніс, смолі течуть і течуть ніби вода, спрей до носу недопомагає. Приймаю ліки, а вчора зрозуміла шо не відчуваю зовсім запахи. Я невідчуваю свої парфуми, гелі для душа, аромаолію. Дуже переживаю за це шо невідчуваю запахи, плакала. Весь час нюхаю щось і сподіваюсь знову відчути запахи але невідчуваю. Я дуже рада шо маю смак, розумію шо смак важливіший чим відчуття запаху. Якби я невідчувала смак улюблених страв зовсім незнаю як би це пережила. Як пережити цей коронавірус і спокійно відноситися до того шо невідчуваю запахи?
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Іванна Алексєєва
Ирина Константиновна Зубиашвили
Як Ви дізналися, що це саме коронавірус? (При інших респіраторних інфекціях теж іноді закладає ніс і пропадає відчуття запаху.) Ви були у лікаря?
Якщо вже були у лікаря, то відпочивайте, достатньо спіть, пийте багато теплої рідини. Старайтесь морально підтримувати себе, роблячи щось, що Вам подобається (можна подивитися серіал, почитати книгу, тощо), і не занурюватися надто глибоко у думки про те, що Ви зараз не відчуваєте запах. Якщо відчуття запаху не поновиться після одужання, тоді ще раз сходіть до лікаря.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Как вы узнали, что это короновирус?
То, что не ощущаете запахи, то это может быть просто причиной сильно заложенного носа.
Чем отличаются те симптомы короны, которые вы описываете
цитата:
боліло горло, голова, сухий кашель.., після вчора закладений ніс, смолі течуть і течуть ніби вода, спрей до носу недопомагає.
от обычных вирусов, которыми постоянно болеют люди?
На самом деле, короновирус это достаточно давняя группа вирусов, которыми люди болели и болели бы спокойно и дальше, пока не раздули эту панику. И бОльшей частью людей пугают не насморк и плохое самочувствие, а те ужасы, которые описывались в прессе.
Чего вы боитесь?
Что пугающего в том, что какое-то время вы не будете чувствовать запахи?
Доповнення від автора
Я думаю що це коронавірус тому що всі симптоми коронавірусу. Декілька днів сухий кашель, голова боліла, раніше я також була багато разів простуженою але ніколи не було так щоб не відчувала запахи. Я боюся що це надовго то ще не відчуваю запахи і через це плачу...
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Володимир Анатолійович Тарасенко
цитата:
Я боюся що це надовго то ще не відчуваю запахи і через це плачу...
Гаразд, тобто основна проблема не в тому, корона у Вас чи ні, а в тому, що Ви ніколи не втрачали нюх раніше, у Вас не було досвіду навіть тимчасової нездатності відчувати запахи. А тут це трапилося, і Вам страшно.
Чого Ви боїтеся? Я можу припустити, що це страх втратити нюх назавжди, тобто страх втрати важливого для Вас способу контакту зі світом, важливої частини себе. І такі думки виникають у Вас на фоні підвищеної тривожності.
В психології це називається іпохондричний тим реагування на хворобу. Ви коли хворієте, починаєте себе накручувати, акцентувати увагу на симптомах, думати про найгірший варіант розвитку подій (Я ніколи більш не зможу відчувати запахи.) Але це, на щастя, не про тяжкість Вашої хвороби, а про тип реагування на неї Вашої психіки. Якщо хочете, можете залучитися підтримкою психолога, щоб почуватися спокійніше, навіть якщо Вам фізично погано через симптоми вірусу.
І ще, чи Ви щеплені від корони? Якщо так, то навіть якщо у Вас вона, Ви легшге перенесете вірус, і менше буде ймовірність ускладнень, яких боїтеся. Якщо не щеплені, то після одужання дуже раджу піти зробити щеплення, адже це базова турбота про себе. Щасти!
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго вечора!
Насправді, основний симптом коронавірусу - це втрата не відчуття запаху, а відчуття смаку. Це перше.
Друге. Коронавірус у різних людей перетікає зовсім по різному. Наприклад, у мене під час коронавірус кашлю не було зовсім, а лише дуже висока температура, яка не збивалася.
І нарешті, третє. Якщо все ж у Вас коронавірус, тоді після одужання ніякі щеплення робити не потрібно. Адже, Ваш організм під час хвороби вже напрацював імунітет. І якщо Ви зробите щеплення, Ваша імунна система, у випадку повторного інфікування на коронавірус, вже просто не спрацює.
До речі, більшість людей, які зробили щеплення від коронавірусу, потім мали рецидив хвороби. Тобто, хворіли на нього ще декілька разів. А якщо вже запущений власний імунітет, як правило, рецидивів не спостерігається. От наприклад, як і в моєму випадку.
Тому пийте багато теплого, бажано з додаванням лимону. Їжте фрукти багаті на вітамін С, приймайте препарати, які захищають роботу серця. (Бо під час високої температури іде сильне на нього навантаження) І дослухайтеся до порад лікаря стосовно медикаментів.
І нюх і смак повернуться обов'язково як тільки хвороба відступить.
Одужуйте.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
цитата:
Адже, Ваш організм під час хвороби вже напрацював імунітет. І якщо Ви зробите щеплення, Ваша імунна система, у випадку повторного інфікування на коронавірус, вже просто не спрацює.
До речі, більшість людей, які зробили щеплення від коронавірусу, потім мали рецидив хвороби. Тобто, хворіли на нього ще декілька разів. А якщо вже запущений власний імунітет, як правило, рецидивів не спостерігається.
Будь ласка, не вводьте людей в оману, бо тут нема ніяких наукових підтверджень. Я б зрозуміла думку "Нема сенсу робити щеплення від корони, якщо людина вже хворіла та має імунітет." Але тут, по-перше, не відомо, чи корона в дівчини. Якщо вона хвора на грип, а потім зробить щеплення від корони, це зайвим не буде (бо то ДВІ РІЗНІ інфекції). Але для початку варто звернутися до лікаря і здати аналіз на ковід, якщо є бажання і можливість.
По-друге "щеплення від корони заважає працювати власному імунітету і буде рецидив, а хвороба на корону зміцнює імунітет та рецидиву не буде" - це вже в корені не вірно. З якого джерела інформація, що хворіти ефективніше для імунітету, ніж робити щеплення? І що щеплення вбиває власний імунітет? Воно навпаки знайомить імунітет з ослабленим вірусом, після чого імунна система буде впізнавати живий активний вірус і не давати йому заразити людину (так само, як і коли перехворієш, але з меншими ризиками для здоров'я). Тут звісно не медичний форум, але це дуже базові речі, які варто знати кожному.
психолог онлайн
Марія Радченко
Володимир Анатолійович Тарасенко
Вітаю!
Так, це справді важко переживати, коли зникає нюх, бо частина світу, яка приносила радість, стає недоступною. Зараз ви переживаєте втрату цього задоволення від можливості відчувати запахи. Але ця ситуація тимчасова і вам варто пам'ятати, що нюх відновиться, ця ситуація мине. Та готуйтесь до того, що відновлення може зайняти певний час, від декількох місяців до пів року.
психолог онлайн
Алла Григорівна Веленко
Марія Радченко
Анастасія, Ви боїтеся невизначеності. Ще невідомо, чи є у Вас коронавірус чи ні.
Проблема у Вашому чорно-білому сприйнятті світу, коли будь-яка життєва ситуація оцінюється або як негативна, або як лише позитивна.
Ви накручуєте себе, і на це витрачається величезна кількість енергії.
Але може бути кілька варіантів розвитку ситуації. Адже у Вас може бути не коронавірус.
А якщо навіть і коронавірус, то за твердженнями вірусологів, цей вірус вже ослаб, можна сказати, соціалізувався.
Коли ми хворіємо, хворіє наша фізична частина, а не психологічна. Коли людина йде в страх чи паніку, то хвороба тіла передається психіці. І Ваше завдання – підтримати тіло. Воно бореться з вірусом (будь-яким) і мобілізує ресурси, і психіка повинна допомагати.
Психологічна та фізична сторони дуже пов'язані, Якщо тілу погано, а ми ще й починаємо панікувати, то ми запускаю хворобу далі.
Якщо ж тілу погано, але на рівні психіки ми стійкі та допомагаємо йому, зберігаючи бадьорість духу — виробляються гормони, які підтримують імунну систему, і у нас з'являється набагато більше шансів одужати.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Пані Маріє Радченко, якщо у Вас є бажання почати діалог з колегою, то, як на мене, для цього є окремий чат на цьому сайті. Я вже не кажу, що такі категоричні зауваження є, на мою думку, неприпустимими - кожний має право висловити свою думку. Це перше.
Друге. Ви пишете "Будь ласка, не вводьте людей в оману, бо тут нема ніяких наукових підтверджень".
Судячи з усього, Ви користуєтеся лише своєю власною точкою зору і навіть не припускаєте можливості будь якої альтернативи, дозволяючи собі оціночні судження. Що,як на мене, неприпустимо в роботі психолога. І це при тому, що доказів тому, що я пишу величезна кількість, в тому числі, українських науковців та лікарів. Було б лише бажання пошукати та почути іншу думку. Я вже не кажу про свій власний досвід, та досвід моїх рідних, друзів і знайомих.
І останнє. Щоб уникнути будь якої конфронтації, якщо у Вас з'явиться потреба продовжити дискусію, будь ласка, свої зауваження та претензії пишіть в чаті для психологів, а не в розділи для тих, кому ми маємо надавати підтримку та допомогу.
Відредаговано автором 23-02-2025 09:48:19
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго ранку, Анастасіє!
цитата:
Як пережити цей коронавірус і спокійно відноситися до того шо невідчуваю запахи?
Якщо коротко, то варто змістити фокус з вашого теперішнього сприйняття ситуації на інший. Не як пережити .... а ЯК ЖИТИ З ТИМ, ЩО ЗАРАЗ Є?!
Що для цього потрібно?
Відповідаю - робити об'єктивно доречні і виважені ДІЇ (кроки)!
Що означає:
перше - звернутись до лікаря і здати тест на ковід;
друге - уважно вислухати усі його рекомендації і почати виконувати медичні призначення. В нього ж поцікавитись особливостями перебігу хвороби щодо відчуття запаху іт.д.;
третє - радійте з того, що відчуваєте смак;
четверте - вкладайтесь тими силами (фізичними і моральними) в ті справи, захоплення, які вам до вподоби, підтримуйте себе долученням до джерел радості і заспокоєння;
п'яте - не робіть собі гірше, зациклюючись на
цитата:
Весь час нюхаю щось і сподіваюсь знову відчути запахи але невідчуваю.
;
шосте - зверніться до психолога індивідуально, аби пропрацювати свою схильність тривожитись.
Бажаю якомога швидше одужати і відновити душевну рівновагу))
Відредаговано автором 23-02-2025 10:27:52
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 378158 для Володимир Анатолійович
Дякую за поради)
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня.
Ваші хвилювання зрозумілі, адже йдеться про порушення здоров'я, однієї з найважливіших опор.
Про що зараз переживаєте найбільше?
Чому вирішили звернутися саме до психологів? Чи були сильні хвилювання щодо здоров'я раніше?
Що або хто може підтримати Вас зараз?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 378182 для Ірина Василівна
Доброго дня. Переживаю через те що невідчуваю запахи, раніше була багато разів простужена але ніколи небуло так щоб невідчувала запахи. Зараз дуже важко і незвично що невідчуваю запах улюблених парфумів, мила, гелів для душа, невідчуваю запах чаю, імбиру, зовсім нічого. Якби я знала що це на тиждень два, я б напевно була спокійна. Але я боюся що це можливо на місяці або що якщо взагалі назавжди? До психологів тому що від психологів можна почути поради, як не тривожитися як з тим жити...
Але ще я розумію що мені дуже пощастило шо не встратила і смак, якби невідчувала і смак їжі тоді просто незнаю як би це пережила.
Мене не турбує те що є кашель, горло болить тому що знаю що це пройде але так щоб невідчувала запах це вперше і це страшно..
психолог онлайн
цитата:
Доброго вечора знову.
Я спираюся не на власну точку зору. Достатньо погуглити "Чи варто робити щеплення від коронавірусу, якщо вже перехворів?" Відповідь буде "Перенесена корона не є протипоказом від щеплення, оскільки людина, яка перехворіла, може заразитися на вірус ще раз." (І це інформація від лікарів.) Ще одна інформація від лікарів: антитіла проти коронавірусу після щеплення активні протягом чотирьох місяців, потім захист слабне. Тому бажано після першого разу вакцинуватися повторно, щоб закріпити ефект. А вакцинуватися чи ні конкретній людині - це вже її особистий вибір.
Особистий досвід НЕ є аргументом, це одне з правил дискусії, де Ви доводите свою точку зору. Якщо Ви хочете, щоб я не писала сюди, а писала Вам в особисті повідомлення, тобто щоб Вашу точку зору було видно, а мою ні, то це Ваше особисте очікування (а не особистий кордон), якому я не повинна відповідати.
Якщо хтось на форумі напише, що земля пласка, в розмові з клієнтом. я заперечу і скажу, що вона тривимірна. Не тому, що я хочу принизити авторитет якогось конкретного психолога, що вважає землю пласкою. А тому, що вона такою не є, і треба перевіряти факти, перш ніж ділитися ними публічно.
психолог онлайн
Схоже, що втрата відчуття запаху, і те, що такий досвід Ви переживаєте вперше, є дійсно дуже тривожним для Вас і викликає сильні хвилювання. Можливо для Вас саме відчуття запаху є дуже важливим, щоб почуватися затишно і в безпеці.
Невідомість, те що Ви точно не знаєте, коли Ваша чутливість повернеться, може створювати додаткове напруження.
Як Ви дивитися на те, щоб на деякий час залишитися з цими переживаннями, дати їм бути?
Як думаєте, на що важливе для Вас можуть зараз вказувати Ваші сильні переживання через втрату нюху?