Мене постійно ніхто не бачить і булять
На даний момент я вчусь в коледжі мені постій занижають бали як би я не старалась ( я вчусь на дизайнера) я не сплю ночами тому що постійно малюю а проподавателі це роблять не навмисно
Також мене булять я вже не знаю що з цим робити 😭( я страждаю від акне вже 7 років як би я його не лікувала нічого не допомагає) батьки підтримки не дають кажуть що я сама винна в цьому всьому

Відповіді психологів
Марія Радченко психолог
Дніпро ·
Доброго дня!
Вам подобається вчитися на дизайнера (сама професія, а не тільки ставлення викладачів)? Чи принципово для Вас, щоб оцінки були відмінними? Освіта може бути важкою в плані того, що Ви почуваєтесь себе оцінюваною кожного разу, коли критикують Ваші роботи, і ідентифікуєте себе з оцінками "погана оцінка = моя особистість". Але оцінки в коледжі не дорівнює Ваша самоцінність, Ви цінні самі по собі, не залежно від них. І думка викладачів про Вашу творчість може не збігатися з Вашою, що теж нормально. З академічної точки злру, Ви навчаєтесь "правильно" малювати і отримуєте критику з приводу власних помилок для того, щоб Ви зростали, а не себе пригнічували. Але з хужожньої точки зору, цінність мистецтва суб'єктивна. От Пікассо спочатку малював реалістичні портрети, а потім знайшов свій стиль і почав зображати людей з оком на вусі. Чи є це поганим? Ні, просто людина творила, як хоче.
Стосовно акне. Чи зверталися Ви до дерматологів, і якщо так, то які прогнози щодо лікування вони дають, які рекомендації щодо покращення свого стану? Паралельно з дерматологом, треба ще проходити психотерапію, бо конкретно у Вашому випадку на стан шкіри може сильно впливати хронічний стрес. Не тільки гігієна, харчування і прийом медикаментів (за показанням лікаря, якщо вони потрібні) допомагають досягти ремісії, а і набуття навичок управління стресом, завдяки чому шкірі не доводиться віддуватись за психіку і відображати її стан.
А щодо того, що це Ви винні в проблемах зі шкірою - це знецінення Ваших проблем і шкідливий стереотип. У проблемах зі здоров'ям люди часто не винні, тут впливає не тільки спосіб життя, а й генетика, екологія, й купа різних обставин на які ми не можемо впливати. Єдине, що ми можемо - це не гризти себе і турбуватись про себе на регулярній основі.