Причини агресії до російськомовних переселенців
Я не хочу нічого говорити про ймовірні масштаби цього явища (хочу надіятись, що вони невеликі), але, на жаль, зараз існує така проблема, особливо на заході країни — докори переселенцям за російську мову.
Я сам із заходу, і за таку поведінку деяких моїх земляків я відчуваю іспанський сором. Така поведінка здається мені неадекватною, нерозумною, а подекуди навіть жорстокою.
Декілька днів тому я побачив відео, яке мене просто шокувало. На цьому відео волонтер відмовляється видавати допомогу переселенцям, які зверталися до нього російською. Він каже їм, що він їх не розуміє і не зобов’язаний розуміти. Мене шокувало не стільки саме відео, скільки реакція в коментарях, де більшість коментаторів підтримали цього волонтера і засудили жінок, які зверталися до нього російською мовою. Мені дуже важко зрозуміти, що в голові у цих людей. Чому російська мова їх обурює, але не обурює те, що він відмовляється видати їжу переселенцям? Не видавати їжу переселенцям, які щойно повернулися з розбомблених міст — в цьому є щось садистське.
Це крайній випадок. Надіюсь, що випадки такої неадекватної жорсткості є поодинокими. Більшість жителів заходу України все-таки допомагають переселенцям, хоча деколи (надіюсь, нечасто) й докоряють їм за російську мову. Деякі з них не докоряють прямо, але пишуть гнівні дописи й коментарі в соцмережах.
Але навіть у таких випадках, коли це обмежується коментарями на Facebook, мені важко зрозуміти, що в головах у людей, які це пишуть.
Чому вони не розуміють, що докори й агресія не будуть сприяти тому, щоб переселенці переходили на українську, а будуть лише заважати цьому процесу, робити тільки гірше? Чому вони зміщають свій гнів зі справжнього агресора (росії, росіян) на жертв цієї агресії (жителів сходу й півдня)? Чому вони сприймають жителів міст сходу й півдня як ворогів, замість того щоб сприймати їх як побратимів і друзів? Чому вони не розуміють, що їхня агресія до переселенців грає на руку справжньому ворогу (росії), адже послаблює нашу єдність?
Буду вдячний, якщо професійні психологи пояснять мені, які можуть бути психологічні причини у такої явно неадекватної поведінки. Це виглядає так, ніби в цих людей є потреба змістити свій гнів зі справжнього ворога на якийсь замінник, що зовні нагадує цього ворога. Але для чого це їм?
Мене цікавить саме психологічний бік цієї проблеми, а не морально-етичні оцінки, політичні міркування чи юридичні аспекти. Надіюсь, ця тема не переросте у мовно-політичну сварку.
Заздалегідь дякую за відповіді.
Вопрос от: ; Возраст: 38
Ви можете звернутися до психолога безкоштовно з приводу війни.

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Володимир, доброго времени суток!
Мне понятны Ваше переживания и я их полностью разделяю. Однако, боюсь Вы не совсем понимаете цель и задачи данного ресурса. Давать оценку действиям кого бы то ни было только лишь на основании пересказа - это было бы не профессионально с моей стороны. Единственное, что в этой ситуации было бы разумно - это помочь понять Вам себя - что с Вами происходит в подобных ситуациях и на основании чего. По какой причине Вы так интенсивно включены в ситуацию.
Эта ситуация, каким образом Вас задевает? Как непосредственно Вас она касается?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Здравствуйте, Владимир!
цитата:
Немногие люди понимают, что с ними происходит и что они чувствуют в отношении происходящего. Сделать же выбор в сторону осознанного действия еще сложнее.
Смотрите в Вашем примере, злость на агрессора, смещается на русскоязычных переселенцев. Вы спрашиваете: зачем им это? Как вариант, чтобы уменьшить свою злость, чтобы справиться с бессилием, которое возможно обнаружится за злостью, чтобы продемонстрировать свою силу и власть там где она и правда есть.
И все же, я согласна с коллегой, что если Вы хотите разобраться, то необходимо обращаться к первоисточнику. Не профессионально обобщать.
Что лично Вам даст понимание причин происходящего?
Дополнение от автора
цитата:
что с Вами происходит в подобных ситуациях и на основании чего.
Ну, наприклад, відео, про яке я згадував, мене бісить. Я відчуваю бажання дати в морду цьому садисту, який не дає їжу переселенцям. І я відчуваю відчай від думки, що в моєму оточенні (серед людей у мене в друзях на Facebook) є люди, що схвалюють таку поведінку.
цитата:
По какой причине Вы так интенсивно включены в ситуацию.
Мені така поведінка здається неадекватною, і мені некомфортно думати, що в моєму оточенні є люди, які настільки неадекватно, нерозумно і жорстоко поводяться.
цитата:
Как непосредственно Вас она касается?
Також для мене очевидна явна шкідливість такої поведінки. Таке ставлення буде обурювати цих російськомовних переселенців і буде лише зменшувати їхнє бажання перейти на українську. Також така поведінка грає на руку росії, яка зацікавлена в тому, щоб ми сварилися між собою. Мені просто не вкладається в голову, чому є люди, які не розуміють цього. Я хочу зрозуміти, що в голові у цих людей.
Дополнение от автора
цитата:
И все же, я согласна с коллегой, что если Вы хотите разобраться, то необходимо обращаться к первоисточнику.
Ось це відео: https://www.facebook.com/watch/?v=558088512384950 . Попереджаю, що воно може викликати дуже сильні емоції, тому людям з нестійкою психікою краще не дивитися. Особисто мене поведінка цього волонтера просто бісить. Мені хочеться вдарити його. Відмовлятися давати їжу переселенцям, які втекли від бомбардувань, — це просто садизм якийсь.
цитата:
Что лично Вам даст понимание причин происходящего?
Я хочу зрозуміти, які в такої поведінки можуть бути психологічні причини. Якщо я буду знати, чому він таке робить, і чому є люди які це схвалюють, мені буде спокійніше. Інакше доведеться визнати, що навколо мене живе немало людей, яких я вважаю дегенератами. Якщо це можна якось психологічно пояснити (наприклад, якимись захисними реакціями), то, може, тоді в мене буде менше бажання називати цих людей виродками. Не те щоб виправдати їх, але принаймні зрозуміти: чому, чому вони поводяться, як виродки?
психолог онлайн
Дина Дмитриевна Каленская
цитата:
Я хочу зрозуміти, які в такої поведінки можуть бути психологічні причини. Якщо я буду знати, чому він таке робить, і чому є люди які це схвалюють, мені буде спокійніше.
Смотрите, Владимир, я выше написала несколько причин по которым так может происходить. Но Вас они не устраивают. Из этого можно сделать вывод, что вы нуждаетесь не в понимании причин, а в чем-то другом, например в валидации Ваших переживаний. Разделяю их и поддерживаю, считаю не допустимой сегрегацию людей по любому признаку, в т.ч. языковому. Вам в отличие от волонтеров Вашем примере удалось несмотря на войну, и ставшую в связи с ней, у многих, черно-белую реальность, сохранить способность к дифференциации. Это признак психологической зрелости.
В ситуации тяжелого стресса многие из нас возвращаются к более раним механизмам реагирования и адаптации. Если говорить о защитных механизмах, то всем они присущи, и Вам и мне. Для того чтобы понять о конкретной защите необходимо обращаться к первоисточнику, могу только фантазировать о примитивном расщеплении, но подчеркиваю - это лишь моя фантазия.
цитата:
Інакше доведеться визнати, що навколо мене живе немало людей, яких я вважаю дегенератами.
Если вы признаете это, то что произойдет с Вами?
цитата:
мені некомфортно думати, що в моєму оточенні є люди, які настільки неадекватно, нерозумно і жорстоко поводяться.
Кто в Вашем детстве был для неадекватен и жесток по отношению к Вам или к кому-то из Ваших близких?
психолог онлайн
цитата:
Я Вас правильно понимаю, что Вы точно знаете, кто конкретно в Вашем окружении неадекватен?
цитата:
И я с Вами полностью согласна. Вы не безразличны, и в этом есть уход от личного к общественному.
Вы можете поведение этих людей контролировать, и повлиять на него?
психолог онлайн
цитата:
Мене цікавить саме психологічний бік цієї проблеми
Вы хотите понять, по какой причине это задевает Вас?
Или с какой целью интересуетесь психологическим аспектом этой проблемы?
Дополнение от автора
цитата:
Батьки в дитинстві декілька разів били мене і брата.