Непотрібні витрати
Доброго вечора! Мені дуже потрібна допомога. Я почала помічати, що постійно купую непотрібні мені речі, наприклад електронну цигарку, новий телефон, одяг і тому подібне. Хочу розібратись у чому справа і як з цим боротись. Можливо, що так на мене впливає оточення людей, які також постійно купують щось нове і круте, хоча вони не мають у цьому справжньої потреби. Я за цей рік вже витратила дуже багато коштів, змінила декілька телефонів, купила багато одягу. Як з цим боротись? Допоможіть, будь ласка, дайте пораду.
Вопрос от: ; Возраст: 25

психолог онлайн
Віталій Вікторович Бондарчук
Володимир Анатолійович Тарасенко
Юлия Витальевна Якименко
Оля, часто покупки ми робимо не за потребою, а тому що ми так розважаємось, скидаємо напругу.
Ваша поведінка характеризується відсутністю контролю. Тобто Ви приймаючи рішення, керуєтеся лише емоціями. Це призводить до імпульсивних покупок.
У побуті ми називаємо це явище шопоголізмом, але є і клінічний термін - оніоманія. "Це нав'язлива скуповування речей без об'єктивної необхідності". Оніоманія схожа на інші залежності. Той, хто на неї страждає, не в змозі контролювати власні дії, а починаючи витрачати, вже не може загальмувати.
Зверніть увагу, головне у Вашій поведінці – швидкість.
Скоріш за все, Ви приймаєте рішення швидко, без роздумів, як дитина. Щось сподобалося – і Ви одразу простягли руку. Замість того, щоб замислитись: Чи потрібне воно мені? Чи я це хочу? Чи зробить воно мене щасливою?
Найпоширеніша, хоча не єдина причина — коли людина в дитинстві не мала змоги витрачати, батьки змушували її економити, і намагається компенсувати нестачу грошової свободи.
Аде можуть бути й інші причини.
Ви розумієте, що у Вас нераціональне ставлення до грошей. Потрібно сісти та подумати. Можливо, не варто приймати серйозних рішень, керуючись лише емоціями. Потрібно зрозуміти, як контролювати свої імпульси.
В ідеалі, варто звернутися до фахівця
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Доброго вечора Олю!
Насправді те, що з Вами відбувається, називається шопоманія. І формується вона тоді, коли у людини є якась внутрішня глибинна потреба, але ця потреба з якоїсь причини могла зонвитіснена раніше на рівень підсвідомості.
Тобто, купівля речей - це певний замінник чогось дуже важливого, такого, без чого ми жити не можемо, але навіть про це не здогадуємося.
Як правило, людині, яка імпульсивно купує все підряд, не вистачає енергії щастя. І у такий примітивний спосіб, вона інтуїтивно намагається цю проблему задовольнити. Адже, купивши нову річ, ми на якусь мить відчуваємо щось схоже на емоцію радості та щастя.
Тобто, щоб позбавитися від такої, м'яко кажучи, не дуже корисної звички,
необхідно розібратися, а що саме ми
підміняємо купівлею речей в собі. І
після цього, зробивши певну
трансформаційну роботу, вголос почати говорити про свої потреби.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Павел Леонидович Басанский
Юлия Витальевна Якименко
Доброго ранку, Олю!
цитата:
Я почала помічати, що постійно купую непотрібні мені речі, наприклад електронну цигарку, новий телефон, одяг і тому подібне.
Добре, що Ви це стали помічати. Водночас бездумна гонитва за непотрібними речами затуляє щось більш важливе(!) Наприклад, поки що не гостре, але вже суттєве усвідомлення порожнечі всередині? Відсутність контакту із власними сенсами буття? Нереалізацією глибинних потреб, як от у визнанні? коханні? самореалізації тощо?
цитата:
Можливо, що так на мене впливає оточення людей, які також постійно купують щось нове і круте, хоча вони не мають у цьому справжньої потреби.
Як Ви ставитесь до думки, що людина відповідальна за місце, спільноту, в якій вона перебуває, бо так здійснюється є ВИБІР бути тут і з цими?
Спитайте себе, яка цінність знаходитись в нинішньому оточенні?
цитата:
Я за цей рік вже витратила дуже багато коштів, змінила декілька телефонів, купила багато одягу.
Варто дослідити, які емоції відчували до покупок? В момент? І після? Вони підкажуть подальший шлях руху.
цитата:
Як з цим боротись?
В побутовому сенсі "боротись" непотрібно. І навіть шкідливо. Сила волі тут не працює. А що працює, так це уважне і турботливе ставлення до себе, яке реалізується у терапії залежності(!) На символічному рівні усі Ваші покупки слугують неадекватним засобом вгамувати якусь психологічну жагу(!)
цитата:
дайте пораду.
Порада така - не втрачаючи час, зверніться індивідуально до психолога. Ця інвестиція обов'язково обернеться вагомим профітом.
психолог онлайн
Юлия Витальевна Якименко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Думаю, кроме неудовлетворенной потребности в ЗДОРОВОЙ любви к себе, имеется еще и нечто другое.
Общество потребления с явным нарциссическим окрасом с его "крысиными забегами" для выяснения кто круче-богаче-красивее-успешнее влияет хоть и далеко не на всех, но на не вполне самостоятельных и не вполне зрелых людей точно влияет.
Потому нужно искать ответы на вопросы по личностной зрелости и проявлениям нарциссизма в себе.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Здравствуйте!
Ваши импульсивные покупки могут быть связаны с внутренней тревогой, а покупки это уже следствие вашего поведения.
Рекомендую обратится к психологу, просто описывая краткую ситуацию на сайте, вы вряд ли разберетесь и поймете, что с вами происходит!
психолог онлайн
Здравствуйте, Оля!
цитата:
Хочу розібратись у чому справа і як з цим боротись.
Дело в том, что прежде чем начинать
цитата:
з цим боротись
надо
цитата:
розібратись у чому справа
!
Для этого нужна индивидуальная работа с вами.
Потому что общие рекомендации не решат вашу проблему.
Ведь о причинах происходящего с вами можно только теоретизировать, если не знать контекст вашей истории.