Підозрюю у мами шизофренію , не знаю як з нею поводитись.
Ми з батьками в іншій країні, я своєю сім’єю живу і батьки окремо. Все було абсолютно нормально і несподівано мама каже шо розлучається з татом за 30 років подружнього життя. ( Мамі 51 р ) говорить шо в ньому не чисте сидить, шо він має коханку, що він ходить на цвинтар і робить на смерть, що він зіп’ється за місяць і сяде в тюрму.
Ми всі шоковані він такої інормації тому що кожне слово не підтверджене і абсолютна маячня.
Я пробувала спілкуватись з нею і розпитала її з чого вона це взяла, вона каже шо має дар і він відкриється коли вона попрощається з минулим, тобто з чоловіком вже розійшлась і ще залишилось продати нашу квартиру і все , буде дар і вона буде лікувати людей від раку, а ще стане президентом і зможе керувати будь-яким бізнесом яким захоче, каже шо відкриються великі можливості.
Я пробувала намікати шо то шо вона говорить це маячня але вона зразу починає істерику і тікає від мене бо я не вірю що у неї є дар!
-вона не спить ночами
-Їй здається що її переслідують, атакують магічно різні ворожки
- вона ходить мега весела як в ейфорії а потім каже шо їй дуже погано , що у неї депресія. Сильна зміна настрою.
- каже шо чує голоса, і вони їй говорять інформацію за дар і тд.
Це все почалось 2 місяці назад коли вона захопилась відео з ютубу, там всякі бабкі сидять і розказують щоб почати чистий лист вам треба попрощатись з минулим, вам не треба терпіти... от є підозра що вона дивиться ті відео і їй здається шо то голоса з неба., напевно пішов психічний розлад.
Дуже важко з нею говорити, одне слово проти її дару і вона починає ігнорувати, так вона розійшлась з чоловіком і перестала спілкуватись з подругою.
Наразі проблема в тому що ми в Польщі і я не можу її відправити до лікаря, я навіть не знаю як до неї підійти з таким питанням чи не закриється вона від мене. Вона має їхати на Україну через 2 місяці і ми надіємось що там вона піде до психіатра, там є ще одна подруга яка казала що знає психіатра і обовязково допоможе її відвести.
Але що робити ці 2 місяці, як поводитись, терпіння не вистачає слухати дурниці, чи погоджуватись з її даром?
Коротко про неї:
Характер дуже мягкий, в дитинстві батьки були жорсткі у вихованні і любили більше брата, в 16 років було зґвалтування , потім суди і покарання 2 винних.
З 40 років замітна манія до покупок мотлоху, в Польщі скупляла все по акції, не важливо чи воно потрібно головне- акція.
Прошу порадьте що я маю зробити!
Вопрос от: ; Возраст: 29

психолог онлайн
Мария Валериевна Радченко
Доброе утро!
Очень сочувствую Вам. У Вашей мамы было несколько травматичных событий, которые могли повлиять на её состояние. Конечно, ей нужна консультация врача психиатра и, возможно, медикаментозное лечение. Можно попробовать проконсультироваться с врачом онлайн и спросить совета или обратиться частным образом. Вам желаю сил и терпения
психолог онлайн
Мария Валериевна Радченко
Анна Георгиевна Бельдий
Доброго дня. Так, необхідна психіатрична допомога. Щодо того, як вести себе Вам - зрозумійте, що Вам її не переконати у її маяченні. Намагайтеся для себе віднайти у ній щось здорове, можливо, щось привязане до конкретних моментів життя. Хоч ціни на бульбу, і за можливості говоріть про це. Якщо вона буде переключати теми на щось магічно-психотичне, то прийміть тот факт, що наразі з цим нічого не вдієш, то мамин спосіб жити зараз. Добрим варіантом буде консультація психотерапевт для Вас, то може підтримати
психолог онлайн
Добрий день! Підтримую Вашу думку, що Вашій мамі потрібна психіатрична допомога. Якщо вона не спить, чує голоси, різка зміна настрою, з"явились маячення. Чим швидше вона буде оглянута лікарем, тим краще для усіх, і для неї, в першу чергу, адже вона - страждає.
Я маю досвід роботи у реабілітаційному центрі Павлівської лікарні Києва (психологом) і, якщо вам буде необхідна підтримка чи допомога, - звертайтесь! Пишіть на емейл, вайбер. Здоров"я вам!
Дополнение от автора
Дякую Вам всім за відповіді! Але підкажіть як я маю їй запропонувати піти до лікаря, адже вона дуже емоційна і не вважає себе хворою, одне слово проти дару і вона з плачами тікає від мене!
психолог онлайн
Мария Валериевна Радченко
Заперечення хвороби, тобто відсутність критики до свого стану дуже часто буває. Якщо ви мешкаєте з мамою за кордоном, зв'яжіться із своїм сімейним лікарем, який мав би направити вас до психіатра чи розповів, як це робиться.
психолог онлайн
Доброго дня!
Складна ситуація, судячи з вашого опису, вашій мамі потрібна психіатрична допомога.
Чи є у вас медична страховка? Є можливість мамі отримати медичне обслуговування у Польщі?
цитата:
Можна не терпіти і не слухати, але і не погоджуватись, не підтримувати маячню. Чи є у вас можливість у спілкуванні з мамою зосереджуватись на інших речах?
Також раджу вам самій зараз звернутися до психолога або психотерапевта, щоб отримати підтримку, як тримася ці 2 місяці. Дуже складно через таке проходити самотужки.
Чи є у вас зараз в оточенні людина, з якою ви близько спілкуєтесь, кому могли б розповісти ситуацію?
психолог онлайн
Доброго дня Анно! Я з Вами згодна, адже змусити силою щось робити Вашу маму Ви не зможете... По -перше, я б Вам радила захистити себе, свого батька та своє майно юридично! І це потрібно зробити терміново! Зверніться до гарного фахівця з таких питань... По-друге, я б Вам радила кожного разу, коли починаються істерики, викликати "швидку" і обов'язково вимагати, щоб вони письмово засвідчили її стан та факт виклику допомоги.... І по-третє, на кожну дію, є протидія... Її ввели в такий стан, тому що, швидше за все, Ваша мама не має чіткого внутрішнього світогляду, що робить людину психологічно стійкою, тому вона стала легкою "здобиччю" для шарлатанів, яких зараз розвелася величезна кількість... Всі члени родини, це єдине ціле, і якщо з кимось одним щось відбувається, це на рівні підсвідомості, торкається всіх... Тому, якщо Ви розберетеся зі своїм і займете чітку позицію, тоді Ви зможете психологічно допомогти і своїй мамі.. Але це потребує вже індивідуальної роботи..
Дополнение от автора
Безмежно вдячна Вам за ваші коментарі!
Тепер розумію що все роблю правильно.
З мамою говорити практично не можливо на інші речі, ( щойно говорила з нею ) вона моментально переключається і говорить про те що вона має дар, спілкується з померлими, каже що бачить як її подруга по роботі ворожить на неї і забирає здоров’я ...
Ми на зв’язку з рідною сестрою і маминою подругою, підтримуємо один одного і кожен робить що може, але наступне питання яке турбує чи зможемо ми її відвести до лікаря, тому що вона озвучувала вже що вона не хвора . І будь-яке спілкування про те що дару може не бути приводить до істерики! Тому навіть поняття немаю як їй запропонувати піти до психіатра щоб вона не злякалась і не втікла від нас в прямому розумінні.
психолог онлайн
Я Вам вже писала, відвести Ви не зможете, хіба що обдурите (але зараз, на скільки я пам'ятаю, немає примусового лікування). Викликайте швидку та оформлюйте виклик. і нехай обов'язково описують в якому стані була Ваша мама.. . Домовляйтесь з лікарями - є приватні лікарні, де працюють професійні психіатри... Тоді у Вас, у всякому випадку, будуть документальні докази того, що вона неадекватна і це не дасть Вашій мамі можливості продати квартиру... І ще, на грунті цих доказів, Ви вже зможете писати заяву до поліції... Бо її ж хтось підбурює продавати майно.. Отже - це факти шахрайства...
психолог онлайн
Марта Надточій
Коли у людини маячня величі чи щось інше, ні в якому разі не можна починати її переконувати в іншому, відмовляти або критикувати. Але й підтримувати цю маячню не слід. Просто мовчки вислуховуєте та киваєте головою - в знак того, що почули її. Через це вона відчує Ваше прийняття її і трохи заспокоїться. Бо критика сприймається хворою людиною не просто як критика, а як неприйняття самої людини, знецінення її. Подібне сприйняття є у маленьких дітей.
Щодо госпіталізації, то скоріш за все кращим буде викликати додому швидку психіатричну допомогу. І щоб вона не здогадалась заздалегідь про це. Звичайно той, хто це зробить, стане для неї ворогом, який бажає їй зла, але іншого виходу не має. Швидка з лікарем приїде, лікар подивиться її та допоможе Вам її вмовити поїхати пролікуватись - від "надмірного нервового напруження", "стресу" чи від чогось подібного.
Якщо там, де вона проживає немає такої служби, то подрузі чи іншим родичам треба буде піти до психіатра самим і переговорити про можливі варіанти госпіталізації - може написати заяву тощо.
Дополнение от автора
Пан Павло дуже вірно пишете! У неї маячня величі , вона має врятувати світ від зла. Я слухаю цю маячню і не перечу їй але іноді стараюсь сказати що з того що вона розказує нічого не підтверджено, але реакції ноль, вона стверджує що все збудеться і все в майбутньому буде так як вона говорить.
Є у нас підозри що за цим хтось стоїть , можливо якісь шахраї з інтернету,які зламали психіку, тому що дуже наполягає що продасть квартиру, і після цього стане багатою і появиться спадщина якась...
І каже що їй говорять що робити, коли я питаю хто таке тобі говорить , то вона дуже гостро реагує , і говорить що їй заборонено розказувати звіздки така інформація йде і хто вони такі.
психолог онлайн
цитата:
іноді стараюсь сказати що з того що вона розказує нічого не підтверджено, але реакції ноль, вона стверджує що все збудеться і все в майбутньому буде так як вона говорить.
Ніякі раціональні докази в цьому випадку не допомагають. Я неодноразово працював з шизофреніками і мав можливість також в цьому переконатись.
цитата:
Навряд чи, малоймовірно. Психіку просто так не зламати. І хвороба почалася все одно б - щось би її запустило в будь-якому випадку. Зазвичай у людини вже є схильність до цього і страннощі починають помічатись близкими набагато раніше самого моменту початку психозу.
цитата:
Звичайно, тому що при паранойальній формі шизофренії (яка скоріш за все і є у Вашої мами) не можна розкривати секрети "агентів" - так званих "наказуючих голосів", які людина чує або навіть бачить у вигляді постатей. Бо ці "голоси" самі на цьому наголошують.