Згасання почуттів.
Добрий день!
Зіткнулася з такою проблемою, що кожен раз коли я отримую взаємність на мої почуття до людини – мої почуття миттєво згасають. Я не так сильно реагую на неї, не так шалено б'ється моє серце, коли мені людина пише або звертається до мене. Як називається це явище? Мені заважає це у тривалих стосунках, бо до взаємності я планувала якісь доволі та романтичні стосунки, а тут – зовсім нічого.
Вопрос от: ; Возраст: 18

психолог онлайн
Доброго дня.
Тут важливо прояснювати, що саме з Вами відбувається.
Можливо, згасання Ваших почуттів - це захисна реакція, блокування перед серйозним зближенням і тими ж тривалими стосунками, почуттями інших людей. А можливо, згасають не тільки почуття але інтерес, бо ціллю заведення романтичних відносин є саме "романтичний букетний період", а далі вони втрачають свою цінність для Вас.
Є різні причини та сценарії розвитку, але важливо розуміти як це проходить саме у Вас.
цитата:
кожен раз коли я отримую взаємність на мої почуття
- як саме це відбувається? Ви вже в стосунках чи тільки на етапі входження? Це про залицяння і симпатію, чи зізнання в коханні в уже якихось стосунках?
Як Ви б могли описати свої почуття до цього моменту згасання? Скільки часу зазвичай проходить з людиною, перш ніж вона стає Вам байдужою?
Якщо не проти, було б цінно прояснити ці моменти для початку.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 367096 для Яна Дмитрівна
Це відбувається відразу, коли я отримую зізнання в тому, що мене кохають. Я в стосунках, але вступила в них лише два дні тому і помітила, що мої почуття до людини стають надто слабкими, а не такими, що були до зізнання. До зізнання я відчувала неймовірно велику кількість різних емоцій, але в основному це були емоції сильної радості. Почуття також були сильні. Надто, думаю, сильні. Це закоханість, яка постійно супроводжувалася зацікавленістю до людини. Закоханість яка, в цілому, змушувала думати про людину надто часто вдень. На зараз я відчуваю лише якесь блокування, згасання або слабкість цих почуттів до людини.
психолог онлайн
Дякую, за відповідь. А чи відрізняються Ваші думки про людину до цього згасання та після? Як вони виглядають?
Це завжди так було у Вас? Якщо ні, то як давно почали помічати це?
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 367099 для Яна Дмитрівна
Щодо думок. Вони залишаються тими, що були, але не викликають в мене ніякої реакції. Я продовжую вважати людину цікавою, гарною, розумною та в цілому надаю ті характеристики, які вважаються позитивними. Але ось серед цього всього відчувається якесь почуття недовіри, що наче це не справжнє.
психолог онлайн
Хмм, дійсно цікаво, але щоб точніше розібратись в причинах та тому, як на це вплинути, потрібно проясняти більше деталей. Досліджувати різні стосунки, уявлення і досвід. Можливо, це наслідок не готовності в стосунки вступати, попри свідоме бажання, або якісь із варіантів вище.
Якщо практично, як варіант, можна спробувати стежити за своїми почуттями і не виходити якийсь час із стосунків. Дивитись як Вам чути подальші слова кохання, подумати, які речі, дії чи слова партнера могли б сколихнути Вас. Слідкувати, чи не стає і як стає нудно, чи байдуже. Також ефективним може бути спроба розпитати більше у своєї половинки про те, що він до Вас відчуває, що подобається, і слідкувати що з Вами відбувається.
Точно не варто намагатись демонструвати почуття, яких немає, реагуйте так, як це відчуваєте.
Такий феномен "згасання" часто проявляється коли стосунки тривають довго, в входять в так звану "сімейну фазу" або, коли людина переходить із не здорових, емоційно залежних стосунків, тоді звичайні - не викликають таких почуттів.
Також, можете письмово відмітити собі, що так особливо Вам подобається до моменту зізнання. Дії, слова, речі, торкання - і з Вашого боку і з боку партнера. Чи може бути так, що Вам подобається так званий процес "завоювання", щоб почуття до Вас виникли, бо це основна ціль, насправді, а не стосунки.
Ви можете досліджувати це самостійно або с психологом, але однозначно важливо дивитись на Ваш ти прив*язаності, досвід близькості, почуття самоцінності та ролі, яку Ви займаєте коли закохуєте у себе когось. І звичайно, приділити увагу тому, чому Ваші почуття до пори такі сильні, чи не для того, щоб надати стосункам романтизму та інтенсивніше впливати на партнера? Теж тема для пропрацювання.