Веду себя как родитель в отношениях
Здравствуйте я короче понял что если мне на человека хоть немного не все равно а особенно если мне он симпатичен,я начинаю вести себя как родитель,решать его проблемы даже если меня не просили ,опекать ,"заботиться" , я больше не прикалываюсь и не шучу ,и ещё я понимаю что такое не всем нравится и я это вижу но ничего не могу сделать.таким способом я типо показываю свою любовь и не безразличие.
почему такое происходит и что мне с этим делать?
Питання від: ; Вік: 15

психолог онлайн
Доброго часу доби, Даня. 👋
Те, що ти помічаєш і аналізуєш свою поведінку — уже дуже цінний і зрілий крок. Ти справді влучно підмітив: коли людина для тебе небайдужа, особливо якщо симпатична — вмикається певна внутрішня програма турботи, і ця турбота приймає форму «батьківської» опіки. Тобто ти починаєш вирішувати проблеми за іншу людину, піклуватися навіть тоді, коли тебе про це прямо не просили. І одночасно з цим зникає легкість, жарти, гра — те, що часто створює живий контакт.
👉 Це може бути твій спосіб показати любов: не словами, а діями. Турбота як доказ. Але проблема в тому, що не всі сприймають таку форму як щось приємне чи потрібне. І ти це бачиш, відчуваєш, але ніби не можеш «зняти з себе цей режим».
👉 Звідки це може йти? Іноді така поведінка формується ще в дитинстві, коли любов асоціювалася з обов’язком, відповідальністю, а не з легкістю й прийняттям. І тоді, коли з’являється хтось значущий — ти несвідомо починаєш «нести» цю людину, як ніби мусиш. Бо інакше — нібито не любиш. У таких випадках важливо вчитись відокремлювати: «це моє бажання допомогти» і «це потреба іншої людини» — вони можуть не співпадати. І важливо дати іншому простір — залишатися самим собою поруч, не «перетворюватися на батька/матір», навіть якщо емоції сильні.
👉 Що з цим робити?
Почати з малого: коли знову з’являється бажання щось вирішити за когось — зупинись і запитай себе: мене просили про це? Чи це моя ініціатива? Якщо ініціатива — чи не можу я просто побути поруч, не рятуючи? І ще: дозволити собі жартувати, бути легким, навіть коли хтось дорогий — це не означає бути байдужим. Це означає, що ти довіряєш — і собі, і цій людині.
👉 Цей механізм не «поганий», він — просто твій. І його можна переналаштувати, якщо ти цього хочеш.
Тепла тобі. І дякую, що поділився. Це важливо. 🌿