Поздоровлення колишній найкращій подрузі-росіянці.
Давно живу далеко від рідної України. Тут у мене чоловік, зараз донька - біженка з України. Тривалий час, років 15 дружила тут з жінкою-росіянкою. То була найкраща подруга, як кажуть - у горі і радощах. Підтримувала також добрі стосунки з її мамою та дорослою донькою. Моя подруга спілкувалася також і з іншими росіянками, що живуть тут. Коли відбулася анексія Криму,моя подруга передавала "восторженные слова" іншої росіянки - "вернули, без единого выстрела!" Моя подруга співчувала Україні, хоч не зразу, але зрозуміла, що відбувалося на Донбасі. Коли почалася війна, подруга наче б і підтримувала мене, розуміла, але захищала російських окупантів, була однієї думки з її російськими родичами. Коли під час окупації рашисти обстріляли машину мого сина-волонтера, він був у полоні, ледь вирвався звідти, мама моєї подруги сказала, що " все идет, как нужно, это россия убирает фашистов с Украины" А подруга виправдала свою маму, мов у неї "советская закалка, поэтому так говорит" Так, тут росіянам дорікали за злодіяння в Україні, і багато з них почало маскуватися, перевзуватися, купувати українську символіку, а знайома моєї подруги,що весь час підтримувала злодіяння путіна, навіть стала спонсором для кількох українських біженців. Моя подруга тісно спілкується з нею. Я перервала стосунки з подругою, хоч і багато доброї пам'яті залишилося у минулому. Зараз - лише біль втрати і образа. Через кілька днів у подруги день народження. Завжди для нас це було святом. Звісно, я не поїду до неї, не буду дзвонити,але поздоровити повідомленням, вважаю, треба. Порадьте, будь ласка, як краще написати. Я буду звертатися до неї, як у минулому, якій довіряла і поважала. Як донести, чому обірвала спілкування. Щиро дякую за відповіді.

Ответы психологов
цитата:
Я перервала стосунки з подругою
Если Вы прервали отношения, то какой смысл поздравлять её?
Прежде чем совершать действия, Вам надо разобраться с тем, чего Вы хотите.
цитата:
Як донести, чому обірвала спілкування.
Зачем это Вам надо? Вы чувствуете вину и хотите оправдаться? Или наоборот, подругу хотите обвинить?
Знаете, есть выражение: уходя - уходи.
А отрезать по частям хвост собаке не имеет смысла. Это плохо и для Вас, и для подруги.
цитата:
Як донести, чому обірвала спілкування.
Якщо хочете привітати з днем народження, то і робіть це щиро і відверто. Сприймаєте її як людину, схильну до адекватної оцінки ситуації, не відморожену і відбиту пропагандою, то й проявіть гуманітарний підхід. Це про вплив добра і людяності на відміну від бидлячості, що не цінує а ні свою свободу, а ні життя. Не говорячи вже про інших.
Дополнение от автора вопроса ·
Дякую за поради. Так, я хочу привітати подругу щиро і відверто. Бо багато хорошого та спільного у нас було, за це хочу подякувати, і не поздоровити її не можу. Мозок подруги не повністю промитий пропагандою, але вона - росіянка, і захищає росіян, що усі такі хороші і невинні. Перетворювати кожне наше спілкування у сварку - це споганити все те, що було. Донести, пояснити я хотіла причину, чому я не можу більше підтримувати дружні стосунки, бо подруга цього не розуміє.
цитата:
Донести, пояснити я хотіла причину, чому я не можу більше підтримувати дружні стосунки, бо подруга цього не розуміє.
То Ви може спочатку розберіться в собі, чого насправді Ви хочете: поздоровити людину з Днем народження чи щось їй там доводити\пояснювати\виправдовуватись ?
Уявить собі, Вам донька пише поздоровлення з Вашим днем народження: «Мамо вітаю тебе з днем народження. Бажаю щастя. Та хочу пояснити чому я не хочу з тобою спілкуватися, бо ти мене контролюєш, нав’язуєш свою думку і мені дуже важко бути поряд с тобою.» - це схоже на поздоровлення чи на що?
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 332035 для Наталия Павловна Венглинская
Хочу поздоровити, подякувати, бо було багато хорошого. Мені ні за що виправдовуватися, лише хочу пояснити, чому не можу спілкуватися. Ясність, гадаю, краще, ніж постійний знак запитання. Уявила, що у мене така ситуація з донькою, як Ви описали, і лише поздоровлення більше б засмутило мене. Неясність не давала б спокою.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 332007 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Дякую за пораду. Так, я зроблю це щиро і відверто. Подякую за все те добре, що було між нами. І поясню, чому не можу більше спілкуватися. Ми на протилежних сторонах, і, вважаю, між народами наших рідних країн велика прірва. Останній раз спілкування подруга наголосила, що вона залишиться росіянкою, там у неї рідня, захищатиме усе російське.