Як можливо позбутися тривоги?
Добрий день!
З'явилось таке питання: як позбутись або пом'якшити соціальну тривогу?
Відповідь і рішення на це запитання мені необхідне для того, щоб я могла почуватися впевненіше на роботі чи навчанні. В даний момент я збираюся пройти для себе вперше співбесіду і працевлаштуватися, але мене не залишає почуття тривоги, яке мені знайоме, коли я стикалася із взаємодією суворих та вимогливих вчителів/викладачів або коли мої батьки були засмучені тим, що я відрізняюсь від активних однолітків. Ця тривога породжує такі картини, де мене не приймуть на роботу через відсутність досвіду; будуть розчаровані мною та моїм напруженим, невпевненим станом у процесі. І все в тому дусі. Після цього мені хочеться зупинитись, нікуди не йти і скасувати свої плани щодо того, що мені потрібно. Це може стосуватися як роботи/навчання, так і простих походів для отримання побутових або медичних послуг.
Я знаю, що це вимагає ретельного аналізу, щоб прийти до індивідуального вирішення питання. Однак, мені хотілося дізнатися, що може заспокоїти чи хоча б тимчасово дасть можливість забути про почуття тривоги?
Мені хотілося б рухатися далі, підзаробити і зрештою дозволити собі послуги психолога. Але це первісне відчуття, що для цього мені необхідно зіткнутися з тим, де потрібно себе проявити на людях – вселяє тривожність.
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Володимир Анатолійович Тарасенко
Добрий день ! Так Вашу тривожність можна послабити . Простите ,перехожу на русский языкХочу предложить Вам несколько упражнений , которые помогут вам контролировать уровень Вашего стресса, когда Вы чувствуете, что больше не можете справляться с ним.
Упражнение «Объятия бабочки»
/Цель: «Объятия бабочки» - это техника самопомощи, которую можно использовать, чтобы снизить стресс и привести себя в более спокойное состояние при столкновении с трудностью.
Как выполнять упражнение?
1. Вспомните ситуацию за последнюю неделю, которая немного беспокоит вас. По шкале от 0 (полное безразличие) до 10 (максимальная степень дискомфорта) эта ситуация должна вызывать беспокойство не более, чем на 4-5. Например, это может быть неприятная поездка в транспорте или небольшое разногласие с коллегами.
2. Представьте, какая картинка появляется, когда вы думаете об этой ситуации. Вспомните, какие мысли и чувства вы испытывали о себе, какие ощущения были в теле.
3. Скрестите руки у себя на груди и начните попеременно левой и правой рукой слегка похлопывать себя по плечам с комфортной для вас скоростью. В это же время можете широко и быстро двигать глазами из стороны в сторону (это не обязательно). Продолжайте примерно 30-40 секунд. Затем сделайте глубокий вдох и выдох.
Відредаговано автором 01-05-2025 14:33:53
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
«Я збираюся пройти для себе вперше співбесіду і працевлаштуватися, але мене не залишає почуття тривоги»
Цілком зрозуміло Ваше хвилювання.І це-нормально тривожитися в незнайомій ситуації. Більше скажу, навіть, якщо це не перша співбесіда та не перше працевлаштування, хвилюються всі. Тільки рівень тривоги може бути різним. І ось коли він ( рівень) контрольований, ця тривога виступає як помічник- з її допомогою Ви можете зібратися, сконцентруватися , мобілізувати всі внутрішні ресурси й гарно пройти співбесіду.
Тобто, треба перевести тривогу зі стану ворога до стану помічника.
Крім того, отой образ « суворих та вимогливих « роботодавців може зовсім не співпадати з реальністю. Це- Ваша фантазія. Навіщо Ви залякуєте себе?
Щоби що?
Й вони / він/вона виявляться цілком нормальними, доброзичливими людьми. Ну, хоча б адекватними. Бо, очікувати у 18- річної людини досвід робити, як на мене, навряд чи варто.
«Ця тривога породжує такі картини…»
Хм, дуже цікаво… Як це відбувається? Тобто, це не Ви створюєте « такі картини «, а тривога? Вона сама по собі? Ви не маєте ніякого відношення до отих « картин «?
«Однак, мені хотілося дізнатися, що може заспокоїти чи хоча б тимчасово дасть можливість забути про почуття тривоги?»
позбуватися тривоги не варто , вона є нашим помічником. А ось знизити її рівень можливо, якщо усвідомити, що тривога- « це безпідставне забігання у майбутнє «, уявлення себе в тому місці( ситуації), де тебе немає й велика вірогідність, що ніколи не буде. Тому, треба задавати собі питання, які повертають Вас сюди і зараз:
- де я? С ким я? Що зараз відбувається?
Тривога не любить реальність ( факти), вона завжди про майбутнє.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Анастасія, хвилювання на співбесіді – це нормально.
Але найнеприємніше в інтерв'ю з роботодавцем - це можливість відмови.
Підготуйтеся до такого розвитку ситуації: так,
Вам можуть відмовити, але це не означає, що Ви поганий фахівець. Просто конкретно на цю роботу і для цієї компанії, на думку роботодавця, хтось краще підійшов. Можливо, Вам би тут і не сподобалося. А десь чекають саме такого фахівця, як Ви.
Попрацюйте з цією думкою. Скажіть собі, що відмова не найстрашніше у житті. І що Ви обов'язково знайдете потрібну роботу.
Уявіть найневдаліший варіант розвитку подій, перебільшуйте деталі до абсурду: наприклад, менеджер лає за старомодний костюм, директор компанії особисто виганяє з будівлі...
Коли сценарій стане зовсім фантастичним, Ви відчуєте полегшення. І хвилювання вже не буде таким сильним.
Відредаговано автором 02-05-2025 03:30:07
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Оксана Юрьевна Селезнева
Доброго ранку, Анастасіє!
цитата:
В даний момент я збираюся пройти для себе вперше співбесіду і працевлаштуватися, але мене не залишає почуття тривоги
Впустіть в свою голову думку - під час співбесіди не тільки обирають вас. Водночас обираєте ви - умови праці, рівень оплати, репутацію роботодавця і так далі. Таким чином, усвідомлення цього аспекту додає вам упевненості(!)
В Мережі викладено чимало рекомендацій, як пройти співбесіду. Ознайомтесь з тими порадами. Підготуйтесь до ймовірних запитань.
Чітко визначіть для себе, що ви знаєте і вмієте, а чого не знаєте і не вмієте, аби не напускати туману під час розмови. Проявіть бажання і готовність засвоювати новий матеріал і розвиватись на робочму місці.
Можете попросити батьків або когось із знайомих потренувати вас у проходженні співбесіди. Так у вас з'явиться більш реальний образ тієї події, відповідно тривога поменшає.
цитата:
Однак, мені хотілося дізнатися, що може заспокоїти чи хоча б тимчасово дасть можливість забути про почуття тривоги?
Краще візьміть такий напрямок думок - мені прийнятно не позбутись взагалі тривоги, а зробити її прояви мінімальними. Тоді я зможу ефективно діяти.
Бажаю успіху!)
Відредаговано автором 02-05-2025 08:54:57