Чи справді я жорстока до родички?
У родині є дуже тривожна людина зі всіма наслідками: всього боїться, погано спить, самопочуття залежить від настрою (може боліти серце, слабкість), намагається максимально контролювати все і всіх навколо себе, якщо щось вибиває її з колії - задумується про самогубство.
Ситуація така, що в родині прийнято робити все, щоби лишній раз не турбувати цю людину, наприклад закривати вікно в жару, бо вона боїться протягів, не виставляти фото в інтернет, бо боїться в років, і т.д
Але у мене вже своя сімʼя і робити це стало проблемніше. Потрібно вдягати дитину тепліше (не по погоді), щоби вона не переживала, приховувати свій спосіб життя, дзвонити навіть коли не виходить і або брехати, або оправдовуватися. Найгірше - коли приїжджаємо: дитина не розуміє чому не можна морозиво і на ній купа светрів, чоловік - чому він не може випити пива і повинен хреститися перед їжею.
Мені кажуть, що є не емпатична егоїстка і спеціально нервую людину, знаючи про її особливість, але мені неприємно вести подвійне життя, до того ж я не впевнена, чи зрозуміє вона, що з нею щось не так, якщо всі будуть їй потакати.
Вже не розумію хто тут правий. Відчуваю себе злою відьмою, яка намагається довести рідну людину до самогубства.
Вопрос от: ; Возраст: 30

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Алла Володимирівна Романенко
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня, Анно!
Схоже, що Ваша родичка намагається контролювати людей довкола через почуття нестачі контролю над власним життям. Але це не Ваша відповідальність - давати їй це почуття контролю, підлаштовуючись під її особисті ритуали.
По-хорошому, їй потрібна допомога психотерапевта та психіатра (з приводу підвищеної тривожності та гіперконтролю над усім, що відбувається), але я чомусь сумніваюсь, що вона туди піде.
Стосовно самогубства можна не хвилюватися. Якщо родичка дійсно почувається суїцидально - нехай шукає професійну допомогу. Якщо це маніпуляція Вами, щоб Ви робили те, що Вона хоче, для свого ж ментального здоров'я краще на це не вестись.
Все, що Ви можете робити, - це жити своє життя так, як Вам комфортно, і не вестись на маніпуляції почуттям провини та звинувачення в егоїзмі. Більш егоїстично вимагати від інших відповідати своїм вимогам, аніж будувати своє життя та свій побут так, як Вам зручно.
Відредаговано автором 16-09-2024 10:09:00
психолог онлайн
Марія Радченко
Алла Володимирівна Романенко
Павел Леонидович Басанский
Доброго ранку, Анно!
цитата:
ЧИ СПРАВДІ Я ЖОРСТОКА ДО РОДИЧКИ?
Складне питання, але спробуємо розібратись.
цитата:
Мені кажуть, що є не емпатична егоїстка і спеціально нервую людину, знаючи про її особливість
Та хіба Ви навмисно нервуєте родичку?
Щось я цього не помітив з Вашого допису, адже в ньому чітко зазначено
цитата:
Потрібно вдягати дитину тепліше (не по погоді), щоби вона не переживала, приховувати свій спосіб життя, дзвонити навіть коли не виходить і або брехати, або оправдовуватися. Найгірше - коли приїжджаємо: дитина не розуміє чому не можна морозиво і на ній купа светрів, чоловік - чому він не може випити пива і повинен хреститися перед їжею.
Тобто, наскільки я зрозумів, Ви намагаєтесь дотримуватись заведених в родині правил, проте робити це стає все складніше і складніше. То чи можна, зважаючи на підсвічені мною аспекти, називати Вас егоїсткою?
А Вам відчувати себе
цитата:
злою відьмою, яка намагається довести рідну людину до самогубства.
?
Окреме питання
цитата:
чи зрозуміє вона, що з нею щось не так, якщо всі будуть їй потакати.
Я особисто не впевнений, як і Ви. Проте свою думку наведу. Враховуючи згадані моменти
цитата:
, можно припустити, що в родички якийсь психічний розлад.
Остаточно визначити її стан може лише лікар-психіатр.
Він же може призначити ефективне лікування.
І що також важливе - він може порадити близьким, як їм краще себе поводити у взаєминах з людиною, в якої такий нестійкий психічний стан.
Щодо Вашого вибору. Можна, звісно, скільки завгодно підлаштовуватись під вимоги інших, навіть коли вони по суті не нормальні і не здорові, однак це буде зрада себе. Тому варто шукати найбільш прийнятний варіант. Жити своє життя і не класти його на вівтар як жертву, догоджаючи спотвореним вимогам чи правилам деяких родичів.
психолог онлайн
Марія Радченко
Павел Леонидович Басанский
Анна, вітаю!
Ваша родичка токсичний маніпулятор, не люблю вішати ярлики на людей, але тут потрібно. В силу якихось травматичних подій ця людина застрягла в параноях, які обслуговує в надуманих ритуалах. Це не є нормою розвитку…Просто тут треба називати речі своїми іменами.
Ваші реакції нормальні, але ви чомусь сумніваєтесь, бо не відповідаєте чужим ненормальним нормам. Це крючок до подальших маніпуляцій. Тільки ви можете не клювати на нього.
Я хочу підтримати у ваших бажаннях та способах життя. Якщо хтось шантажує когось своїм життям, то це його відповідальність що і як він робить, а не ваша провина. Ваша задача - витримати ці атаки, стати міцнішою в своїх поглядах, переконаннях і залишити чужу патологію, не беручи до серця. Коли ви будете робити щось за своїми бажаннями, там буде істерика та визг, щоб повернути владу над положенням речей. Ваша задача - мати імунітет від цих бацильних реакцій. Не інфікуйтесь, просто спокійно робіть своє або відсторонюйтксь, не обслуговуючи емоційні гойдалки.
У вас є вразливі точки, в які попадає ця родичка. Рекомендую дослідити це в психотерапії та укріпити внутрішню опору!
психолог онлайн
цитата:
Этот тревожный человек называется токсичным нарциссом. Они очень переживают за свое драгоценное здоровье и потому тревожатся. Потому и контролируют все и всех. А мысли про самоубийство - обыкновенный шантаж. Такие "больные" как правило переживают всех остальных)). Потому что отравляют их своим ядом подозрительности и диктата. Но такие люди не могут делать свое "злое дело" без поддержки зависимого от них окружения.
цитата:
Потрібно вдягати дитину тепліше (не по погоді), щоби вона не переживала, приховувати свій спосіб життя, дзвонити навіть коли не виходить і або брехати, або оправдовуватися
Кому нужно? Нужно тому, кто хочет это делать. Вы хотите? Тогда зачем это насилие над собой и вынужденное лицемерие?!
цитата:
Але у мене вже своя сімʼя і робити це стало проблемніше
Как полезно бывает создавать что-то СВОЕ - семью, например. И тогда это СВОЕ потом не дает человеку продолжать совершать свои ошибки - как бы останавливает его. Так что хорошо, что возникли проблемы на неправильном пути, по которому Вы шли.
цитата:
Какие неадекватные люди это говорят? Кто они для Вас? Почему доверяете их словам?
Может это они говорят о себе, но стесняются признаться в таком плохом, а потому проецируют СВОЕ на Вас?
цитата:
але мені неприємно вести подвійне життя
И это замечательно, что неприятно, иначе Вы бы ничем не отличались от этой лицемерной родственницы и здесь свой вопрос не задавали бы.
цитата:
до того ж я не впевнена, чи зрозуміє вона, що з нею щось не так, якщо всі будуть їй потакати
Она ничего не поймет, даже если ей потакать перестанут.
Потому как "непонимание других" - это черта характера, ВРОЖДЕННАЯ.
цитата:
Вже не розумію хто тут правий. Відчуваю себе злою відьмою, яка намагається довести рідну людину до самогубства
Эти слова мог бы сказать человек, сильно психологически зависимый от своего окружения. Неужели это про Вас?!
И хорошо, что Ваши родные реагируют по-здоровому на данную ситуацию. Потому что тогда у Вас появляется альтернатива: поддерживать весь этот бред и дальше или прекратить свое участие в данном спектакле и выйти из этого театра абсурда:
цитата:
дитина не розуміє чому не можна морозиво і на ній купа светрів
И объяснить ребенку, что все она может на самом деле. Но только НЕ ЗДЕСЬ и НЕ с этими людьми. То же объяснить и мужу:
цитата:
чоловік - чому він не може випити пива і повинен хреститися перед їжею
Что в данных требованиях проявляется псевдосвятость и навязывание своего видения всем остальным.
В целом, Анна, Ваш вопрос - это запрос на психотерапию с психологом. Потому как судя по всему Вы очень травмированы психологически данными родственниками - причем не только центральным персонажем, но и его "свитой" или "группой поддержки".