Доброго дня! У мене проблеми зі сном.
Два-три дні на тиждень сплю по 3-4 год. В основному труднощі із засипанням. Або можу проснутись в 3-4 ранку і вже не заснути. У мене зявився страх перед засинанням. Боюсь, що знову не висплюсь і цілий день на роботі буде важко працювати. Читала, що потрібно змінити свої переконання та нереалістичні очікування щодо сну. Але не зовсім розумію як саме. Переконати себе, щзо сон не важливий мені не получається. Що можете порадити в даній ситуації?
Питання від: ; Вік: 44

психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Хорошо бы отследить, в какие это дни происходит - в каком вы эмоциональном состоянии, насколько физически чувствуете себя уставшим, сколько пьете чая/кофе накануне, может какие новости читаете или какие-то тревожные ожидания есть, во сколько ложитесь спать и тп.
В общем, понаблюдать за собой некоторое время, записывая, что с вами происходит каждый день и сделать выводы, почему именно в эти дни.
Как давно такая ситуация со сном?
Что до этого происходило в жизни?
психолог онлайн
Добрий день!
Сон - це дуже важлива складова для фізичного та психологічного здоров*я!
Можна спати по 3-4 години і якщо це сон міцний, після якого ти бодрий та не відчуваєш втоми, то це нормально.
До речі після 45-50 років сон тривожний майже у більшості людей та коротший ніж в молодості. Це вже фізіологія)
Зараз час війни, то ж багато стресів, новин, та турбот через які ми хвилюємось, а такі обставини дуже впливають на сон , який стає тривожним і ми не висипаємось.
Головне ВИСИПАТИСЬ! Якщо після сну нормальне бодре почуття, то все нормально.
Якщо не висипаєшся, постійно хочеш спати, а сам не справляєшся із засипанням - то до лікаря.
Що важливо!
Перед сном, бажано хоча б за 1- 1,5 години, не читати жахливі новини, не дивитись збуджуючі якісь відосики в Тік-Ток чи ще щось подібне! Не спілкуватись з токсичними друзями, це з такими, які жаліються або нагнітають страхи!
Послухайте музику (класичну, ліричну) або прогуляйтесь, якщо це безпечно.
Почитайте книгу
Треба виконувати режим! Обов*язково і постійно! Налагодити час, годину засипання.
В ютубі є багато вправ на засипання, пошукайте і підберіть ті, що вам сподобаються. Шукайте вправи від лікарів, обов*язково)
Мені лікар -гомеопат радив пити пустирник в продовж місяця. Пустирник діє по накопичуванню. Або Валеріана 3-4 таблетки на ніч і ніяких думок!
ОСОБЛИВО, треба навчитись контролювати потік думок! А для цього, наприклад, можна повторювати одну якусь позитивну фразу на видоху.
Наприклад. Ви лягли вже в ліжко. Уявіть себе в улюбленому місці (море, ліс, поляна), відчуйте спокій, вільно дихаєте і вільно контролюєте своє дихання.
Вдох - видох і на видоху про себе повторюєте: Я бажаю всім добра.
Вдох - видох : Я бажаю всім добра
Вдох - видох: Я бажаю всім добра... і так далі, поки не заснеш))
Я так само тренувала себе і в мене получалось засипати у тривожні часи.
Спробуйте й ви.
Якщо не вийде, то звертайтесь до лікаря-невропотолога.
Здорового вам сну і здоров*я взгалі!
Відредаговано автором 23-05-2023 16:10:38
психолог онлайн
Доброго дня. Має сенс попрацювати із психологом/психотерапевтом з приводу тривожного стану і відвідати невролога для призначення стабілізуючих НС препаратів.
психолог онлайн
Доброго часу доби!
Підтримую колег - сон надзвичано важливий для здоровья в комплексі, особливо фаза глибокого сну. Тому 3-4 години це точно замало, бо до такої фази Ви не встигаєте дійти. Тому Ви молодець, що шукаєте рішення по цьому питанню.
Перше, що важливо - це зясувати причини по яких є порушення сну. Для того важливо проаналізувати як давно це почалося та після чого, в які дні та після яких подій Ви не можете заснути, який є режим дня, що їсте в ці дні та коли останній раз приймаєте їжу, чи є фізичні навантаження в ці дні..
По-друге, пропрацювати ці причини, віднайти ресурси та попрацювати на стабілізацію Вашого стану. Дуже часто порушеннясну повязано з надлишком гормонів адреналіну (гормон енергії) та кортизолу(гормон збереження енергії). Треа віднайти підходящі для Вас техніки заспокоєння та прибирання цих зайвих гормонів з тіла.
По третє, можливо причина на соматичному рівні, тобто порушення сну може бути симптомом порушення робти деяких органів або систем. Тому варто звернутися до невролога та ендокринолога
психолог онлайн
Можна скористатись парадоксальною інтенцією. Наприклад, не давати собі спеціально засинати. І тоді сон Вас сам зморить
психолог онлайн
Добрий вечір. Вам варто звернутися до лікаря, як мінімум за снодійним. Іноді з таким симптомом звертаються до психіатра, якщо безсоння супроводжується іншими проявами.
Як давно ви так спите? В чому причина за вашою думкою?
психолог онлайн
Валентина Васильевна Марченко
Доброго ранку!
цитата:
Що можете порадити в даній ситуації?
Поставитись до свого здоров'я відповідально!
Такі збої зі сном на пустому місці не виникають. Згодні?
Вони призводять до поганих наслідків.
Потрібно шукати причини:
- що відбувається на рівні стосунків?
- чи нервуєте на роботі?
- які ще наявні чинники можуть нервувати і породжувати тривогу?
- давно були у сімейного лікаря?
От тільки після визначення причин, можна буде відповідально вести мову щодо того, що з цим усим робити.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 343480 для Віталія Юріївна
Це відбувається вже кілька років. Але не постійно. Тобто місяцями сплю добре, але потім стаються такі збої. І дві-три ночі на тиждень у мене поганий сон. Як я помітила, це в більшості випадків стається тоді, коли я думаю, що мені потрібно виспатись, наприклад перед якоюсь подією. Або коли я знаю, що вранці мені потрібно раніше проснутись, то тоді навпаки мені важко заснути. Або якщо відбулись якісь події, які мене схвилювали, то теж тоді поганий сон.
психолог онлайн
Вы тревожный человек?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 343510 для Валентина Михайловна
Думаю так.
психолог онлайн
Что, как вам кажется, случится, если вы не выспитесь перед каким-то мероприятием?
О чем вы вообще тревожитесь в связи с каким-то событием, перед которым возникают проблемы со сном?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 343512 для Валентина Михайловна
Тривожусь, що якщо не висплюсь, буду погано виглядати, буду погано себе почувати, буду неуважна. Я коли не висипаюсь часто почуваю себе погано, болить голова, тошнота, не можу ні на чому зосередитись. Мені взагалі здається, що день випадає із життя.
психолог онлайн
А перед какими мероприятиями, событиями (если не секрет) вам важно высыпаться?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 343517 для Валентина Михайловна
це можуть бути зовсім банальні події - зщустріч з подругами, відрядження чи навіть якщо потрібно раніше проснутись на тренування зі спорту
психолог онлайн
И что случится, если вдруг не пойдете на тренировку из-за того, что неважно себя чувствуете или отмените встречу с подругами? Или может пойдете на встречу с ними, но не такой бодрой?
Про командировку такой же вопрос. Что самое ужасное случится, если вы будете не совсем в форме во время командировки?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 343523 для Валентина Михайловна
я розумію, що нічого страшного не відбудеться. Але тим не менше ці думки не дають мені заснути.
психолог онлайн
А где я написала, что ничего страшного не произойдет?
Вы сейчас свои переживания взяли и обесценили. А так не работает. Надо каждое из ваших переживаний, убеждений разбирать и тогда уже замечать, страшное это или нет.
Потому что из головы вы понимаете, что ничего страшного, а переживаниями нет. Потому и заснуть не можете