не могу определиться с выбором, от которого зависит моя жизнь
привет. меня зовут катя, мне 15 лет. я пишу вам, потому что уже не могу справляться одна.
это срочно и важно, потому что мне нужно принять решение, от которого зависит моё будущее — и я уже измотана этим выбором.
я живу в украине, в небольшом городе. сейчас у меня есть два варианта, и каждый из них кажется одновременно и спасением, и ловушкой.
я могу:
1. остаться в школе и доучиться 2 года
2. поступить в колледж на бухучёт (облік і оподаткування), чтобы через 2 года получить аттестат и уехать учиться в польшу
звучит просто, но это решение мучает меня до слёз каждый день.
если я останусь в школе: — я не получу стипендию (а в колледже она около 2200 в месяц. я собираюсь не копить) — я буду свободнее в выборе, но теряю финансовую поддержку — мне придётся самой себя постоянно мотивировать, заниматься фрилансом, готовиться к нмт, учить польский и английский. я не знаю, смогу ли справиться
если я пойду на бухучёт: — через 2 года я получаю аттестат и 44 тысячи гривен стипендии — но я абсолютно не хочу быть бухгалтером, мне это не подходит, я чувствую себя в ловушке — если план сорвётся (если не дадут аттестат), я потеряю 3 года на специальности, которую ненавижу — мама хочет, чтобы я доучивалась до конца на диплом или шла на айти (но это 4 года, и мне тоже не хочется туда) — моя лучшая подруга полина тоже будет учится на бухучете и через 2 года уедет в польшу с аттестатом 100%, потому что её мама там работает. я боюсь остаться одна
я устала. я просто хочу выбрать путь, но каждый из них или заставляет жертвовать мечтой, или рисковать слишком многим.
мама мне не разрешает идти на бухучет, если я не буду доучиваться на диплом. да и я сама не знаю чего я хочу. не могу разобраться в себе, когда я что-то выбираю, вскоре отказываюсь от этого выбора и в конечном итоге ничего не могу выбрать. надеюсь на помощь, срочную, скоро подача документов😭
Питання від: ; Вік: 15
подобається: 1 з 1

психолог онлайн
Людмила Петровна Колесник
Привіт, Катю! 👋
Дякую тобі за довіру. Дуже відчувається, наскільки тобі важко, і як сильно ти втомилась. Ти справді опинилась на перехресті, де кожен крок здається важким і має свою ціну. Але вже зараз ти зробила найважливіше — не залишилась із цим наодинці. Це сила.
Твої думки дуже зрілі, і видно, як глибоко ти про все міркуєш. Це не просто вибір між школою й коледжем — це вибір між безпекою, мрією, ризиком і очікуваннями інших. І дуже непросто все це нести в 15 років. Дозволь собі відчути це — це нормально, що тобі важко.
Давай розберемо по кроках.
👉 Коледж здається логічним: стипендія, атестат, дорога в Польщу. Але ти вже чітко відчуваєш — бухгалтерія не твоє. І це не «каприз» — це внутрішнє знання, яке важливо чути. Ти не зможеш будувати своє майбутнє на спеціальності, яка викликає відторгнення. Навіть якщо поруч буде Поліна. Навіть якщо буде стипендія. Бо потім це перетвориться в три роки внутрішньої боротьби — проти себе. І це дуже виснажує.
👉 Школа — ніби менш «вигідна», бо без грошей, без гарантій. Але там у тебе є більше свободи. Так, це більше самостійності, більше відповідальності. Але й більше простору, щоб розібратись у собі. А ти зараз саме в цьому етапі — пошуку себе, а не готових відповідей. Це нормально, що ти не знаєш, чого хочеш. Це вік пошуку, а не остаточних рішень.
❗Важливе: не треба знати ВСЕ просто зараз. Життя не обмежується цим літом і цим вибором. У тебе буде ще багато шансів. І найгірше — це приймати рішення з відчуття страху. Бо тоді ми себе губимо.
👉 Ще одна думка: іноді ми плутаємо реальну мрію з тим, що «звучить як мрія». Якщо твоя справжня мрія — не бухгалтерія, а Польща — то спитай себе: а які ще шляхи туди ведуть? Можливо, школа + ЗНО + польська — це теж шлях, просто не такий швидкий?
👉 Катю, тобі не треба поспішати приймати рішення тільки тому, що «всі вже подали документи». Твоє життя не починається і не закінчується у 15. Воно — твоє. І важливо, щоб вибір був не з втоми й паніки, а з поваги до себе.
👉 Ти вже дуже багато усвідомлюєш. Довіряй цьому. Якщо зараз ні школа, ні коледж не дають тобі відчуття правильного шляху — може, варто обрати менше зло й залишити собі більше варіантів? Наприклад, школа не зачиняє тобі двері в Польщу. А коледж на неулюбленій спеціальності — може.
👉 І головне: твоя тривожність — не тому, що ти слабка. А тому, що вибір важливий. Але він не один-єдиний. У тебе буде ще багато можливостей. Найголовніше — зберегти себе.
Вірю: ти зможеш. Ти вже сильніша, ніж здається.
З повагою. 🌿