Повернення до страждань. Не займаюсь тим чим хочу
Доброго дня. Я не займаюся тим, чим хотіла б тому, що мені здається, що в мене не вийде щось. Я розумію що це безглуздо, помилки бувають у всіх і це нормально, я розумію що мені просто потрібно почати, але я все одно не починаю. Я десь читала, що усвідомлення своїх проблем це половина шляху до вирішення, так ось цю половину я проходжу, а далі нічого не роблю. І я не розумію чому, що мені заважає.
У мене зараз є думки про те, що я не хочу вирішувати свої проблеми, хочеться щоб вони зникли або хтось вирішив їх за мене або хочеться втекти від них.
Ще місяць тому я розлучилася з молодим чоловіком і я розумію, що мене тягне постраждати за ним, плакати за минулим і таке інше. Мені здається моя психіка (або я не знаю як це правильно назвати, може я трохи помиляюся) не дає мені зробити крок далі тому що це невідомість, я ж не знаю що буде далі і що краще повернути до знайомих страждань. Як мені з цим справлятися?
Вопрос от: ; Возраст: 18
Дополнение от автора
Я розійшлася з хлопцем. Не з чоловіком*

психолог онлайн
Добрий день, Діана.
цитата:
З одного боку, це свідчить, що у Вас немає ресурсу для вирішення проблеми і Вам потрібно його відновити, з іншого - про бажання займати скоріше пасивну, а не проактивну позицію. Якась частина Вас розуміє, що проблеми просто так не зникають і вирішувати за Вас їх ніхто не буде, однак відчувається що у Вас і ресурсу начебто немає. І тут ще додається частка, яка критикує Вас за те, що у Вас немає ресурсу, Ви хочете бути в пасивності і це знову позбавляє Вас ресурсу)
цитата:
мені здається, що в мене не вийде щось.
ОК, у Вас щось не виходить, що відбувається тоді? Якою себе почуваєте, коли щось не виходить? Як реагують найближчі люди (можливо батьки), коли у Вас щось не виходить?
цитата:
Я не займаюся тим, чим хотіла б тому
А чим би Ви хотіли займатися? Це дійсно "хочу" чи скоріше "треба"?
цитата:
Ще місяць тому я розлучилася з молодим чоловіком і я розумію, що мене тягне постраждати за ним, плакати за минулим і таке інше.
Це нормально горювати, адже Ви переживаєте криву втрати. Можливо саме те, що Ви не даєте собі її перепрожити (а замість цього вимагаєте від себе бути вже активною та відчувати інші емоції) не дає Вам можливості наповнитися ресурсом?
цитата:
я ж не знаю що буде далі і що краще повернути до знайомих страждань
Звісно Ви не знаєте, ніхто не знає. Що Ви вносите в поняття "страждання"?
психолог онлайн
Добрий день, Діана. Чи дали Ви собі можливість для того, щоб пережити розлучення з партнером? Щоб відгорювати встрату, яка відбулася?
Дополнение от автора
---
У мене виникають думки,що мовляв я знала що не вийде,знала ж і все одно пішла це робити. І я засмучуюсь.
---
Дійсно те чого я хочу.
Я б хотіла не поспішаючи розвиватися,подорожувати,працювати,танцювати,вивчати нове,пробувати щось нове. Звичка робити швидко скоріш від мами і я хотіла б змінити це і просто насолоджуватися життям.
Можливо саме те, що Ви не даєте собі її перепрожити (а замість цього вимагаєте від себе бути вже активною та відчувати інші емоції) не дає Вам можливості наповнитися ресурсом?
---
Я розуміла що все йде до розставання,але мені все одно було боляче і хотіла швидко забути все, щоб не відчувати біль. Я не хотіла страждати довго, можливо справді мені ще потрібен час.
---
Я починаю думати про те можливо було б,чого насправді не було і не буде,проживаю ці емоції і інколи здається що так можливо краще. Але знову ж таки я розумію що ні,що я повинна рухатися далі,бо не хочу застрягнути в цих думках надовго.
Чи дали Ви собі можливість для того, щоб пережити розлучення з партнером? Щоб відгорювати втрату, яка відбулася?
---
Так,але мабуть не всі емоції виплеснула
психолог онлайн
цитата:
Звичка робити швидко скоріш від мами
Припускаю. що у цьому випадку також говорить Ваша внутрішня мама:
цитата:
але мені все одно було боляче і хотіла швидко забути все, щоб не відчувати біль. Я не хотіла страждати довго
цитата:
я повинна рухатися далі,бо не хочу застрягнути в цих думках надовго.
Тут я чую про "повинна", а не про "хочу", тому припускаю, що тут знову включається Ваша мама. З одного боку Ви пишете про бажання "поступово" розвиватися, а з іншого займаєтеся самокритикою, що розвиваєтеся не так швидко. Горювання - це також про процес розвитку, адже через глибинні переживання Ви з'єднуєтеся з собою, своїми потребами (але у Вас існують якісь установки щодо суму).
Припускаю, що зараз Ви знаходитеся на стадії "торгів" кривої втрати, коли ми обдумуємо, як можна було б зробити по-інакшому, або що було б якби. Дайте собі час погніватися, посумувати, говоріть якомога більше про свою втрату з іншими, розділяйте свої переживання і далі у Вас звільниться внутрішній простір для іншої діяльності. Водночас, якщо Вам це важко дається, то почніть індивідуальну роботу з психологом.
цитата:
І знову відчуваю про "швидкість" (тут скоріше в плані витраченого часу як ресурсу).
психолог онлайн
цитата:
Я десь читала, що усвідомлення своїх проблем це половина шляху до вирішення, так ось цю половину я проходжу, а далі нічого не роблю. І я не розумію чому, що мені заважає.
Вероятнее всего Вы просто не знаете, как решать эти проблемы.
Поэтому Вам и нужна индивидуальная работа с психологом, чтобы специалист помог Вам в этом.