Хлопець лякає своїми ревнощами
Ходжу з хлопцем на побачення майже місяць, коли запрошував на перше казав що нам варто просто зустрічатися і спілкуватися декілька місяців, а потім подивитися чи хочемо ми будувати стосунки. Я з цим погодилася, для мене теж важливо спочатку дізнатися людину. В один день він надсилає мені скрін що я підписана на одного хлопця в інсті і питає “я ревную, поясни що це таке“. Я запитала навіщо він зайшов на аккаунт цього хлопця, на що він сказав “ні, спершу ты поясни мені чого ти на нього підписана“. Я пояснила що не знаю що це за людина і взагалі раніше підписувалась на рандомних людей щоб просувати свій аккаунт. Хлопця напевно смутило те, що він писав мені коментарі. Але він бачив що ця людина іншої раси і пише коментарі незрозумілою мовою, дуже дивно що він подумав у нас з ним є якісь зв'язки😅 Тобто ми не у стосунках офіційно, але він писав так, нібито я давала обіцянки любити тільки його. Потім він вибачився і сказав що був поганий настрій, але мене ця ситуація відштовхнула. Чи нормальним вважаєте вчинок хлопця?

Відповіді психологів
Ревнощі самі по собі абсолютно природне почуття. Вони можуть виникати з різних причин, і далеко не всі люди одразу вміють говорити про свої переживання. Часто ми спочатку реагуємо, а вже потім розуміємо, що саме нас зачепило.
За одним таким випадком складно робити висновки про людину. Це скоріше можливість побачити, як вона справляється зі своїми почуттями. І важливо не стільки те, що він приревнував, скільки те, чи зможете ви після цього поговорити, зрозуміти одне одного і чи не стане така реакція звичним способом взаємодії.
Мені здається, тут важливо не лише те, чи можна вважати його вчинок нормальним, а не менш важливо зрозуміти, що він означає саме для вас. Одній людині такий епізод не завадить будувати стосунки, іншу - насторожить. І обидві реакції можуть бути зрозумілими. Тому я б менше шукала універсальну норму, а більше звертала увагу на те, чи можете ви після таких ситуацій говорити одне з одним, розуміти мотиви одне одного і чи з'являється між вами більше довіри, а не більше напруги.
Причини у ревнощів можуть бути різні. За ревнощами зазвичай, як правило, стоїть невпевненість у собі, спроба контролю, страх. Страх втратити, страх бути недостатньо значущим, страх, що Ви в якийсь момент оберете когось іншого. Просто не всі вміють цей страх визнавати.
І ось тут важливо запитати себе: а що Ви відчуваєте у відповідь? Чи довіряєте йому? Чи хочете Ви залишитися поряд? Чи відчуваєте роздратування, втому, внутрішній стиск?
Тому що, якщо Ви відчуваєте, що хлопець загалом адекватний, але не справляється з тривогою, можна з ним говорити. Прямо, спокійно, без докорів. Допомагати побачити, що Ви поруч, що Ви не збираєтеся зникати, але й не готові жити в атмосфері постійної підозри.
А якщо, з часом, Ви побачите, що ревнощі – це лише верхівка айсберга. Що за нею – контроль, заборони, знецінення, маніпуляції. Тоді вже не потрібно намагатися пояснити все. Тоді важливо визнати: ця людина, можливо, ревнує не від кохання, а тому, що хоче Вами володіти. І тоді розмова вже не про довіру, а про межі. Про Ваше право бути вільною дорослою людиною.