Без компромісів
Доброго дня!
Маю конфлікт з чоловіком. У нас є син-школяр. Влітку, коли син у бабусь, ми як правило використовуємо цей час для того щоб провести час вдвох. В цей раз чоловікові прийшла ідея активного відпочинку за кордоном (похід з рюкзаками в гори на 7-10 днів). Мені подобається активний відпочинок, і я з задоволенням і великим бажанням піду в такий похід, але запропонувала зробити це наступного разу, а в цей раз запропонувала те ж саме, активний відпочинок в горах, але в більш простому варіанті, без довгих переходів з рюкзаками, так як рік видався напруженим і я не впевнена, що зможу тиждень знаходитись в такому режимі. При цьому я дуже хочу піти в той похід, який він запропонував, разом з ним, але наступного разу, коли сил буде більше.
Чоловік на це сказав, що тоді він спочатку піде в запланований ним похід без мене з братом, а потім вже піде зі мною по моєму легшому варіанту.
Я декілька разів сказала, що теж хочу з ним по його маршруту, але пропоную спочатку в легший варіант, бо втомилась, і прошу прийняти до уваги і моє бажання, а пізніше як буде можливість, підемо разом туди, куди він хоче. Крім того, якщо він піде туди без мене, час, який ми планували провести разом, ми проведемо частково окремо - він з братом, а я сама; і вряд чи я ще зможу потрапити туди ж, так як двічі чоловік в одне місце не ходить.
На це я почула, що я "собственник", і обмежую його свободу, і що це мої таракани в голові.
Хочу додати, що в нас були подібні конфлікти раніше (чоловік їздив з братом на місяць на море відпочивати в чоловічій компанії, що мені було і залишається не приємно). Але я змирилась з тим, що чоловіку потрібна свобода, тому він декілька разів вже їздив самостійно в санаторій підлікуватись, і з чоловічою компанією в екстремальні тури, в той час як ми з сином були вдома. Однак в даному випадку я теж хочу поїхати, тому що мені це також цікаво, але прошу відкласти на пізніше через мої обставини, а зараз провести час зі мною, враховуючи і мої інтереси також (при тому що ми все одно будемо в горах, лише не будемо тягнути рюкзаки чи підійматись так високо).
Чоловік при цьому компромісів не хоче, мої бажання не враховує, і вважає це нормальним, а те, що мені це не подобається - вважає проявом мого егоїзму. І сподівається, що хтось мені пояснить, яка я не права. Я ж вважаю таку безкомпромісну поведінку проявом крайнього егоїзму з його боку. Підкажіть, будь ласка, як ви бачите цю ситуацію з точки зору психології?
Вопрос от: ; Возраст: 35

психолог онлайн
Добрый вечер, Lika. Я Вам искренне сочувствую, что Ваш муж Вас не слышит. Но он имеет право на собственные желания. Фактически, для того, чтобы Вам было хорошо он должен их проигнорировать, хотя и на время. Похоже у Вас в семье каждый тянет одеяло на себя. Каждый из Вас ставит собственные желания выше желаний другого. Но есть и различие. Ваш муж готов проводить время самостоятельно, не завися и от Вас. А Вы хотите быть с ним только так, как хотите Вы.
психолог онлайн
Лика, Ви хочете, щоб чоловік чув Вас, але чи чуєте Ви чоловіка?
Дополнение от автора
Звичайно чоловік має право на свої бажання і особистий простір, і я вважаю, що я його добре чую і часто відмовляюсь від своїх бажань заради його. Те, що він може на місяць поїхати з хлопцями на яку-небудь гору, коли я залишаюсь вдома з сином, хоча теж була б не проти відпочити; або коли він їздить в санаторій підлікуватись, тоді як я вже півтори року нікуди не їздила і не лікувалась - це хіба не розуміння з мого боку? Як правило ми робимо те, що хоче чоловік, я майже завжди підстраююсь під нього, тому що мені менш принципово.
При цьому, і в цей раз я не прошу його проігнорувати його бажання, і не навязую свої, лише прошу відтермінувати активну поїздку, щоб я теж могла прийняти в ній участь. І пропоную майже його варіант відпочинку, я ж не кажу про пляж, хоча з точки зору відпочинку для мене це було б краще, мабуть - а пропоную ті ж гори, так само високо, але без тяжких переходів.
Також проблема в тому, що він то без мене туди піти може, а я без нього - ні, чисто з міркувань безпеки. В інших варіантах (той же пляжний відпочинок, наприклад), питання б не було настільки конфліктним, так як я б теж могла повторити поїздку самостійно.
психолог онлайн
цитата:
Як правило ми робимо те, що хоче чоловік, я майже завжди підстраююсь під нього, тому що мені менш принципово.
Если Вы как правило делаете то, чего хочет Ваш муж, то скорее всего он привык считать, что его желания важнее Ваших. Возможно то, что Вы ему уступали, послужило идеей, что так поступать нормально.
цитата:
Також проблема в тому, що він то без мене туди піти може, а я без нього - ні, чисто з міркувань безпеки.
Почему поездка такая опасная для Вас? Есть проверенные фирмы, где все проходит безопасно.
Дополнение от автора
цитата:
Можливо, я теж про це думала. Але я не є м'якою і податливою по характеру в принципі, тому мені здається, що він цього просто не помічає.
цитата:
Перехід через гори без гідів; не ті місця, де вони потрібні чи хочеш супроводу, але і в одиночку чи з подружками не підеш .
цитата:
Фактически, для того, чтобы Вам было хорошо он должен их проигнорировать, хотя и на время.
Напевно, ви праві: він хоче все і зараз, без відкладань в довгий ящик, і має право, і потрібно це право поважати.
При цьому я розумію, що для нього мої бажання стоять в пріоритетах нижче, ніж його права :( Але ж ще й задача стоїть, переконати мене в моєму егоїзмі...
психолог онлайн
цитата:
При цьому я розумію, що для нього мої бажання стоять в пріоритетах нижче, ніж його права
Для него, не для Вас. Почему Вы так зависите от него? Возможно он этим пользуется для проталкивания собственных идей.
Дополнение от автора
цитата:
Дякую Вам. Є над чим поміркувати
психолог онлайн
Що Ви знаєте про здорові межи, про асертивну поведінку?
психолог онлайн
цитата:
Дякую Вам. Є над чим поміркувати
Я рада, что смогла Вам помочь. Если будет нужно - обращайтесь)
Дополнение от автора
цитата:
Що Ви знаєте про здорові межи, про асертивну поведінку?
Прочитала тільки що, що мається на увазі щодо асертивної поведінки. Як мені здається, межі відчуваю, часто краще ніж інші. Принципи асертивної поведінки підтримую, розумію, як мені здається - на практиці дотримуюсь, але в деяких моментах є складнощі. Може помиляюсь, тому що бачу проблемні моменти. Потрібно, мабуть, глибше ознайомитись з концепцією?
психолог онлайн
цитата:
Може помиляюсь, тому що бачу проблемні моменти.
У всех есть проблемные моменты. В той или иной мере. Вы явно заметили несоответствия, значит это не проблема, а просто сложность для Вас. Это зона Вашего ближайшего развития.