Токсичні стосунки
Доброго дня!
Останні два роки я знаходжусь у стосунках (швидше хвороблива залежність від людини), які приносять мені більше тривоги та нервувань аніж задоволення і щастя. Нажаль, я не можу самостійно припинити цих відносин чи перевести їх у інший формат. Мені деколи/часто здається, що вони (стосунки) змінюються, але насправді все йде по кругу чи по одній схемі.
Основна причина мого негативу - партнер не визнає, що ми з ним знаходимось в стосунках. Тобто ми наче разом де-факто, але не разом де-юре (я навіть не штамп в паспорті маю на увазі, а банальне визнання вслух що ми пара). Цей факт руйнує все що би ми разом зліпили. Наближені до нас люди знають і розуміють, що ми не просто знайомці. Але...
Від партнера з самого початку інтимних відносин (з цього все розпочалось) була заявка, що він НІКОЛИ зі мною не буде в стосунках. Одразу зазначу що він не надто емоційна людина у сенсі проявів ніжності, ласки, уваги. Не те щоб не хоче, - а не вміє. Чи не вважає за потрібне. Він добрий по натурі, але в розмовах зі мною може бути невиправдано грубим, хамовитим, часто у нас діалоги такі що іскри летять. Він то приймає мої знаки уваги і турботу, то дратується через це. То впускає у свій внутрішній світ, то відсторонюється так наче ми чужі. Певний час мені це все підходило, потім перестало, бо я бачила що ми все ближчі й ближчі... Ми робимо багато чого що й нормальні пари: тісно спілкуємось, звіряємось про наболіле, маємо побутові стосунки (приготувати їжу, відремонтувати замок і т.д.), радимось, сміємось і сердимось.... Але нас ніхто ніколи не бачить разом, все відбувається в межах мого помешкання. Кожна моя спроба розставити крапки над і завершується однаково, по схемі, приблизно такій: я обурююсь що мені це осточортіло, вся ця невизначеність і ми мали би бодай спробувати щось побудувати, він наголошує що казав що не створений для цього, я видихаю, вмикаю ігнорування та холодно-байдужий тон, минає декілька днів і хтось з нас перший не витримує, заводить розмову і все починається знову. .. Знову все гаразд поки мені не накипить і я не почну метати блискавки...
Ці стосунки отруюють мене, немає ресурсу. Більшість часу я нещаслива, не можу насолодитись просто самим фактом того що вони є які є. Але й без цієї людини не уявляю як бути. Не знаю хто кого з нас не відпускає...але почуваю себе як солом'яна вдова. Прошу допомоги.
Вопрос от: ; Возраст: 32

психолог онлайн
Доброго дня, Владо.
Виходить, що Ви хочете одночасно двох взаємовиключених речей. Я чую про важливість цієї людини, Ваше обурення, тощо. Але людина відразу окреслила своє бачення майбутнього із Вами. Можливо, щось зміниться, можливо - ні. Але зараз ситуація саме така, що будувати з Вами більш прозорі і чесні стосунки не буде. І тоді виходить, що або більш близькі стосунки, але з іншим; або з цією людиною, але такі, як є. І тут питання в тому, що Ви отримуєте в цих стосунках? Як би Ви хотіли, щоб склались вони?
Дополнение от автора
Дякую, Юрію.
Я отримую просто те, що я поруч з ним. Контакт. Не виключно фізичний. Спілкування. Навіть коли сваримось. Але мене це задовільняє лише безпосередньо в момент коли отримую. А цього мало, недостатньо, я відчуваю себе неповноцінною у цьому всьому. Я би хотіла щоб ми просто спробували бути разом. Щоб це прагнення нас
ОБОХ було озвучено і окреслено. Бо наразі я наче сама лише борюсь за ці стосунки (які потрібні обом, судячи з того як він все повертається й повертається до мене), а у нього є відмазка - я ж казав тобі, то не для мене. Просила просто спро-бу-ва-ти, адже ніхто і ніколи не скаже нам що з цього вийде. Можливо уже за деякий час я сама зрозумію, що мене щось засліплювало і насправді це не моя людина, дійсно не для мене... А так у мене весь час надія і ілюзії...
психолог онлайн
Мені важливим здається ось це: "мене це задовільняє лише безпосередньо в момент коли отримую". Так було у всіх стосунках, чи лише у цих?
І з ким чи чим Ви боретесь за стосунки?
Дополнение от автора
"мене це задовільняє лише безпосередньо в момент коли отримую" - я маю на увазі, що доки є контакт, спілкування то я мирюсь багато із чим та набагато легше це сприймаю. Але як тільки настає пауза - у мені росте сум, потім образа, потім гнів. Я не можу з цим справитись. Потребую постійно якоїсь "ниточки" із ним... Чи було так у всіх стосунках - треба проаналізувати. Швидше за все так, у більшості випадків. Напевне це інфантильно, але я без постійної підтримки уваги до мене (хай це просто декілька слів протягом дня) в'яну і починаю шукати ґудза в собі, причин що не так, а чому так... І в результаті серджусь. На себе, на нього, ан саму ситуацію.
За стосунки я борюсь з ним :)) Написала і самій смішно, це так абсурдно... З ним. З його страхами, з його минулим, з його емоційними качелями.
психолог онлайн
Наталия Горская
А розумієте чому з його минулим? Може, тому що це легше, ніж воювати зі своїм? Як давно у Вас таке відчуття... одинокості? покинутості?, що Вам потрібно протягом дня підтверджувати, що "все в порядку", "я з тобою"?
Дополнение от автора
Тому що своє минуле я відпустила, в особистому плані. Він - ні.
Відчуття одинокості з дитинства, але це не на один сеанс терапії )) Я дійсно завжди потребую схвалення, одобрення чи принаймні сигналу "я бачу, ти є". Інколи вдаюсь до маніпуляцій заради цього...(
Ви дуже вірно виокремили оце "я з тобою". Саме цього мені й бракує в цих стосунках. Він зі мною, але не зі мною.
психолог онлайн
Наталия Горская
"Відчуття одинокості з дитинства, але це не на один сеанс терапії ))" - це так, але саме це і керує Вашим життям. Бо Ви повторюєте ситуацію дитинства: Ви обрали чоловіка, який з самого початку ніби не з Вами і тепер намагаєтесь попри його спротив зробити "я з тобою". Це дійсно боротьба: Ваша проти нього сьогодні, заради "перемоги" - можливості "закрити" подібну ситуацію у Вашому минулому. Саме це заважає як піти, так і насолоджуватись тим, що є. Як тільки Ви зможете відчути самій собі сказане "я з тобою", тоді зміняться відчуття у цій ситуації.
Дополнение от автора
Дякую, Юрій, я маю про що подумати...