Хочу помочь другу
Здравствуйте. Обращаюсь к вам за советом потому что уже не знаю что делать. 4 месяца назад у моего друга случился инсульт. Ему 27 лет. Он один, у него никого нету, и мы с коллегами по работе помогали ему как могли, постоянно были с ним в больнице, и сейчас мы постоянно с ним. У него была парализована правая сторона. Нога восстановилась, речь постепенно тоже восстанавливается, а вот с рукой пока тяжеловато. С ним занимался его одноклассник и по совместительству тренер и реабилитолог. Но сейчас наш друг начал впадать в депрессию. Он перестал ходить на улицу, бросил все занятия, прячется от людей. Говорит что не верит в то что сможет восстановиться. Я уже не знаю как с ним разговаривать. Что ему сказать, как вернуть ему стимул к жизни, ведь он молодой парень, и шансы на восстановление у него есть. Подробнее пожалуйста, что делать???
Вопрос от: ; Возраст: 32

психолог онлайн
Доброго дня, Svetlana.
По перше, Ви маєте зрозуміти, що не є відповідальною за психологічний стан іншої людини, а лише за свій. Ми не здатні вплинути на дії, почуття, ставлення іншої особи без її бажання.
По друге, помітно, що Ви більше, ніж інші хвилюєтеся за цього хлопця (розмовляєте про його депресію, звернулися сюди на форум і т. д.). Чому? Що для Вас це значить? Що найгірше трапиться, якщо Ви йому не зможете допомогти?
По третє, Ваш максимум - це заявити про своє хвилювання хлопцеві і запропонувати йому індивідуальне консультування у психолога. Також можете йому сказати, що Ви готові його підтримати, коли він цього забажає. Водночас, вибір лише за ним.
Дополнение от автора
Спасибо вам за ответ. Он мне дорог как друг, он очень хороший человек, и я боюсь даже себе представить к чему может привести его депрессия. Я предлагала ему обратиться за помощью к психологу, я постоянно говорю ему что он не один и мы с ним рядом. Но в ответ слышу только: мне ничего не надо, и у меня всё хорошо!
психолог онлайн
цитата:
Но в ответ слышу только: мне ничего не надо, и у меня всё хорошо!
На жаль, ми не здатні допомогти людині, якщо вона не хоче приймати допомогу. Так само ми не здатні змустити її хотіти. Ви маєте прийняти його вибір, заявивши, що Ви чекаєте, коли він буде готовий отримати підтримку. Не займайте позицію Рятівника. Хоча Рятівник начебто діє із благородних намірів, проте він підкріплює позицію Жертви того, кого рятує, не даючи іншій людині можливості взяти відповідальність за своє життя та повірити у свій потенціал. Можливо саме той факт, що так багато людей намагаються вирішити його проблему за нього підкріплюють його ілюзію "безконтрольності власного існування" та безпомічності, що ще більше вганяє його у депресію. Можливо йому необхідно більше автономії.
цитата:
Он мне дорог как друг, он очень хороший человек, и я боюсь даже себе представить к чему может привести его депрессия.
Пропоную Вам це сказати йому.
У цій ситуації хотілося б сказати особисто Вам, щоб Ви більше подбали про себе, свій психологічний стан, адже це виснажливо. Вдягніть кисневу маску на себе, а потім - на іншого. Ваш приклад турботи про себе може спонукати цього хлопця дбати про себе. Мені здається, що у Вас ще з дитинства підкріплювали Вашого Рятівника і Ви намагалися завжди всіх рятувати. Настав час нарешті думати і дбати про себе.
Вірю у Вас і бажаю Вам удачі!
Дополнение от автора
Спасибо вам большое. Я так и сделаю!!!
психолог онлайн
цитата:
Спасибо вам большое. Я так и сделаю!!!
Дуже радію, що змога Вам хоч трохи допомогти! ::smile::