Дивний стан і стрес
Доброго дня.
Зі мною сталося дещо дивне.
Вночі мені захотілося в туалет. В мене крутилось в голові і була нудота. Такий стан в мене буває при зниженому тиску, це неприємно але зазвичай я це нормально витримую. Я сходила в туалет і потім зайшла на кухню. І тут мені стало дуже погано. Я сіла на підлогу щоб подихати і заспокоїтися. В мене паморочилось в голові і попливло перед очима, зір став нечітким, потемніло в очах. Через деякий час я прийшла в себе, почала бачити все навколо. І виявила що знаходжуся в іншому кінці кухні, ніж була коли мені стало погано. Зараз я вже сумніваюся в цьому, але на той момент саме таке відчуття було, наче я перемістилася ці кілька метрів, будучи не в свідомості.
Що це могло бути?
Саме запаморочення та нудота для мене не дуже дивні стани, таке було кілька разів за життя коли були стресові моменти, падав тиск і тд. Але такого відчуття щоб не пам'ятала якийсь фрагмент свого пересування в просторі не пам'ятаю.
Напередодні в мене був стресовий стан. Я проживаю з чоловіком і дітьми у свекрухи, хронічні непорозуміння з ними обома. До батьків також не можу повернутися. Нема підтримки. І в мене в якийсь момент був стан, що я відчувала що мені нікуди дітися. Перед дітьми плакати чи сваритись не хочеться, щоб вони це слухали. Домовитися неможливо, всі спроби щось донести зводяться до того що чоловік наполягає на тому що я не правильно його сприймаю і він добре до мене відноситься, любить поважає цінує, і каже що я його ображаю цими розмовами, але відчувається мені інакше, наче я тут зайва і непотрібна.
Чи може стрес викликати такі реакції?
Чи це лише фізіологічна проблема?
Вранці, вдень моє самопочуття сьогодні було номальним і таких станів не було.
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Ирина Григорьевна Инститорова
Ирина Константиновна Зубиашвили
Если жить долго в хроническом стрессе, подавляя свои переживания, то конечно, это будет влиять и на физическое состояние.
Тем более, вы пишите, что тошнота и головокружение это для вас не удивительно.
Проверить здоровье, конечно, стОит. Но разбираться со своим психологическим состоянием важно, потому что невозможно быть здоровой и хорошо себя чувствовать, живя в стрессе и с ощущением, что некуда деться.
психолог онлайн
Ирина Григорьевна Инститорова
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго дня.
цитата:
Чи може стрес викликати такі реакції?
Вважаю, що така вірогідність є. Однак, наскільки вона реальна, варто розбиратись.
цитата:
Напередодні в мене був стресовий стан. Я проживаю з чоловіком і дітьми у свекрухи, хронічні непорозуміння з ними обома. До батьків також не можу повернутися. Нема підтримки. І в мене в якийсь момент був стан, що я відчувала що мені нікуди дітися. Перед дітьми плакати чи сваритись не хочеться, щоб вони це слухали.
Описана вами стуація сприймається як стан безвиході. Напевно, ви саме в ньому і перебуваєте, не знаходячи прийнятного рішення. Тому психіка реагує способом, вельми схожим на дереалізацію - як спробою уникнути напруження високого ступеня через "заперечення" реальності і відключення себе від цієї ненависної реальності.
цитата:
Чи це лише фізіологічна проблема?
Я би не радив розділяти проблеми і розглядати їх окремо. Психологічна та фізіологічна проявляються одночасно - кожна у своїй площині, адже людина цілісна створіння, в якому усе зі всім пов'язане.
цитата:
Домовитися неможливо, всі спроби щось донести зводяться до того що чоловік наполягає на тому що я не правильно його сприймаю і він добре до мене відноситься, любить поважає цінує, і каже що я його ображаю цими розмовами, але відчувається мені інакше, наче я тут зайва і непотрібна.
Схоже, наче між вами глуха стіна. Ви намагаєтесь про щось домовитись, донести свої певні бажання і потреби, а чоловік сприймає ваші слова як претензії і образи. І замість того, аби узяти їх до відома та зважати на них, навпаки, заперечує, доводячи, ніби добре до вас ставиться. Ба більше, любить і цінує.
Натомість ви себе почуваєте зайвою і непотрібною.
Отже, маємо в наявності яскраво виражену кризу відносин. Тому було б добре на зустрічі з психологом з'ясувати, що ж заважає вам обом як партнерам чути одне одного та через щирий і відвертий діалог налагоджувати здорові і міцні стосунки.
Що можете зазначити щодо своїх потреб у подружніх відносинах, які на сьогодні не задовольняються?
Відколи це почалося?
В якій формі ви намагаєтесь донести чоловікові важливе для вас?
Відредаговано автором 06-04-2025 19:08:30
Доповнення від автора
Дякую за відповіді.
Хочу поділитися своїми переживаннями зараз.
Сьогодні ввечері ми з чоловіком повернулися додому з поїздки в гості. Я відчула що мені підступає злість. Я сказала чоловікові. Він спочатку переключив увагу на готування їжі йому на обід на роботу. Потім я сказала йому ще раз. І сказала що потрібна його підтримка. Він почав виправдовуватися що йому в першу чергу треба було подбати про завтрашній обід. Я пояснила що обід вже вариться. Я злюся і потребую підтримки, навіщо він виправдовується. Він обняв мене, сказав заспокойся. Я сказала що я не хочу щоб він казав заспокойся. Я хочу щоб він сказав що він розуміє що я злюся. І щоб запитав як він може мене підтримати. Далі він це сказав. Я сказала що мені потрібно щоб він мене підтримав у відносинах зі свекрухою. Мені потрібно щоб вона при мені не кричала дуже голосно на котів бо мені від цього страшно, щоб вона не критикувала мене, щоб не говорила до мене в формі вимог і наказів і через слова треба зробити, а щоб коли щось потрібно говорила проханнями, і щоб коли я кажу що мені щось неприємно в її поведінці щодо мене або дітей, щоб вона до цього віднеслися з повагою. Зрештою ми їй це сказали. Вона почала виправдовуватися і казати що вона давно нічого не говорила мені. Я сказала що саме це вона робить і що я хочу почуватися в домі психологічно безпечно. Далі вона почала говорити що їй неприємно що я її вичитую як школярку і тд. Далі вона пішла в кімнату а я готувала чоловіку обід на завтра. Коли я зайшла побачила що вона плаче. Чоловік каже що в неї була панічна атака. Коли я побачила що вона плаче я хотіла сказати що я бачу що вона плаче, я розумію що їй може бути сумно чи вона злиться або боїться. Але я не бажаю їй шкоди, я хочу подбати про своє здоров'я і збереження гідності. Я почала говорити але чоловік був наляканий він почав наполягати щоб я вийшла. Свекруха почала говорити що я говорю підібрані фальші слова, невже я хочу довести її щоб чоловік віз її в лікарню серед ночі. Я сказала що якщо треба то чоловік повезе. Я бачила що чоловік був на нервах. Не пам'ятаю що казала і що він але коли я пішла в нашу кімнату він пішов за мною. Я сказала йому що я хотіла сказати і як прикро що мій адекватний намір не прийняли. Я зазначила що панічними атаками мене не налякати. І скільки разів я плакала і всім було байдуже. А також що мені фізично було погано не раз, але вони їздять по лікарнях а я залишаюся зі своїм станом. Зрештою я кажу чоловікові що я мушу дбати про збереження свого здоров'я і людської гідності бо мені ще дітей ростити. Мені страшно що мені 30 років, а в мене таке стається зі здоров'ям зараз. Я висловилася адекватно. Але це не було сприйнято.
Зрештою я почуваюся винною і мені страшно. Винною перед чоловіком і свекрухою, бо може вони не можуть сприйняти те що як на мене є нормальним і адекватним. І страшно бо я не знаю що мене чекає в цьому домі завтра і надалі. В мене клубок в горлі і незрозуміле відчуття в голові. Я не бажаю зла свекрусі чи чоловіку але я потребую жити, бути здоровою, мати сили ростити дітей і людську гідність щоб не давати себе нищити. Зараз мені найбільше страшно від невідомості як ситуація буде розгортатися далі і як мені буде зі здоров'ям, бо після таких розмов зазвичай важко. А в мене діти завтра будуть вдома і мені треба буде про них дбати.
Мені страшно чи не зробила я дійсно щось не так. Чи не повинна я була мовчати і якщо мені тут не добре то мовчки йти звідси.
Але я не хочу , не можу піти, забравши в дітей шанс жити в повній сім'ї, не зробивши все що могла щоб щось налагодити. Я старалась говорити людяно і з повагою але все одно страшно що я могла зробити щось не так і цим їм нашкодити. Хоча і більше не можу не захищати себе. Може це малоймовірно але є якийсь страх що так і померти можна витримуючи надалі це психологічне перенапруження і безвихідь
психолог онлайн
Дякую за таку розгорнуту відповідь!
Відчувається, що ви проломили глуху стіну, а потім почали себе звинувачувати за спробу захистити себе і висловити свої почуття відкрито в очі -
цитата:
Я старалась говорити людяно і з повагою але все одно страшно що я могла зробити щось не так і цим їм нашкодити. Хоча і більше не можу не захищати себе.
А потім ще вас накрив
цитата:
є якийсь страх що так і померти можна витримуючи надалі це психологічне перенапруження і безвихідь
От з цим і треба розбиратись, щоби вийти зі стану безвиході, побачивши прийнятні моделі реагування і поведінки.
Загалом помітно, що ви налаштовані себе захищати і налагоджувати здорові стосунки в розширеній на цей час родині. Це доречно і актуально. Проте притаманний вам спосіб реалізації своїх переконань і бажань може бути більш гнучким і дієвим.
Ось дивіться. Ви були налаштовані таким чином
цитата:
Мені потрібно щоб вона при мені не кричала дуже голосно на котів бо мені від цього страшно, щоб вона не критикувала мене, щоб не говорила до мене в формі вимог і наказів і через слова треба зробити, а щоб коли щось потрібно говорила проханнями, і щоб коли я кажу що мені щось неприємно в її поведінці щодо мене або дітей, щоб вона до цього віднеслися з повагою.
А чому не могли всього цього сказати раніше свекрусі напряму? Що завадило? Які погляди і звички?
Ймовірно, не вважаєте, що це відповідальність кожної дорослої особистості вирішувати проблеми у взаєминах з іншою дорослою людиною.
Я не заперечую необхідність підтримки з боку чоловіка, водночас напруження у стосунках у вас безпосередньо зі свекрухою. У вас же до неї були претензії. Чи не так?
Натомість ви, не називаючи причин, наскільки це помітно з вашого допису, вихлюпнули злість на чоловіка -
цитата:
Я відчула що мені підступає злість.
Далі, на мою думку, були розборки, тиск і примус чоловіка до бажаної реакції.
От скажіть, чи важливо для вас, аби чоловік щиро визнавав наявність проблеми і ваші почуття? Чи, може, під примусом і тиском краще?
цитата:
Я хочу щоб він сказав що він розуміє що я злюся.
Виявляється, одного бажання мало. Потрібно ще розвивати навички доносити свої хвилювання і висловлювати прохання у підходящій формі.
цитата:
Мені страшно чи не зробила я дійсно щось не так.
Страх є об'єктивно. Та наскільки він доречний? Напевно, він породжений вашими сумнівами в собі, поки що хиткою позицією та тривогою за майбутнє.
Отже, нагальною для вас є задача відновлення віри в саму себе та розвиток здатності щодо самопідтримки. Вважаю доцільним деякий час попрацювати з психологом.
цитата:
Чи не повинна я була мовчати і якщо мені тут не добре то мовчки йти звідси.
Авжеж, мовчати - таке сказали. Навіщо мовчати? Якщо не ви за себе, то хто, в першу чергу, подбає про вас?
Ще одне завдання - позбутись чорно-білого сприйняття реальності. Або все добре, або я йду(!) Ця позиція вкрай небезпечна і шкідлива.
Стикнувшись із негативними явищами, людина має шукати і зрештою віднайти адекватні способи змінити цю реальність на користь собі. Принаймні спробувати це зробити. Вважаю, що саме такий перший крок ви і зробили.
Доповнення від автора
Дякую Вам за відповідь і увагу до деталей.
Так, я бачу що в мене піднялось почуття провини і страх. І хочу зрозуміти чому вони і нащо.
цитата:
Я раніше говорила їй це напряму. Делікатно, чітко, конкретно, з повагою. В результаті були звинувачення, критика, дорікання, істерика. Тому ці розмови доводилося припиняти. А небажана поведінка продовжувалась. Зазначу, що почала це говорити не з самого початку спільного проживання бо тоді не розуміла і не думала що маю право на певну повагу. І сподівалася що спільне проживання ненадовго то можна і перетерпіти. Але зрештою дійшло до того що є.
цитата:
Я з Вами цілком погоджуюсь що це відповідальність кожної дорослої особистості вирішувати проблеми у взаєминах з іншою дорослою людиною. Проте з цим виникли труднощі про які написала вище.
Разом з тим для мене в цій ситуації стосунки з чоловіком мають пряме відношення до стосунків зі свекрухою. Поясню те що ще не писала в цьому дописі. Справа в тому що на мої межі свекруха не реагувала з повагою і продовжувала вести себе як вела, це викликало в мене невдоволення. Разом з тим чоловік продовжував теплі, приязні, тісні стосунки з нею, вести з нею спільний побут, багато часу приділяти її потребам а на потреби мої і дітей цього часу залишалося вкрай мало. І мені надзвичайно прикро що таким чином підтримуючи з нею такі тісні взаємини він наче мовчки нормалізував таке її відношення до мене. А також він дотримується думки що співмешкати зі свекрухою це для нашої сім'ї нормальний чи єдиний варіант життя і не підтримував на діях зміну цієї обставини. Фактично в цій ситуації я залишаюся ізольовано в своїй потребі жити в умовах де є емоційна безпека, бо більша сила на стороні потакання зневазі і нехтуванні мене.
Я не певна що змогла чітко донести свій стан і обставини. Та в цілому вважаю що чоловік прямо причетний до відстоювання меж своєї жінки і сім'ї.
До прикладу, коли мій батько проявив до чоловіка загрозливі наміри, я стала на захист інтересів нашої пари, бо це людина з якою я вибрала будувати своє життя і мені важливо щоб він відчував вірність і відданість своєї партнерки. Я не вважаю що моя потреба у взаємності надмірна — вона нормальна і справедлива. Проте зараз я хочу з'ясувати, чи так само важливо для нього.
цитата:
Важливо щоб чоловік щиро визнав проблему і мої почуття. Під тиском і примусом мені не краще. Я намагалася донести як могла. Втім, вважаю що вибір в нього є — він не мусить бути зі мною якщо для нього не суттєво щоб мені було комфортно і безпечно. І мені не достатньо щоб це було на словах. Можливо з мого боку багато тиску зараз. Це тому що критично важливо зараз щоб він зрозумів мій стан і зрозумів що я так більше не можу і не буду. Як можна інакше ? Я говорила проханнями і пояснювала що відчуваю і чому і чого я потребую. Як крім слів це донести в спілкуванні?
психолог онлайн
По какой причине вы живете вместе со свекровью?
Как долго еще планируете жить с ней?
Какой возраст детей?
Работаете ли вы?
Где вы раньше жили с мужем?
Вы пишите, что хотите, чтобы муж понял ваше состояние. Как это будет выглядеть, его понимание?
психолог онлайн
цитата:
Справа в тому що на мої межі свекруха не реагувала з повагою і продовжувала вести себе як вела, це викликало в мене невдоволення.
Сподіваюсь, після того, як ви рішуче заявили про своє невдоволення, вона зробить висновки і буде враховувати вами окреслені межі.
цитата:
Це тому що критично важливо зараз щоб він зрозумів мій стан і зрозумів що я так більше не можу і не буду. Як можна інакше? Я говорила проханнями і пояснювала що відчуваю і чому і чого я потребую. Як крім слів це донести в спілкуванні?
Сильна позиція зовсім не одне й те саме, що тиск, скарги і тому подібне. Сильна позиція, передусім, це впевненість в собі. Відсутність страху, мудра і виважена реакція на несправедливість... Уміння вести діалог - змістовний і відповідальний з урахуванням реальних обставин і можливостей.
От спробуйте змалювати в уяві і поділитись тут на форумі тією ситуацією, якої ви прагнете. Щоби вона вас влаштовувала - де ви живете? як живете? які у вас взаємини з чоловіком? яким чином він переймається вашими почуттями та бажаннями, а ви його почуттями та бажаннями? які стосунки зі свекрухою?
Розглянувши цю картину, буде краще зрозуміти, як рухатись до її втілення.
Відредаговано автором 07-04-2025 19:57:21