Зрозуміти та відпустити дитинство
Хотів би запитати поради щодо свого періоду життя. Я хлопець , мені 22 роки. З дитинства не маю батька ( коли мені було 3 роки мої батьки розлучилися через непорозуміння друг друга)
Для мене це була дужа велика втрата, так як я не мав батьківської уваги, та чоловічого виховання. Зараз майже не спілкуємося. Дуже рідкісні переписки в чаті. Батько сказав, що він не любитель звонити чи писати першим. Напевно це його характер. Хоча з мого боку трохи неприємно що він не цікавився мною всі ці роки. Якщо щось і було, то це мої питання йому, на які я отримував доволі сухі й короткі відповіді. Він людина хороша, але як батько майже не показував себе ( хоча деякі спогади з дитинства залишилися)
Мама та я переїхали жити до бабусі, тому я все своє життя зростав чисто в жіночому колі. Нажаль виховання було досить поверхневим, якщо можна так сказати. Якщо з речами проблем не було, то уваги було досить маловато. В молодості мама любила ходити гуляти до своїх друзів, тому я або сидів з ними ( з дорослими) сам по собі, або залишався вдома з бабусею. Мама теж людина непогана і в неї немає ніяких залежностей, ( як от до алкоголю чи т.п.) просто вона любила ходити до когось в гості.
Хоча в моєму житті з дитинства були доволі часті ситуації з п'яними людьми. ( Недосипи, крики, стрес і тому подібне)
Мій дядько любить випити, та часто до нас приходив вночі, щоб "зробити концерт" так сказати.
З самого дитинства я майже не мав друзів. Якщо в дитсадку хтось і з'являвся, то зараз так просто друзі не заводяться.
В школі , особливо з 5 класу був постійною жертвою булінгу зі сторони однокласників, старшокласників та всіх інших. Тому я був сам по собі. З народження самотній.
Коли мені було 13 років в мене народився мій молодший брат ( зараз йому 10 років).
Для мене це був неймовірний шок.
Ця дитина була народжена від другого чоловіка, який не має ніяких стосунків з мамою, вони просто знайомі. Там немає ні любові, нічого. Замість цього вони лише сваряться постійно як кіт з собакою. Як і найголовніше навіщо вони зробили дитину - мені невідомо.
Так от з 13 років я почав сидіти з ціїє дитиною і виховувати її.
Батько цієї дитини не живе з нами, а значить не бере участі в її вихованні. Мама, коли була в декреті, була з дитиною декілька місяців, поки потрібне було молоко, але малюк відмовився , тому почали давати суміші, а значить, цю дитину можна спихнути на мене - такою , напевно була їх думка. Мама продовжила гуляти. А я сидів з дитиною. Особливо на літніх канікулах - це була справжня відпустка для мами. Але і в інші дні, коли мені требу було висипатися, мене просили сидіти з ним, 'а чому ж мамі самій сидіти пів ночі, разом же будемо ".
Тому я з дитинства мав навчатися як міняти підгузники, які суміші купувати та що робити коли лізуть зуби. Все моє дитинство пішло на все це.
Коли мої однолітки шукали друзів, десь гуляли, або просто вдома гралися іграшками - я сидів з дитиною. Тому я вважаю що я втратив своє дитинство.
Зараз мені 22 і якщо звичайна людина в такому віці думає про навчання, чи вже навіть сім'ю, я до сих пір полюбляю дивитися мультики, спілкуватися про почуття та навіть іноді можуть зацікавити іграшки. Я вважаю що внутрішній я дуже хоче своє дитинство, те саме, яке забрали у нього раніше. Також я до сих пір не визначився з тим ким я хочу стати і що мені подобається.
Так я вже закінчив коледж, але спеціальність мені зовсім не подобається.
Мені просто не дали можливості себе пізнати і зрозуміти що мені подобається, а зараз я себе не можу знайти. На що не подивлюся - мені все не те.
Зараз з початком війни я не маю можливості навіть вийти з свого двору ( у нас свій дім) у зв'язку з тим що почалася мобілізація, і я намагаюся себе вберегти ( моє здоров'я не дозволяє мені воювати)
Тому я 4 роки в ізоляції. Тому все моє спілкування, ще з того самого дитинства, коли я доглядав брата - це інтернет друзі. Напевно це було моє єдине спасіння в цьому кошмарі. Але з плином часу і мого віку шукати друзів стало набагато складніше. Все одно частіше за все я залишаюсь і досі на самоті з самим собою.
Так от хотів би залишити декілька запитань. Враховуючи те, що зі мною сталося чи нормально те, що я в душі досить дитина і мені хочеться робити щось дитяче в моєму віці? І як з цим жити?
Чи маю я якісь шанси щоб змінити своє життя на краще? Щось усвідомити і щось зробити?
Як мені знаходити друзів? Чи нормально те, що я взагалі перейшов на онлайн режим?
І найголовніше, як прийняти своє минуле і не тримати образу на "весь світ" і на себе в тому числі, за те який я є?
Розумію, це дуже різні питання і тут багато різних тем, але для мене це дуже важливо і я не знаю де ще я можу чимось таким поділитися. Навіть якщо я не отримаю якоїсь відповіді, мені просто буде дуже приємно що це хтось прочитав. Дякую за увагу!

Ответы психологов
Вітаю!
Почну поступово ...
цитата:
чи нормально те, що я в душі досить дитина і мені хочеться робити щось дитяче в моєму віці? І як з цим жити?
Так, це нормально. Ми всі в душі залишаємось дітьми. Важливо прийняти цю внутрішню дитину і жити в гармонії з нею. Не заперечуючи, не соромлячись її, бо це частинка нас. Якщо ми не можемо прийняти цю дитину то ми й не приймаємо повністю себе.
цитата:
Важливе Ваше бажання. Якщо Ви дійсно (свідомо і підсвідомо) цього хочете, то Ви це отримаєте. Все в нашій голові. У Вас вже є певне розуміння про себе які свідчать про вектор вашого руху в данному напрямку, такі як:
цитата:
Ви розумієте, що Вам важко прийняти минуле, що у Вас є образи і це вже гарний початок. Якщо Ви звернетись по допомогу до спеціаліста цей рух може пришвидшитись (буду рада допомогти).
цитата:
Друзі знаходяться за спільними інтересами та поглядами. Якщо для Вас комфортне спілкування онлайн, то чому б і ні? Важливо як Вам з цим.
Помітила, що у Вашій історії Ви неодноразово брата називаєте "дитина". У цьому мені чується не прийняття його. Які емоції він у Вас викликає? Які у Вас стосунки з ним?
Про батьків Ви пишете, що "хороша людина" неначе, намагаєтесь захистити, виправдати їх. При цьому мені чується багато образ.
цитата:
Вам 22 роки Вас зараз не мають права мобілізувати, а чотири роки тому тим паче. Тут я чую страх та обмеження. Чи так це? Якщо так, то про що вони? Бо до 23 років Ви маєте право виїхати за межі України...
З цієї історії є багато тем та питань які варто пропрацювати в індивідуальній терапії з терапевтоп. Якщо у Вас буде бажання, звертайтесь. Ми можемо разом пошукати відповіді на всі питання.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 391157 для Інна Олегівна Горошко
Дякую за відповідь, це дуже цінно для мене!
Насправді я прийняв брата з плином часу, так сказати змирився з цим. Але тоді, коли він тільки з'явився, так дійсно було дуже болісно, тому що це сильно змінило моє життя. Коли я ще малий доглядав його і вчив його всьому - було не мало сліз. Я розумів що не таке дитинство я хотів, та й мені навіть "дякую" ніхто не казав за те, що я робив. Майже всі відносилися до цього, неначе це щось звичайне, так й треба. Бабуся ж єдина, хто помічала мою роботу. Але мама, та батько брата , коли їх про це питали , казали " та що він там дивиться? Він нічого не робить, дитина сама по собі"
Вони не сприймали мою "допомогу" як щось важливе.
Тому напевно в цьому плані так - деяка травма є. А так у нас доволі товариські відносини, ми можемо разом гратися і він слухається мене.
Батьків я так описую, тому що мені не хочеться їх описани в поганому сенсі. Самі по собі вони гарні люди, але саме як батьки для мене - вони не дуже..
Я з дитинства був самоучка, якщо можна так сказати. Сам пізнав світ, сам хоч чомусь але навчався в житті. Батьки ніколи не цікавилися моїми думками, а тим паче емоціями. Я з ними по це й не розмовляю, бо бачу, що їм все одно ( були доволі показові ситуації, тому я в цьому впевнений)
Страх не заявляється сам по собі.. Нажаль у нас були випадки, коли поліція забирала й 18-річних , й 20-річних. Мого однокласника теж забрали..
Тому я з самого початку не ризикую.
Страх дійсно є. Просто я доволі слабкохарактерна людина і я не зможу виконувати обов'язки, які там є. Тому й страшно. З цією думкою живу щоденно.
Як то кажуть " живу одним днем" :_)
Дуже дякую за відповідь та допомогу! Мені приємно, що це дійсно хтось читає
Вітаю!
цитата:
Враховуючи те, що зі мною сталося чи нормально те, що я в душі досить дитина і мені хочеться робити щось дитяче в моєму віці? І як з цим жити?
Слухайте, а куди без того дитячого? Воно є всередині кожного з людей. Щоправда, проявлє себе по-різному. Комусь не дає дорослішати, бо ще не сформовано підгрунтя. Комусь допомогає відчувати захоплення усім новим, зберігє автентичність сприйняття та реагування...
У вашому випадку що дитяче проситься назовні? Чи заважає воно вам? А чим допомагає, якщо придивитись?
цитата:
Поки ви дихаєте, поки в грудях б'ється серце - шанс є(!)
Пізнавати і усвідомлювати варто себе і світ навколо - як він влаштований. Тоюто людей і що відбувається між ними. Набувати практичного досвіду, включно із досвідом переживань. Саме це змінює людину і сприяє її розвитку.
До речі, ви любите читати? Що саме вас цікавить?
цитата:
А бажання заводити друзів є? Розкажіть, як ви уявляєте собі дружбу з людиною? Чим ця дружба має наповнюватись?
Як будете проявлятись ви? Що цінувати, а чого не приймете за жодних обставин?
цитата:
Спочатку відштовхніться від незаперечного факту - минуле було ТАКИМ і не могло бути іншим(!) Тому єдиний екологічний вибір - ПРИЙНЯТИ його, аби не зруйнувати сучасне і майбутнє. При цьому прийняти - зовсім не означає механічно забути. З минулим варто об'єктивно розібратись. Щоби це здійснити, доречно попрацювати з психологом.
Edited by author 22.07.2026 15:16
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 391159 для Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня! Дуже дякую за відповідь.
Якщо не брати до уваги те, що я вже говорив, мені подобається все миле та яскраве. Поясню на прикладі. Мені дуже подобаються тварини. До них я виражаю найщиріші почуття. Також коли я дивлюся фільми, мультики чи ще щось я найчастіше не беру до уваги головних героїв, а більше за все яскравих, добрих персонажів, які чимось схожі зі мною характером ( частіше за все, вони чомусь жіночого роду)
Насправді мені це подобається і я це приймаю в собі. Але соціум , як і родина це навряд чи приймуть, тому мої інтереси , можна назвати секретними, для самого себе
Вони не заважають, але це змінює мій спекр сприйняття світу , та не дає знаходити друзів за інтересами ( зазвичай хлопці мого віку цікавляться іншими речами, тому частіше я товаришую з дівчатками, вони більш сприймають мій характер)
Так, трохи читаю. Зазвичай це саме психологія. Я прагну "вивчати" свій стан і розуміти чому я саме такий.
Є бажання мати одну, але "свою" людину. Яка не буде поверхневою, буде розуміти мої кордони, буде щирою і просто буде мати схожі інтереси. Нажаль, хоч я і маю спілкування, такої людини я ще не зустрічав.
За своє життя в інтернеті я мав доволі великий досвід з різними людьми. Тому я прагну він людей лише те, що хотів би бачити в нашій дружбі. Взамін я даю найщирішу підтримку й допомогу ( я дуже емпатична людина). Для мене дружба - це не просто " привіт , давай дружити", це поетапний процес,від знайомства до отримання довіри. Розвиток дружби досить важливий для мене, але доволі мало людей до цього прагнуть йти.
Дякую за відповідь!
Иметь детскую часть это наоборот здОрово. Куда хуже, когда человек взрослея, не способен чему-то радоваться как ребенок, не получает удовольствие от каких-то мелочей. А смотреть мультики и даже покупать какие-то игрушки это мило и хорошо, что это часть осталась в вас.
По поводу не знаете чего хотите в плане работы, то в вашем возрасте это не такая и редкость. Тем более с учетом того, какие 4 года последних мы живем - сплошной стресс. У вас есть время и возможности пробовать, изучать себя. Не страшно, если вы не сразу поймете, что ваше и что вам интересно. Можно работая пока по профессии, искать другие варианты.
По поводу вашей детской истории, то грустно, что ваше детство было не таким, как бы вам хотелось и подростковый возраст прошел в нянченье брата. Это не ваша обязанность была, но вас не спросили.
Я бы рекомендовала вам терапию, потому что тема детства, отношений с одногодками, родителями будет фонить и дальше - в вашем отношении к самому себе, в теме отношений с друзьями и девушками, в выборе профессии и в целом, как вы будете ощущать себя в этом мире.
По поводу страха, что призовут, то тут истории есть, но их все же очень мало в таком возрасте и если есть возможность, то лучший вариант был бы уехать - как минимум вернуться всегда сумеете, а вот выехать нет. Посмотрите мир, выучите язык. Сейчас для тех, у кого нет семьи, отличные возможности. Пользуйтесь ими
цитата:
Вітаю! В психіці кожної людини є дитяча частина. Хтось її може приховувати навіть від себе, а хтось проявляє або хоча б визнає. Ваша "внутрішня дитина", напевно, багато чого Вам дає. Можливість мріяти, до чогось прагнути, пізнавати свої різні сторони. В дитячій частині дорослої людини зазвичай багато ресурсу.
цитата:
Звичайно маєте. Доросла людина має більше можливостей, щоб змінювати своє життя, ніж дитина. Тому для Вас може бути зоною росту розвиток в собі тих якостей, які допоможуть поступово відчувати себе більш дорослим.
цитата:
Онлайн режим для Вас, напевно, це спосіб захистити себе від проблем, які є в реальному світі. Якщо Ви хочете знайти друзів, щоб проводити з ними час не онлайн, варто час від часу виходити в оффлайн. Бувати там, де Вам цікаво і де є інші люди.
цитата:
З цим запитом краще звернутися до психолога, щоб вирішити ці питання в індивідуальній роботі.