Нав’язливі думки та образи.
Вітаю! Мене звати Вікторія, мені 18 років.
Я звертаюся по допомогу, оскільки останнім часом мене турбують нав’язливі думки та образи, які викликають сильні душевні страждання. Вперше я помітила це ще в дитинстві, але зараз ситуація значно погіршилася. Можливо, це пов’язано з ОКР або підвищеною тривожністю, хоча офіційного діагнозу мені не ставили.
Мої думки часто стосуються страху завдати шкоди іншим людям або вчинити дії, що суперечать моїм моральним переконанням. Ці образи настільки реалістичні, що я іноді сумніваюся, чи не стали вони дійсністю. Наприклад, я переживаю, що могла когось випадково штовхнути чи нашкодити, але не можу підтвердити чи спростувати це. Постійно озираюся, щоб переконатися, що все гаразд, і боюся, що хтось дізнається про мої страхи.
Також мене турбують аморальні образи, які суперечать моїм переконанням. Я знаю, що це лише уява, але вони викликають сильну тривогу. Мені здається, що я не така в реальності, але ці думки змушують відчувати себе поганою людиною.
Я намагалася боротися з цим самостійно: займаюся творчістю, гуляю, спілкуюся з близькими. Однак це допомагає лише на короткий час. Нав’язливі думки повертаються, особливо коли я залишаюся наодинці. Це призводить до апатії, депресії, проблем зі сном, нервового дерматиту й навіть суїцидальних думок.
Я хочу дізнатися, як відрізняти реальні події від вигаданих, справлятися з тривогою та нав’язливими думками, а також навчитися не зациклюватися на тому, чого не було. Найстрашніше для мене — це думка, що мої страхи можуть бути реальністю, хоча доказів цього немає.
На жаль, зараз у мене немає можливості звернутися до психолога чи психотерапевта, тому я буду вдячна за будь-які рекомендації чи поради від фахівців і людей зі схожим досвідом. Дякую за увагу та розуміння!
Вопрос от: ; Возраст: 18

психолог онлайн
Доброго дня. Вам потрібно звернутися до лікаря-психіатра, скоріше за все він підтвердить обсесивно- компульсивний розлад (тобото розлад, пов"язаний з нав'язливими думками і діями). Це доволі непростий і дуже виснажливий стан, в основі якого лежить підвищена тривожність. Він справді позбавляє радості життя..Найчастіше лікарі призначають препарати, які доволі непогано вирішують цю проблему.
Також необхідна психотерапія.
Якщо присутні суїцидальні думки, не зволікайте, звертайтесь до фахівців.
В купі з препаратами це буде найкращє рішення. Мій досвід роботи показує, що це поєднання терапія і ліки в даному випадку - це оптимальне рішення. Тому що психотерапія працює саме з причинами таких станів.
Відредаговано автором 21-01-2025 21:44:06
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 376734 для Алина Иосифовна
Дякую вам за відповідь!
психолог онлайн
Доброго ранку, Victoria!
цитата:
На жаль, зараз у мене немає можливості звернутися до психолога чи психотерапевта, тому я буду вдячна за будь-які рекомендації чи поради від фахівців і людей зі схожим досвідом
Погоджуюсь з колегою і раджу, не зволікаючи, звернутись до лікаря-психіатра за місцем проживання. Описаний вами стан і вказані симптомо-прояви знаходяться в сфері компетенції саме такого спеціаліста. До речі, прийм буде безкоштовним.
Вас вислухають, розпитають, можливо запропонують пройти певні тести і у підсумку призначать лікування. В подальшому будете відвідувати лікаря, слідкуючи за динамікою змін вашого стану та ефективністю лікування.
Згодом, коли буде можливість, знайдете психолога, аби пропрацювати причини недуги.
Відредаговано автором 22-01-2025 10:44:21
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 376746 для Володимир Анатолійович
Дякую від щирого серця!