Як допомогти дитині вибрати правильний шлях у майбутнє
Не можу донести до доньки, що треба йти далі вчитися. У десятий клас та далі у вищі навчальні заклади. Для себе вона чітко визначила що після девʼятого класу буде проходити курси.
Вопрос от: ; Возраст: 33

психолог онлайн
Доброго вечора!
Ви можете ділитися з донькою своєю точкою зору, не наполягаючи на тому, що вона єдино вірна. Але остаточне рішення, що робити далі зі своїм життям, все одно за нею. Так, вона неповнолітня (як я зрозуміла) і Ви поки що несете за неї відповідальність. Але і чинити тиск - не варіант, бо після повноліття донька все одно зможе робити те, що забажає сама, плюс зайвий тиск може зіпсувати відносини між вами.
Тут варто проявити мудрість і дотримуватися тонкої межі між бажанням допомогти доньці жити кращим життям і прийняттям її права на особистий життєвий шлях.
Дополнение от автора
Так, їй 14 років. Я не знаю що робити, я розумію що відносини натягнуті, я боюся втратити наш звʼязок. Мені дуже важко
психолог онлайн
Марія Радченко
Вітаю! Можливо, зараз ваша донька не хоче або боїться планувати так далеко. І хоч вона зараз в юному віці, їй треба починати вчитися в тому числі на своїх помилках. Чи можете ви бути їй порадником, навіть якщо вона помилиться? Чи у всьому іншому окрім планів на навчання - у вас з нею є повне порозуміння?
психолог онлайн
Марія Радченко
"ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ВИБРАТИ ПРАВИЛЬНИЙ ШЛЯХ У МАЙБУТНЄ"
"Правильний шлях "- це який?
Для кого він повинен бути "правильним"?
Ви йшли "правильно " й це зробило Вас щасливою?
Яким Ви бачите майбутнє Вашої доньки? Яким бачить своє життя вона?
Розмовляйте з нею про це частіше як старша подруга, а не як мама, яка знає що буде для неї краще. Слухайте її: бажання, мрії, сподівання. Ненав'язливо пропонуйте свої варіанти.
Спробуйте чесно відповісти собі на питання :" Чого я хочу, щоб моя дитина була щаслива та займалась тим, що їй подобається або щоб вона робила як " правильно " та я була спокійна?
Дополнение от автора
Я хочу щоб моя дитина була щасливою! І тоді я буду спокійною…
психолог онлайн
Добрий вечір.
цитата:
ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ВИБРАТИ ПРАВИЛЬНИЙ ШЛЯХ У МАЙБУТНЄ
Як я зрозуміла, то ваша донька має свій план навчання, а ви не можете з цим погодитися?
цитата:
Як на мене, то ставити свій спокій у залежність від щастя доньки досить ризиковано. І для вас, і для доньки.
У чому для вас особисто полягає щастя?
консультация психолога
Доброго дня.
Кому треба?
Дополнение от автора
Їй треба. Вона ще не достатньо доросла Для того щоб вона не розчарувалася у вибраному шляху .Для того щоб у майбутньому, коли мене не буде поряд, вона змогла себе забезпечити. Після того як отримає освіту, та знайде роботу. Я багато хочу для своєї дитини? Щось роблю не так? Не розумію ці питання
психолог онлайн
"Я багато хочу для своєї дитини? Щось роблю не так?"
---
Ви все робите" так". Вам тільки пропонують звернути увагу на те, чого хоче Ваша донька, прислухатись до їх бажань , занадто не тиснути.
Так, вона "ще не достатньо доросла" , але доросла для того, щоб розуміти, що їй подобається,а що ні . Проблеми з підлітками виникають тоді,коли батьки не чують своїх дітей, коли дорослі вважають, що знають краще,що зробить їхніх дітей щасливими. Але- це не Ваше життя, а життя Вашої доньки. Тому, враховуючи її думку, дозволяючи їй приймати свої рішення, помилятися, Ви даєте їй змогу дорослішати, ставати самостійною людиною. Ці навики більше допоможуть їй " у майбутньому, коли мене не буде поряд", а освіта та робота прикладуться..
У Вас ще є час змінити думку доньки й свої думки стосовно її майбутнього. Як це зробити й не зіпсувати стосунки, краще дізнатися на індивідуальній консультації, бо кожна дитина особлива, стосунки в сім'ї різні, тому й підхід потрібен індивідуальний.