Як пробачити собі минулі помилки?
Доброго дня. Зараз в житті в мене є позитивні зміни. Я почала займатися спортом, випікати, невдовзі розпочну ремонт в своїй квартирі. Зустріла неймовірного чоловіка. Про якого мріяла. Можна було б сказати, що я щаслива жінка. Та тут виїдає нутрощі моє минуле. В певний період я втратила всі цінності і принципи. Це гулянки, випадкові відносини на ніч, випивка. Це багато бруду.
Цього давно немає, але відчуття сорому і неповноцінності переслідує з дня на день. Я дивлюсь на цього чоловіка і хочеться плакати кричати і втікти. Від того, що він не знає мого минулого. А якби дізнався наврядче був би так захоплений мною і хотів будувати сім'ю. Я знаю, що то тільки період. Я того не повторю, але жити з цим не можу, з відчуттям тягаря і огиди до себе.
Вопрос от: ; Возраст: 28

психолог онлайн
Елена Владимировна Мороз
Наталія Крилова
Доброе утро!
А что Вы знаете об этом мужчине? Как давно Вы в отношениях? Что такого страшного у вас происходило, что Вы не можете себя простить? Если я правильно понимаю, то в тот период времени Вы хотели это делать
психолог онлайн
Здравствуйте!
цитата:
хочеться плакати кричати і втікти. Від того, що він не знає мого минулого. А якби дізнався наврядче був би так захоплений мною і хотів будувати сім'ю
Вы так себя чувствуете только рядом с этим мужчиной? Или и с другими людьми также?
Как по вашему, что происходит с Вами когда есть все для счастья здесь и сейчас, а Вы убегаете воспоминаниями в прошлое?
Как по вашему, люди которые "раньше ошибались" заслуживают быть счастливыми?
цитата:
відчуття сорому і неповноцінності переслідує з дня на день
Чувство стыда одно из самых сложных для проживания. Часто от него не удается избавиться, но облегчить мучительное проживание возможно. Вы ранее делились с кем-то своими переживаниями?
Рекомендую Вам выбрать специалиста и проработать чувство стыда в терапии.
психолог онлайн
Доброго дня, Lily.
цитата:
Зараз в житті в мене є позитивні зміни. Я почала займатися спортом, випікати, невдовзі розпочну ремонт в своїй квартирі. Зустріла неймовірного чоловіка. Про якого мріяла. Можна було б сказати, що я щаслива жінка.
Дуже радію за Вас, Ви багато пройшли у своєму житті і зараз насолоджуєтеся плодами своєї праці.
цитата:
В певний період я втратила всі цінності і принципи. Це гулянки, випадкові відносини на ніч, випивка. Це багато бруду.
По перше, я б Вам рекомендувала поглянути на цю ситуацію з іншого боку. Ваш попередній спосіб життя був реакцією на щось у Вашому житті, проте Ви змогли вирости та сформувати нову систему цінностей. Це варте поваги. Ви говорите, що це "багато бруду". А якою Ви себе відчуваєте у зв'язку з цією ситуацією?
цитата:
Я дивлюсь на цього чоловіка і хочеться плакати кричати і втікти. Від того, що він не знає мого минулого. А якби дізнався наврядче був би так захоплений мною і хотів будувати сім'ю.
Якби Ви дізналися про минуле Вашого чоловіка, де він не є "ідеальним", Ви б перестали бути захопленою ним, любити його?
цитата:
Я того не повторю, але жити з цим не можу, з відчуттям тягаря і огиди до себе.
Найкращу рекомендацію, яку я Вам можу надати - це індивідуальне звернення до психолога, щоб Ви змогли детальніше проаналізувати той період життя, зрозуміти, що тоді керувало Вами і прийняти себе такою, якою Ви є.
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Доброго дня. Усі ми люди і іноді робимо помилки за які соромно. Переважно соромимо ми себе бо є якесь уявне ідеалізоване бачення себе ,чи інших. Або нас присоромлювали наші близькі. Від цього доляче і хочеться зникнути.
Ви можете розповісти тут, за що Ви себе не можете пробачити? Або це краще Вам зробити на консультації у психотерапевта?
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Здравствуйте! Вы спрашиваете, как простить себе прошлые ошибки?
Смотрите, наша психика и жизнь в целом так устроена, что застраховаться от ошибок и тяжелых жизненных ситуаций невозможно. Но можно научиться брать ответственность за свои выборы и знать, как эффективно восстанавливать внутренний баланс. Для этого:
(1) признать и принять тот факт, что была совершена ошибка и нарушен внутренний баланс, а возможно, и причинен ущерб;
(2) дать себе время и возможность отгоревать, оплакать все, что произошло или не произошло и оставить его в прошлом. Лучше и эффективнее это делать с психологом или психотерапевтом;
(3) заняться восстановлением сил и ресурсов;
(4) определить в чем ваш личный внутренний конфликт и трансформировать его в опыт. Этот процесс также лучше идёт с психотерапевтом;
(5) открыто посмотреть в будущее, определить свои желания, потребности, ресурсы и возможности. Рискнуть и сделать шаг из прошлого, через настоящее, в будущее. Быть готовой действовать здесь-и-теперь.
С уважением, Елена Мороз
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Вітаю!
Пропоную Вам не пробачити минулі помилки, а завдячити їм, цьому досвіду, який з часом дав зрозуміти, що такий спосіб життя не для Вас.
І цих помилок можна соромитись, а можна нікому не розповідати, можна згадувати їх зі сміхом або із печаллю, а можна навпаки знайти того, кому хочеться розповісти. І виявиться, що це не ПОМИЛКИ життя, а досвід, шлях, який був у вашому житті, і до якого ви не будете повератитсь. Помилки - це нормально, і ваш новий чоловік, теж їх робив. Можна з ним пограти у гру, хто які самі жахливі помилки робив у житті)
психолог онлайн
Ксения Шалимова
Здравствуйте, Lily!
цитата:
А якби дізнався наврядче був би так захоплений мною і хотів будувати сім'ю.
Этот парень сейчас симпатизирует Вам? Хочет быть с Вами? Влюблён? Не убегает?
Каждый, абсолютно каждый человек на земле имеет свой опыт, багаж, события в прошлом. И именно они формируют нас в того человека, кем мы являетесь в данный момент. Они помогают нам выбирать, как поступать в настоящем. Подумайте, были бы Вы такой же, не имея того опыта?
психолог онлайн
Доброго дня! Як на мене, сором та совість - це саме те мірило, яке не дає людині повністю зруйнувати себе та своє життя. І завдяки чому, ми оцінюємо правильність обраного життєвого шляху. Тобто, те, що Ви відчуваєте сором - це абсолютно нормально! Отже в душі Ви каєтеся у своїй неправильній поведінці... Але каяття має сенс лише тоді, коли внутрішньо ми кардинально змінюємося, при чому так, що ніякі життєві колізії не змусять нас знову їх повторити... І от тут є певний парадокс, адже істинне каяття іде разом із прощенням та прийняттям себе... Якщо цього не відбувається, поступово, але невблаганно може накопичуватися агресія проти себе і де гарантія, що в один момент саме оце неприйняття себе не змусить знову від відчаю зробити те ж саме? Окрім того таке ставлення до себе рано чи пізно може зробити Вас приниженою, обезціненою у власних очах, а отже - і в очах коханого, бо ми"дзеракалимо" один одного... А принижених ніхто не любить та не цінує... Отакий не дуже радісний ланцюжок... Тому, як на мене, потрібна індивідуальна робота з досвідченим психологом, щоб не тільки пропрацювати почуття провини, але і зрозуміти, чому у Вас таке перебільшене несприйняття себе? Що у Вас було в дитинстві? Які стосунки з батьком? З мамою?
Дополнение от автора
Доброго дня.
Що конкретно було? Ну , довго розписувати якісь випадки. Аморальний спосіб життя, непристойна поведінка і вчинки.
Я розумію, що це досвід. А досвід робить нас тими, ким ми є. Формує нас і виховує. І тільки я себе налаштовую, що цього нема, це все минуле. Як в голові прокручуються нові і нові випадки з тих часів. Я можу йти по вулиці і просто відчути себе нікчемою, через якийсь спогад. Що не варта жити, ходити по цій землі, спілкуватись з людьми. І просто йду до дому, бо не витримую натиску в своїй голові. І це все було б не так важко, якби мені не ставало гірше фізично. Це часті головні болі, мігрені, головокружіння, підвищення тиску.
Чоловік, який зараз зі мною в мені бачить все тільки найкраще. Часто говорить компліменти і як захоплюється мною, а я переводжу тему або кажу ,що він перебільшує. Тепер він мене питає, чому я просто не можу прийняти його бажання зробити приємно. І тоді я зриваюсь, шукаю причину посваритись, бо відчуваю, що я просто не достойна. Потім заспокоююсь і розумію, що навпаки- це те щастя якого я чекала: чисте, добре і світле. Без бруду, маніпуляцій. Але я розумію, що він так довго не витримає такі переміни настрою і зриви. І просто піде.
психолог онлайн
Доброго дня! Як на мене, корінь проблеми навіть не у почутті провини, а у неправильному ставленні до свого минулого. Ви намагаєтеся від нього втекти та його забути. Але, все, що відбувалося з нами мало якісь свої певні причини, важливі для нас на той момент - це раз. І друге - чим більше ми біжимо самі від себе, тим швидше воно женеться за нами і це аксіома життя. Я б Вам радила декілька індивідуальних зустрічей з психологом саме з приводу прийняття свого минулого, а не його "забуття". Тільки тоді стане можливим і робота з почуттям провини. Сама Ви навряд чи з цим впораєтеся, на превеликий жаль.
психолог онлайн
Наталія Крилова
цитата:
Як в голові прокручуються нові і нові випадки з тих часів.
Важливо, щоб Ви поділилися своєю історією і проаналізували її спільно зі спеціалістом тому, що Ваше "прокручування" є ознакою того, що у Вас існує неперепрожитий досвід.
цитата:
А досвід робить нас тими, ким ми є. Формує нас і виховує.
А яка Ви зараз, у зв'язку з цим досвідом?
цитата:
І тільки я себе налаштовую, що цього нема, це все минуле.
Чим більше Ви намагаєтеся не думати про "білого ведмедя", тим більше концентруєтеся на образі про що "не думати" і, як наслідок, ще більше про це думаєте. Ваше минуле - це частина Вас і його необхідно зрозуміти і прийняти, а не ліквдувати.
цитата:
Це часті головні болі, мігрені, головокружіння, підвищення тиску.
Ваш організм реагує на Ваш внутрішній конфлікт.
цитата:
Часто говорить компліменти і як захоплюється мною, а я переводжу тему або кажу ,що він перебільшує. Тепер він мене питає, чому я просто не можу прийняти його бажання зробити приємно. І тоді я зриваюсь, шукаю причину посваритись, бо відчуваю, що я просто не достойна.
На жаль, Ви не дозволяєте собі бути щасливою і саме Вам вирішувати, чи Ви дасте собі дозвіл працювати над собою разом зі спеціалістом.
Дополнение от автора
Батьки в мене чудові. Інтелігентні люди, все життя разом і ніяких випадків поганих в дитинстві не пам'ятаю. І взагалі найкращі, найщасливіші і найприємніші спогади - це раннє дитинство і дитинство.
Завдяки їхній вірі і підтримці я зрозуміла, що не тим шляхом я пішла, що не така я людина. І що пора зрозуміти, що себе треба цінити. А той спосіб життя - знецінення себе.
психолог онлайн
Дякую за доповнення! У Вас чудові батьки, тобто рівень бачення ними життя - дуже високий! Тепер Ви підсвідомо намагаєтеся "відповідати" вимогам своїх батьків (які дійсно дуже цінні та правильні!). Отже, дивитеся на своє життя їх очима, а не своїми. Тому дуже критично. Своєю відповіддю Ви повністю підтвердили мої припущення щодо причин Ваших внутрішніх страждань. Тобто, на поверхні почуття провини, а насправді - не прийняття себе як особистості. Тепер Вам вирішувати, розбиратися остаточно зі своєю проблемою чи страждати далі і псувати не тільки своє життя, а і життя свого коханого чоловіка...
Дополнение от автора
Щиро вдячна, що є така можливість хоч частково проговорити про наболіле. На більше в мене сил, напевно, не вистачить. Дякую за відповіді. Я коли пишу, то плачу. І мені в середині горить. А поділитись всім, що є в мені? Ні, таки не зможу.
Але з цим працювати потрібно, бо це є руйнація. Можливо гірше, ніж саме минуле.
Я гадки не маю, що робитиму далі.
Дякую!
психолог онлайн
Наталія Крилова
Справа в тому, що для "пропрацювання" Ваших минулих вчинків, абсолютно не потрібно в них занурюватися з головою знову. І тим паче, не потрібно про них розповідати психологу. Достатньо того, що Ви про них пам'ятаєте. Є певні методики, які допомагають у щадящому режимі вийти із еомційного "піке". Тому думайте. Адже Ви руйнуєте себе із середини.І чим довше будете з цим жити, тим страшнішими можуть бути для Вас як особистості, наслідки...
Дополнение от автора
Я знаю, що я не зможу жити нормально. Самокритика і угризіння совісті будуть робити свою справу. Тому я вважала, що мені варто бути самій.
А мій коханий чоловік - це справжнє щастя. Я такого не відчувала і не думала, що такі ще є. Та це щастя доти, поки він не дізнається хоч маленькі факти з минулого. Все щастя розвіється і все зникне. Це сидіння на пороховій бочці.
Такі люди, як я не заслуговують на щастя і щоб їх любили_)
психолог онлайн
Знаєте, Ваш коханий, якою би він не був чудовою людиною, аж ніяк не святий, перепрошую. А от Ви собі вже готуєте "тепленьке" місце падшої жертви, яка рано чи пізно почне плазувати перед чоловіком. Як на мене у Вас височенний рівень претензій, тобто Ваше ЕГО зашкалює! Ви намагаєтеся перебрати на себе функції Господа Бога! Адже це тільки Він може комусь щось посилати і когось за щось карати. То може Вам просто подобається себе жаліти і розповідати, яка Ви глибоко гріховна людина? Психологу НЕ потрібні подробиці Ваших гріхів! А отже, НЕ потрібно НІЧОГО розповідати. Психолог працює з Вашим ставленням до них, тобто з Вашими почуттями. Не важливо у яке болото людина потрапила, важливо якою вона з нього вийшла! І каяття має сенс лише тоді, коли людина робить певні висновки і іде по життю далі, а не "застрягає" і пускає вічні нюні, перепрошую... Якщо б Творцю потрібно було, щоб ми вічно посипали голову попелом, тоді зникло б саме поняття каяття та розвитку і руху вперед!
психолог онлайн
цитата:
Такі люди, як я не заслуговують на щастя і щоб їх любили_)
Хто Вам про це сказав? Кожна людина від самого народження заслуговує на щастя і Ви - не виняток. Ваша маленька дівчинка всередині Вас дуже сильно плаче і хоче любові, проте Ваша внутрішня критикуюча Батьківська частина не дає їй такої можливості. Навіщо Вам стражджати? Що Вам дає страждання?
психолог онлайн
цитата:
Якщо Ви хочете змінити своє ставлення до себе, то варто звернутись до психотерапевта та пропрацювати теми сорому, провини та Вашої самооцінки
цитата:
Такі люди, як я не заслуговують на щастя і щоб їх любили_)
Потурбуйтесь про себе. Ви важлива. Зверніть увагу тульки на те, скільки психологів відгукнулись на Ваш запит. Спробуйте це помітити і бережіть себе.