Чоловік заробляє більше мене.
Я постійно тривожусь, тому що мій хлопець заробляє в декілька разів більше за мене, тому він може собі дозволити вишукану їжу, ресторани, поїздки. Він оплачує їжу, квартиру, лікування кішці і так далі, а я відчуваю себе винною за це, бо хочу так само вкладатись фінансово в стосунки - в влаштувалась на другу роботу, яка зараз забирає в мене всі сили і я вбита кожен день, але навіть з двома роботами я не дотягую до приблизно комфортного заробітку і все рівно він багато чого оплачує.
Хотіла би почути практичні поради, як мені перестати тривожитись через це, подивитись на це з позитивної сторони, що чоловік піклується про мене, тому допомагає фінансово.
Вопрос от: ; Возраст: 19

психолог онлайн
Соломія Лехіцька
Наталия Горская
Алла Володимирівна Романенко
Яна Кіркеснер
Доброго дня.
Насамперед варто розібратися, з чим пов'язано переконання, що заробляти менше когось - погано? Які були відносини з грошима у Вашій батьківській родині? Чи вмієте Ви приймати увагу і допомогу близьких, не почуваючися через це винною або зобов'язаною чимось "відпдатити"?
По суті, це запит на психотерапію, бо причини подібного стану можуть бути дуже глибокими.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 371325 для Марія Радченко
В моїй родині загалом батько заробляв трошки більше, ніж мама, проте з початком повномасштабної війни моделі змінились і мама тягне на собі всі фінанси та економить на всьому. Мені гроші вони давали завжди не більш, ніж треба (курси, їжа в столовій, проїзд), а на власні забаганки з 14 років я заробляла все сама і досьогодні. Тому коли хтось щось робить для мене, ломається мій принцип «все сама можу», і я хочу віддячити тим самим, що виходить вже як змагання.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Тобто, Ви, по суті, берете приклад з мами. А чому Ви думаєте, що якщо хтось щось робить для Вас, Ви сама цього не можете?
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 371329 для Марія Радченко
Для мене це одразу значить мою слабкість та безпорадність. Наприклад, хлопець виявив, що у кішки проблеми з зубами та оплачує їй лікування та операцію, я обʼєктивно не можу зараз знайти стільки грошей на це, тому я відчуваю себе слабкою в фінансовому плані. І кожен раз, коли постає питання витрат, то це викликає в мене складність та тривогу.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Тоді від кого конкретно у Вас установка, що неспроможність за щось заплатити = слабкість? У Вашій родині хтось транслював такий світогляд?
Стосовно кішки співчуваю. Нормально почуватися розгублено, коли не можете фінансово допомогти улюбленцю одужати, але добре, що хлопець може сплатити лікування. Такого роду кризові ситуації - це не поле для змагання, і вклад кожного у вирішення проблеми важливий, навіть якщо хтось має більше ресурсів, а хтось - менше.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 371332 для Марія Радченко
Вітчим мій завжди виховував так, що ти маєш все робити сама: навчатись, платити за свої забаганки і я, як результат, звикла до цього і в якийсь період свого життя зайшла в радикальні погляди. Припускаю, що це я роками формувала це сама, цю гіпернезалежність. Завжди думала, що я буду слідувати образу карʼєристки, і коли хтось мені допомагає, будь-хто, я це сприймає не як допомогу, а як приниження себе. Важко прийняти не тільки великі вчинки, як лікування кішки, а навіть банально їжу чи квіти. Хочеться бути розслабленою дівчиною, яка приймає те, що її люблять і допомагають без очікування повернення цього.
психолог онлайн
Наталия Горская
Марія Радченко
Доброго дня, Аліна
Згідна з колегою, що у вас запит на терапію.
В цілому, важливо зрозуміти, що саме стоїть за цим всім. Ви написали, що відчуваєте себе слабкою, коли щось не можете оплатити, хтось більше вас заробляє. Спробуйте подумати, чому вам страшно бути слабкою. Якої загрози ви очікуєте? Що найстрашніше може статися?
При тій самій зарплаті, чи відчували ви би себе слабкою, якби жили самі, без стосунків, якби були в стосунках, але хлопець заробляв менше вас?
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 371336 для Соломія Лехіцька
Страшно, що мій партнер почне думати, що я використовую його фінансово, якщо він багато витрачає в стосунках і в результаті обере собі іншого партнера, у якого будуть подібні витрати та спосіб життя, де йому не треба бути вкладати так багато. Якби він заробляв менше, ніж зараз, то я би так не тривожилась. Але якби заробляв менше мене або взагалі не працював, то мені би це не подобалось.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Марія Радченко
Погоджусь із колегами щодо психотерапії.
З того, що Ви описали, можна припустити, що Вам взагалі складно "брати" просто так.
Ніби хтось про Вас щось погане подумає .
А чи вмієте Ви "давати" просто так?
Що відчуваєте, коли "даєте " просто тому, що хочете це зробити?
Як хлопець ставиться до того, що він заробляє більше?
Що він каже на ваші хвилювання на цю тему?
психолог онлайн
Наталия Горская
Вітаю!
Проблема лежить в площині ваших переконань, що ви щось мусите, а реальність не співпадає з закладеним програмуванням. В світі існує безліч варіантів як може бути, проте у вас невдоволеність тим як у вас. Звідки ви вирішили що маєте заробляти таку саму заробітню платню як чоловік? Чий голос всередині вас так соромить? Якщо ви не заробляєте так, то яка ви? Ніби планка чоловіка - це міра вашої значущості. Жінка вкладається емоціями, відношенням і це може бути дорожче за гроші. Вітчим щось своє вам насаждав, пропоную йому це і залишити, рухаючись в сторону так як ви б хотіли. Іноді комплекси чоловік і їх неспроможність проектується в жінок.
Подумайте різні варіанти і про себе і про коханого.
Якщо ви почнете заробляти бажану суму, а у чоловіка виросте дохід, то це буде наступне коло самоїдства?
Коли жінки йдуть у декретну відпустку - чоловіки частіше за все повністю утримують і дружину і дитину. Складається враження, що ви конкуруєте з чоловіком, ніби ви не дотягуєте до його рівня. Проте у вас абсолютно нормальний свій рівень і поруч турботливий емпатичний чоловік. Можливо вам страшно бути залежною від коханого? Всі ці питання/тривоги необхідно прожити з психологом.
Відредаговано автором 13-09-2024 15:32:18
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 371345 для Наталия Горская
Проблема як раз таки полягає в тому, що я щиро вмію давати та допомагати іншим без очікування повернення, але коли інші роблять те ж саме в мій бік, то я одразу бачу відчуваю борг та злість на себе, що сама це не зробила. Хлопець максимально мене підтримує та присікає моє бажання бути гіпернезалежною та нагадує, що стосунки це як раз про і приймати, і давати.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 371346 для Алла Володимирівна
Дякую за Ваш розгорнутий коментар. Дійсно за проекцію поглядів батька Ви маєте рацію, що від цього треба відійти, так само як і від своїх паттернів, що допомога = моя слабкість і що моя цінність - це тільки про фінансовий вклад. Інколи дійсно я ловлю себе на думці, що я конкурую з людиною, яку люблю і хочу бути така сама реалізована, як він, щоб порівну ділити всі витрати на життя та подорожі. З одного боку я дуже захоплююсь його досягненнями та цілеспрямованістю, з іншого - я панічно намагаюсь дотягнутись до нього всупереч швидкості свого розвитку. Дійсно, страшно залежати від чоловіка. Бо в один день ми можемо розійтись, бо життя непередбачуване і це нормально, а деякі аспекти мого життя оплачує він, що я приймаю дуже важко.