Почуття сорому за вчинки інших
Хтось з близьких зробить будь який незначний поступок ніби то і нічого страшного,але я постійно відчуваю почуття сорому за їх поступок перед іншими.І це мені настільки докучає цей сором постійно зі мною,я вже невитримую цього.Наприклад самий банальний вчинок це мій синочок вдарить когось і мені за це соромно,або сестра скаже недоречне слово в компанії моїх дузів,або моя подруга зовсім безглузді речі буде говорити біля мого хлопця...ну зовсім такі буденні речі на які б зовсім не слід звертати увагу,але я постійно соромлюся перед іншими за їх вчинок якось зовсім безглузно але неможу нічого з цим зробити.Як позбутися цього сорому,як з ним боротися?
Вопрос от: ; Возраст: 22

психолог онлайн
Neznakomka, як я зрозуміла, почуття сорому за вчинки інших у Вас виникає у випадках, коли ці «інші» є таким собі вашим «продовженням», за яке Ви відчуваєте відповідальність (ваш син, ваша подруга, ваша сестра).
Це не стосується зовсім сторонніх людей, до яких Ви не маєте жодного відношення?
Якщо так, то можу припустити, що саму себе Ви Дуже добре контролюєте, щоб в жодному разі не «ляпнути» чи не вчинити чогось «недостойного» (на ваш погляд).
Якщо моє припущення десь схоже на правду, то Вам важливо розібратись зі своєю самооцінкою, з почуттям «провалу», якщо хтось думає про Вас погано.
Дополнение от автора
ні це стосується тільки близьких,і так я постійно себе контролюю навіть не в цьому а в усьому я постійно прагну контролю усього.І це настільки стомлює
психолог онлайн
Neznakomka, можете звернутися до психолога у вашому місті (або через скап), адже в рамках відповідей на сайті неможливо розібратися в усіх тонкощах ваших почуттів, їх причин та особливостей формування такого ставлення до себе і оцінок оточуючих. Але головний напрямок «руху», який я бачу - підвищення самооцінки та прийняття себе такою, як є, з помилками та недоліками.
Дополнение от автора
до психолога немаю можливості звернутися....дякую гарно за відповідь.
психолог онлайн
Добрый вечер!
Стыд и вина скорее всего идет от вашего отношения к самой себе. За все ли вы себя простили? Все ли негативное прожили и отпустили? Если нет, то "доставайте" и признавайтесь сами себе во всем, от чего не можете избавиться. Контроль забирает много сил и энергии, вы все время на страже. В таком состоянии, конечно же, нелегко жить расслаблено, быть открытой и непосредственной.
Постарайтесь принимать себя такой какая вы есть. Не ругайте себя, позволяйте ошибаться и даже испытывать стыд за других. Это будет маленький и очень важный шаг.
Удачи вам!
психолог онлайн
Кажется мне, что у Вас много моральных запретов. Это во-первых. Что с этим делать? Пока ничего, это Ваша картина мира. Во-вторых, я вижу одну из форм психологической защиты, она строится на том, что между Вами и другими людьми установлены слабые границы (расплывается, "где я. где не я"). Таким образом Вы как-бы проживаете за людей их чувства, а также их жизни. Что делать? Учиться отделять себя от другого. Можно это делать по-разному, но не забывайте перепроверять каждый раз, получилось, или нет