Гості з дітьми
Доброго вечора, моїй доньці 3 роки, зараз проходить криза 3 років, до нас часто приходять з дітьми, зазвичай зі старшими. Виникають конфлікти за іграшки. Проблема в тому, що я пояснювала доньці що своїми вона може ділитись чи не ділитись, а в садочку спільні. Також якщо вона просить в дитини іншої на вулиці іграшку і їй відмовляють, я кажу що дівчинка чи хлопчик не хоче ділитись і має на це право. Але їй часто з дітьми треба одна й та ж іграшка, і тут моя система дає збій. Я запитую «доню, може ти поділишся, ви разом пограєтесь, якщо ти хочеш шоб до тебе приходили дітки, треба з ними ділитись» а вона зазвичай хоче щоб до неї приходили, бо так веселіше. Як вчиняти в такій ситуації?
Вопрос от: ; Возраст: 28

психолог онлайн
Доброї ночі, Віто.
Ви правильно пояснюєте доньці щодо ділитись / не ділитись іграшками, бо саме зараз у дитини формується відчуття своїх та чужих кордонів і їй дуже важливо мати дозвіл поводитись зі своїми іграшками (як із частинкою себе) як вона сама того бажає.
А навіщо вам щось робити з її бажанням щодо інших іграшок? Ви від себе зробили все необхідне - пояснили правила, розділили на твоє / чуже / спільне. Тепер вона експериментує зі своєю поведінкою, вчиться взаємодіяти з іншими, вирішувати конфлікти. Не має потреби втручатись у дитячі суперечки, якщо вони фізично не шкодять один одному.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 373015 для Яна Кіркеснер
Дякую, тобто, сказати гостям, що дочка не хоче ділитись своїми іграшками?
психолог онлайн
Пояснити, що у дитина зараз такий настрій, а ще це її особисті речі і вона сама вирішує, що з ними робити. І змушувати трьохрічку давати комусь свої іграшки - по факту насилля над дитиною. В цьому віці діти ще здебільшого зосереджені на собі і не здатні повною мірою розуміти почуття та бажання інших.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 373034 для Яна Кіркеснер
Дякую вам