Не та спеціальність
Добрий вечір! Вступила у медичний вуз на стомат факультет на контракт за батьківські кошти. 1 курс. Розумію, що вступила не туди...
Із самого дитинства я хотіла бути стоматологом, але в 9 класі почала хотіти отримувати професію та освіту у сфері маркетингу. Батько був проти, мама не сильно була проти ( головне, щоб робота була високоплачувана). В 11 класі я обирала ЗНО для вступу на маркетинг, але батько дуже хотів , щоб я стала стоматологом. Буквально за день я перемінила своє рішення ( не взяла на себе відповідальність зробити так як хочу я, зламалася )
Коли настав час подавати документи у вуз , ми їхали у Київ , але я точно не знала куди я вступатиму( це може виглядати безглуздо і смішно , але я остаточний вибір зробила в дорозі до університету , хоча кожного дня протягом 3 років думала і вагалася куди вступати)
Я обрала спеціальність Економічна психологія , бо мама сказала, що вчитися на економічній спеціальності безглуздо і в Україні немає якісної університетської освіти для спеціальності Маркетинг ( частково я з нею згодна, але базу отримати мені б хотілося). Подали документи.
Через 5 днів ми поїхали у Київ забирати документи із психології і вступати на стомат факультет , бо я вирішила , що так буде краще, бо стоматологом бути я хотіла в дитинстві і за цю роботу непогано платять ( що впринципі найголовніше для моїх батьків ) але слід зауважити, що протягом цих 5 днів я дууууууже вагалася чи варто їхати чи ні . Зараз я вчусь на стоматі , вчитися дуже важко , хоча я наполеглива і проблем з навчанням раніше не було, немає ніякого інтересу до майбутньої професії ( почала цікавитись , що мене чекає у даній професіі) . Зараз дуже сильно жалкую, що не пішла на маркетинг. Однією з причин ще було те, що я недостатньо розумна в математиці і моя вчитель сказала, що я не здам ЗНО ( я повірила в те, що не здам) + я б не потягнула вищу математику.
Хочу працювати в компанії маркетологом, але боюся що в мене не вийде , знову ж таки через ту математику. Думаю , що в мене крім стоматології нічого більше в професійному плані не вийде...
Зараз хочу кидати універ і вступати на маркетинг , але почати працювати і заробити на навчання по спеціальності маркетинг. Одночасно вчитися на 2 факультетах не можу ніяк , через брак вільного часу.
Кидати чи ні ?
Допоможіть ,будь ласка , звернутися більше ні до кого!!!
Вопрос от: ; Возраст: 18

психолог онлайн
Здравствуйте!
Да, Ваш жизненный вопрос - достаточно непростой. Выбор профессии, обучение, интерес к ней, мотивация, перспективы...
Вы молодец, что поступили, специальность хорошая, востребованная, к тому же Вы о ней мечтали с детства)
Сейчас у Вас идет период адаптации ко всему новому, организм и психика привыкает к новому обучению, необычным ранее условиям. Необходимо время, чтобы привыкнуть. Потом может стать значительно легче. И Вы еще больше поймете, к концу первого курса, например, стоит ли Вам продолжать далее обучающий процесс... Все взвесите, прислушаетесь к своим ощущениям, желаниям и сделаете окончательный выбор.
Сейчас можно иметь и две (и даже более специальности), не помешает в жизни)
Можно пройти предварительно психодиагностику (тестирование) на наличие способностей к выбранной специальности по профессиональному самоопределению. Тоже будет о чем подумать)
Удачи Вам!
психолог онлайн
Доброго дня, Yelyzaveta.
Вибір робити лише Вам, а ми можемо допомогти Ва кращез розуміти Ваші бажання та преференції. Загалом, помітно, що Ви багато орієнтуєтеся на власних батьків і мало на саму себе (особливо це стосується установки щодо оплачуваності роботи, адже людина, насправді, добре заробляє у будь-якій професії, яка приносить їй задоволення і в якій вона розвивається (немає емоційного вигорання, менше лікаряних тощо)) - це Ваша основна проблема. Якщо говорити про "перевід", то зі свого досвіду скажу, що приблизно людей 10 після першого курсу змінили спеціалізацію і це норма. Хоча я навчалася на спеціальності "психологія", проте також мала вищу матиматику (а у мене проблеми з математикою і я її страх як не люблю, а із Вашого досвіду я бачу, що Вас більше "переконали", що Ви не зможете). На щастя, це лише декілька предметів і викладачі не роблять головний "упір" виключно на нього. Мала в програмі дисципліну "економіна психологія" - дуже цікаво, а математики було мінімум. Пам'ятайте, що Ви завжди можете перевестися назад на стоматолога, здавши академ-різницю.
Пропоную Вам наступне: складіть два списки із плюсами та мінусами тої чи іншої професії та навчання на ній, якій ресурси Вам необхідні, які є, а яких бракує і де Ви їх можете набути. Також рекомендую Вам звернутися у психологічну службу при Вашому навчальному закладі за підтримкою.
Погоджуюся з колегою, що не варто виключати і період адаптації в університеті, тому можливо Вам так тяжко і даються предмети.
Вірю у Вас і бажаю Вам удачі!