Алкоголізм
Жінка 48 років тиждень у запої. Готова припинити, пролікуватись, але говорить, що у голові страхи. Ніби всього боїться. Як їй це подолати? Чи тут розмов замало? З її слів, такого раніше не було. Чи це просто від великої кількості алкоголю? До слова, зривається раз-два на рік.
Вопрос от: ; Возраст: 36

психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Татьяна Александровна Ищенко
Анна Автонділова
Ольга Владимировна Паничева
Доброго дня!
цитата:
зривається раз-два на рік.
Такі випадки, тим більше тривалістю тиждень, є проявом алкогольної залежності. Тобто йдеться про хворобу, в основі якої лежать серйозні психологічні проблеми.
цитата:
Як їй це подолати? Чи тут розмов замало?
Розмов, безперечно, замало. Потрібно лікуватись. Перший лікар-нарколог, другий - психолог, що знається на допомозі залежним.
цитата:
Готова припинити, пролікуватись, але говорить, що у голові страхи. Ніби всього боїться.
Те, що прагне припинити - добра ознака. Зі страхами допоможе впоратись спеціаліст.
До речі, з психологом можна співпрацювати і онлайн.
Відредаговано автором 23-06-2025 21:09:26
психолог онлайн
Алкоголизм это то, что лечится у нарколога+длительная психотерапия. Просто прокапаться у нарколога и надеяться, что больше запоев не будет, я бы не стала. Такое могут сделать единицы людей, но у них, как правило, громадная мотивация.
За зависимостью, как правило, стоят серьезные травмы, отсутствие смыслов в жизни, переживания, с которыми человек не справляется, невозможность расслабиться, и алкоголь это единственный способ
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Після тижневого запою у людини, ймовірно, абстиненція (стан, який виникає, коли людина раптово припиняє вживати речовину, до якої її організм звик). Після тривалого вживання алкоголю нервова система переходить у стан гіпервозбудження. Алкоголь тимчасово приглушує тривогу, але при його різкій відміні мозок починає працювати надто активно, це може проявлятися посиленням тривоги, страхами, панічними атаками. Їй потрібна медична допомога: нарколог або психіатр, щоб спочатку зняти інтоксикацію та стабілізувати стан, потім - лікування у психіатра, психолог або реабілітаційний центр, де є комплексна допомога.
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго часу доби, 😊 Карінно.
Дякую за ваше запитання — дуже важливо, що ви не залишаєтесь осторонь і хочете допомогти.
Те, що жінка визнає проблему й готова звернутися по допомогу — вже дуже хороший знак. Це означає, що внутрішня мотивація є, і це одна з ключових умов для одужання.
Симптоми, які ви описуєте (запій, що триває тиждень, повторювані зриви, нові страхи) свідчать про те, що мова йде не просто про "перебір з алкоголем", а вже про АЛКОГОЛЬНУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. Страхи, які з’явились, можуть бути як НАСЛІДКОМ ТРИВАЛОГО ВЖИВАННЯ, так і ОЗНАКОЮ ПОРУШЕНЬ У ПСИХОЕМОЦІЙНОМУ СТАНІ — таких, що потребують фахової оцінки.
👉 ЩО РОБИТИ ДАЛІ:
У період, коли жінка твереза, дуже важливо ЗВЕРНУТИСЬ ДО ПИХІАТРА АБО НАРКОЛОГА. Лікар зможе визначити стан, стадію залежності, супутні симптоми (тривожність, депресивні розлади тощо) й підібрати план лікування. І, так — ОДНИХ РОЗМОВ У ЦОМУ ВИПАДКУ НЕДОТАТНЬО, хоча підтримка з боку близьких — дуже потрібна.
Залежність майже завжди пов’язана з внутрішніми конфліктами, психологічними травмами або життєвими кризами. Робота з психологом (після стабілізації) допоможе розібратись у глибших причинах та зменшити ризик зривів у майбутньому.
З повагою, 🌿
Тетяна Іщенко
психолог онлайн
Вітаю! Ваше бажання допомогти - дуже людяне і заслуговує похвали. Але залежні люди - вони влаштовані трохи інакше. Не з власної волі, просто залежність сама по собі людей дещо деформує. Їх уявлення і про себе і про світ будуть зміненими поки вони не почнуть лікування. І коли ми допомагаємо таким людям ми маємо бути дуже пильними, щоб зробити все правильно. Ви абсолютно точно зауважили - майже напевно розмов може бути недостатньо. Особливо таких розмов, які можуть викликати почуття провини, совісті - тощо. Залежні люди загалом мають проблеми з переживанням важких почуттів - вони їх "запивають", "заїдають речовинами" тощо. Тому їм потрібна професійна допомога, кола підтримки, 12 кроків, тощо. З ваших слів жінка має бажання змінити своє життя - це дуже хороший знак. Якщо ви справді хочете допомогти і готові це зробити - почитайте про особливості спілкування з залежними, уникайте співзалежності ) і пропонуйте підтримку саме в лікуванні. Тобто - робіть акцент - що ви поруч, і що ви підтримаєте її у зверненні до реабілітаційного центру, до лікаря-нарколога, що не засуджуєте, але що ви хочете підтримати саме її, а не її залежність, і так далі. Це не простий шлях і важливо не залишатися самому (це стосується і оточення залежних людей. Їм теж не варто бути на самоті з всією відповідальністю). Успіхів вам і їй!