Не розумію для чого жити далі.
З різницею в один рік померли найрідніші, яких я любила більше за своє життя. Два січня забрали в мене маму і чоловіка.
Я кожного дня чекаю їх, що вони зайдуть в хату. Я хочу почути їхній голос.
А ще більше чекаю миті, коли піду до них.
Я не розумію для чого мені треба тут бути на землі. Пусті стіни, робота на яку ходиш, бо потрібно за щось жити.
Сам себе не закопаєш. А жити далі сил більше немає.
Мене тут немає. Я там, з мамою і чоловіком.Я зовсім не хочу бути без них.
Я розриваюся між небом і землею.Як мені прожити без них?
Питання від: ; Вік: 55

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Людмила Олександрівна Павлова
Дуже шкода, що Ви втратили близьких людей.
Біль втрати переживається завжди важко.
Дозвольте собі прожити біль. Не пригнічуйте свої почуття. Плачте, говоріть про втрату, пишіть у щоденнику — будь-які способи висловити свій біль допоможуть Вам звільнитися від тяжкості. Визнання своїх емоцій — це перший крок до їхнього ослаблення.
Поговоріть із друзями, близькими. Якщо спілкування з оточуючими здається складним, подумайте про допомогу психолога, який допоможе Вам долати важкі емоції.
Горе - це природна реакція на втрату близьких людей, але іноді вона стає настільки всепоглинаючою, що здається, ніби життя більше немає. Горе - це не просто почуття, а процес, який вимагає часу та зусиль для його усвідомлення та переживання.
Якщо Ваш біль не прожитий, він може перетворитися на замкнене коло страждань, коли думки про минуле позбавляють сил жити сьогоденням.
Деякі дюді після смерті близьких максимально швидко прибирають їхні речі. Хтось не прибирає їх, влаштовує своєрідний музей. Правильно це чи ні, важко сказати. Кожен проживає втрату у своєму темпі. Але сам цей перегляд речей може бути дуже терапевтичним: з одного боку, людина стикається з минулим, згадує про близьке, сумує, а з іншого — робить це тут і зараз, у повному зв'язку з реальністю.
Зазвичай горювання завершується тим, що людина пристосовується до нового життя і починає знаходити нові сенси, попри втрату. Однак трапляються випадки, коли горе затягується
Настав час звернутися за професійною допомогою — це акт турботи про себе, який відкриває шлях до світла навіть у темніші моменти.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Людмила Олександрівна Павлова
Доброго ранку, Олю!
цитата:
Прийміть мої слова співчуття і підтримки. Втрачати найдорожчих людей вкрай важко, а іноді навіть нестерпно, адже сила незворотної втрати може поглинати усі думки і прагнення людини.
цитата:
Як мені прожити без них?
Саме питання підказує і свідчить, що ви не здаєтесь. Більше того, шукаєте спосіб, як прийняти реальність втрати і вибудовати своє ставлення до неї. А також відкрити нові сенси, які, раніше, можливо, були недоступні.
І це буде ШЛЯХ.
Спочатку горювання, тобто проживання усіх почуттів, що виникають. Проживання аж до прийняття незворотності втрати.
І паралельно відкриття себе для нового етапу життя, в якому буде зберігатись світла пам'ять про близьких... і обов'язково турбота про себе, бо ваші рідні, напевно, бажали вам усього найкращого.
Ви зазначали, що любили їх більше за своє життя.
Очевидно, в подальшому ви зможете відкрити для себе простір шанобливого ставлення до самої себе.
Поступово будете вчитись, як це - любити себе, турбуватись про себе, дбати про себе, оберігати себе, знаходити в собі те, що може бути цікавим, і те, що варто цінувати.
Візьміть до уваги, що зачинятись в собі не варто. Підтримуйте щирий і теплий контакт з близькими по духу вам людьми. Діліться своїм і слухайте інших.
Не кидайте улюблені справи і те, що раніше приносило радість і задоволення.
Ваше життя продовжується, найболючі моменти проходять, поступаючись місцем новим, більш терпимим, більш спокійним, а згодом і більш прийнятним.
Відредаговано автором 03-06-2025 10:06:16
психолог онлайн
Доброго дня, Оля! Щиро співчуваю вашому горю, тим більше, що втрати розділяє невеликий період. Колеги добре описали процес горювання, не буду повторюватись. Це дійсно шлях, який ми всі проходимо при втратах, він гіркий, болісний, потребує часу. Але має завершитись. Добре, якщо на цьому шляху хтось вас може підтримати. Чи є у вас друзі, рідні?