Відчуття тривоги, не можу заспокоїтися
Зараз декілька моїх близьких хворіють і я переживаю через це, хоча я роблю все від мене залежне щоб їм допомогти мене не полишає страх що може статися щось погане і я не зможу допомогти, що я не впрораюся в відповідальний момент, заспокійливі мені не допомагають, маю відчуття страху та тривоги, бажання щоб мене ніхто не чіпав і не бути в курсі того що відбувається навколо. Що мені робити щоб заспокоїтися?
Питання від: ; Вік: 24

психолог онлайн
Доброго ранку. Хвороба близької людини - це складне випробовування, а у Вас їх декілька. Ви й так робите все від Вас залежне для них.
Постарайтесь попіклуватись і про себе також. Використовуйте ті способи, які допомагають Вам зняти напруження. Це може бути спорт, прогулянка, музика, спілкування з людьми, які Вас підтримують. Також є сенс звернутись до психолога, щоб розібратись, чи насправді Ви відповідальні за здоров'я і життя інших людей, і навчитись відпускати ситуацію.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 363758 для Тетяна Штапова
Зверталися до психотерапевта, не допомогло, не отримала ніяких порад лише лекції стосовно того що нічого від мене не залежить потрібно покладатися на Бога
психолог онлайн
цитата:
Суть психотерапії не в тому, щоб отримувати поради чи слухати лекції. Не завжди людина з першого разу знаходить спеціаліста, який їй може допомогти.
Варто з'ясувати, що з Вами відбувається, коли близькі хворіють, чому така сильна реакція і як знизити внутрішнє напруження. Для цього потрібно, щоб говорили більше Ви, а не психотерапевт. Якщо у Вас була підвищена тривожність і до хвороб близьких людей, а зараз посилилась, є сенс спочатку знайти причини цього стану.
Відредаговано автором 03-04-2024 08:32:15
психолог онлайн
Доброго ранку!
цитата:
Зараз декілька моїх близьких хворіють і я переживаю через це
Прийміть від мене слова співчуття і підтримки. А також побажання одужання Вашим близьким.
Щодо переживань, то вони природні. Ну як не переживати за здоров'я близьких, коли вони хворіють?!
Водночас надмірне хвилювання і тривога можуть погано впливати на Ваше здоров'я. То що з цим робити?
По-перше, покладатись на лікарів, їх фаховість і досвід.
Натомість, Ви з лікарями спілкуєтесь? Їм довіряєте? До їх порад прислухаєтесь?
По-друге, покладатись на сили організму і прагнення до одужання близьких. До речі, що Ви їм транслюєте? Як підтримуєте?
По-третє, намагатись об'єктивно дивитись на речі, включно зі своїми можливостями і обмеженнями. Зосередитись на поточному моменті. Включитись в нього повністю.
Коли пишу про поточний момент, маю на увазі актуальний етап Вашого життя.
Що в ньому є, окрім турботи про близьких? Навчання? Робота? Взаємини? Дружба? Цікаві інтереси і захоплення? Спорт? Література тощо?
На жаль, так відбувається, що тривога і страх затиснули Вас в певний ТУНЕЛЬ сприйняття, де увага прикута до турботи про близьких і думок, ніби не впораєтесь у відповідальний момент.
Впораєтесь чи не впораєтесь - Ви цього знати не можете. Скоріше за все, Вам вистачить сили і стійкості гідно пройти усі випробування(!)
А для цього потрібно ВИХОДИТИ з того тунелю!
Наповнюватись ресурсом для подальшого життя!
Не ставити на паузу свої власні бажання і потреби!
Також запитаю, хто реально може підтримати Вас?
З ким можете поділитись почуттями і думками?
Відредаговано автором 03-04-2024 09:30:28
психолог онлайн
Доброго ранку!
Ви пишете, що перебуваєте в стані постійної тривоги "маю відчуття страху та тривоги, бажання щоб мене ніхто не чіпав і не бути в курсі того що відбувається навколо". Звісно, причина тривоги зрозуміла, адже, хворіють близькі люди, але окрім цього, дуже схоже на загальне психо-емоційне вигорання, яке могло початися ще до хвороб. Як раніше Ви реагували на складні ситуації? Особливо, в дитинстві? Чи відчували Ви підтримку та захист?
психолог онлайн
В питанні є кілька важливих моментів. Один психологічний - на особисту роботу з психологом і який полягає в:
цитата:
мене не полишає страх що може статися щось погане
навіяному кимось страху чогось ПОГАНОГО, певній установці на негативні наслідки. Хтось Вам цю установку передав в користування. Її необхідно нейтралізувати. Разом зі спеціалістом. Це перший аспект.
І другий:
цитата:
і я не зможу допомогти, що я не впрораюся в відповідальний момент
відчуття власної НЕспроможності, що не впораєтеся, це як сумнів в собі і своїх можливостях.
Хто з рідних піддавав сумнівам Ваші можливості? Хто НЕ вірив в Вас?
Насправді це запит на глибоку психотерапію зі спеціалістом.
І другий важливий момент. Не стільки психологічний, скільки духовний або екзистенційний. Стосується світосприйняття та глибинних питань існування на Землі. Про це, по суті, Вам і читали лекцію. Не думаю, що для психолога правильно було це робити у вигляді лекції - існує багато дієвих психологічних технік, які допомагають вирішувати екзистенційні питання. Бо і Ви через це знецінили свій візит до спеціаліста.
А тепер по суті питання.
Ви можете керувати процесами життя або смерті? Впевнений, що ні. Як і будь хто з людей. Ви безумовно можете впливати на ці процеси, підтримувати їх, але керувати ними - НІ. Це не в Вашій владі.
Навіть лікарі, якщо вони справжні лікарі, а не самовпевнені ідіоти, розуміють те, що далеко НЕ ВСЕ залежить від їхнього вміння та старань. Тож і Вам слід РОЗДІЛИТИ те, що залежить САМЕ від Вас, і те, що від Вас НЕ залежить. Змирити свою гординю і прийняти обмеженість власних сил і розуму. Інакше ця тривога просто Вас з'їсть і в цьому буде лише Ваша відповідальність - що Ви не захотіли прийняти реалії життя.
Іншими словами, робіть для близьких ВСЕ те, що у ВАШИХ силах, а все ІНШЕ - віддайте у відповідальність Богові-Всесвіту-Життю в залежності від того, у що Ви вірите.
психолог онлайн
"лише лекції стосовно того що нічого від мене не залежить" -
а залежить?
Що саме від Вас залежить в ситуації хвороби близької людини?
Ви сердитесь.
Але судячи з описаного Вами, можна припустити, що внаслідок багатьох обставин в Вас "не влазить " те, що викликає хвилювання, бо його занадто багато.
Психіка намагається натякнути, що вже всі ресурси витрачені, всередині "місця більше немає ".
Тому важливо знайти те, що НЕ ваше, але опинилось у вашому "емоційному контейнері". Те, що НЕ знаходиться у вашій зоні відповідальності.
Щоб зменшити "приток " тих емоцій, з якими треба "щось робити".
А ще важливо відновлювати ресурс, який допомагає справлятися з труднощами.