відчуття нереальності, невміння виражати емоції, тривога
доброго дня)
у мене низька самооцінка і чомусь я дуже турбуюсь про те, щоб мої думки та емоції були "правильними" і "адекватними". я часто приховую сої емоції, і, мабуть, у мені назбиралось багато негативу.
останнім часом (може, тому, що я майже нічим не займаюсь, відпочиваю на канікулах) у мене буває відчуття нереальності того, що відбувається, я часто поринаю в думки. деколи у мене буває відчуття трвоги за майбутнє: мені важко уявити себе в уніварситеті чи поза межами своєї сім'ї, мене лякають зміни і дивують люди, які, наприклад, можуть поїхати вчитись чи працювати за кордон самі.
я постійно контролюю себе, почуваюсь божевільною...
допоможіть, будь ласка. дякую)
Вопрос от: ; Возраст: 15

психолог онлайн
Здравствуйте! Прежде всего, хочу вас порадовать - вы не сумасшедшая :) Хотя бы до тех пор пока подозреваете себя в этом... Трудности бывают у нас у всех, особенно в процессе личностного развития. Ваш возраст является крайне важным и во многом кризисным для развития, самоопределения и многих других вещей. Для того, чтобы справиться с тревогой, которая возникает, с чувством нереальности вам желательно найти свою жизненную линию, свою философию, свою стезю так сказать... В этом вам могут помочь книги, интересные старшие люди, которые вам нравятся и на которых хотелось бы быть похожей, и, конечно же, психологи. Если вам покажется, что вы не справляетесь, а тревога и чувство нереальности усиливаются, возрастает количество накопленных негативных эмоций, то вам желательно обратиться к психологу. Тем не менее, я уверен, что у вас все будет хорошо и вы справитесь со своими трудностями!
Дополнение от автора
дуже дякую за відповідь)
спасибі, заспокоїли. останнім часом я справді багато думаю про сенс життя, життя після смерті, справедливість і т.д.
просто мені якось не вдається відпустити себе і думати те, що думається. ніби якийсь фільтр на "правильно-нормальне" і "неправильно-неадекватне"
психолог онлайн
Знаете, birdy, где-то примерно в Вашем возрасте часто приходит понимание того, что жизнь не черно-белая ("правильно-нормальне" і "неправильно-неадекватне"), а РАЗНОЦВЕТНАЯ! Это на самом деле часто становится открытием после того, как все учили в детстве, что вот это "хорошо", а это "плохо". И когда понимаешь, что бывает ПО-РАЗНОМУ, что это "ВОТ ТАК" - и не хорошо и не плохо (может весело, но опасно, может радостно и грустно одновременно...), то это иногда немного смущает и тревожит. И заставляет мозг все- таки отнести это к "хорошо" или "плохо". А не нужно. Пробуйте видеть мир таким, какой он есть, и поступать так, как чувствуете. Это интересно.
И еще. Не стоит опережать время. Часто мамы маленьких детей, видя их беспомощными переживают, как же они пойдут в садик, в школу, не обидят ли их. Но они при этом не учитывают тот факт, что к тому времени, как придется это делать - их дети подрастут и станут другими.
Так и Вы - переживаете сейчас о таком будущем, до которого еще должно пройти время, Вы станете старше, смелее, самостоятельнее. И потом, если вы не будете готовы - то Вас же никто не заставит ехать одну в другую страну. Всему свое время. А сейчас - время для другого. Время растить себя, развивать, задумываться о жизни.
"мені важко уявити себе ... поза межами своєї сім'ї" -
Возможно, потихоньку наступает время для birdy выбираться из своего гнезда, каким бы уютным и безопасным оно не было. Иначе, как birdy научится летать и станет совсем взрослой птицей? :) Найдите себе занятие по душе. И поддержку. Разберитесь - почему приходится скрывать свои эмоции. От кого скрывать? Поговорите с кем-то из взрослых, может с психологом из школы или каким-то другим. Но в любом случае, не нужно тревожиться, Вы думающий человек, значит справитесь и все будет хорошо!
Удачи.
Дополнение от автора
щиро вдячна за відповіді)
останнім часом я втратила відчуття, що оце - правильно, а це - ні. і мені його якось бракує, мені хочеться прив'язатись до якихось правил, мати якийсь грунт під ногами.
через це бажання робити все правильно я почала звинувачувати себе в перфекціонізмі. навіть те, що колись здавалось нормальним, зараз може викликати відчуття провини (наприклад будь-яка конфліктна ситуація). я якось узалежнилась більше від чужої думки, а коли хочу відстояти свою позицію, то помічаю якусь дратівливість, чи що...
психолог онлайн
birdy, а ось це відчуття - "як правильно".. правильно для кого?
якщо для мами- то тоді все дуже просто...слухайся, що скажуть і роби так...
якщо для себе..то тут трохи складніше...
ти починаєш вибудовувати свою систему цінностей...свої правила...тому так хочеться все розставити на місця...як речі на полички...
і поки що ти лише шукаєш їм місце.. тому так невизначено все...
"...я якось узалежнилась більше від чужої думки, а коли хочу відстояти свою позицію, то помічаю якусь дратівливість, чи що..."
і таке переживаєш не ти одна...тому що хочеться бути хорошою для інших... бо страшно втратити стосунки.. бо вони потрібні...
і якщо я хочу відстояти свою позицію, то це означатиме іти на конфлікт...
але конфліктувати теж можна по різному... можна так щоб випалити все живе навколо.. а можна так щоб зберегти стосунки, незважаючи ні на що...
всі твої думки та почуття означають що ти знаходишся в процесі росту та дорослішання... ти шукаєш себе...
але уроки у школі життя можливо засвоїти лише через власний досвід.. так що не бійся діяти.. не бійся помилятися...
Дополнение от автора
дуже дякую за відповіді)