Як
Доброго вечора! Не знаю, чи звертаюся за адресою і чи можуть допомогти мені в цьому психологи, але спробую описати проблему, з якою живу. Це стосунки з батьком. Точніше їх відсутність. Не знаю, як правильно це назвати. Почну з того, що я не можу цю людину назвати так, як повинна називати. Коли пишу чи вимовляю, коли говорю про нього чи про когось іншого. Не можу вимовляти це слово. Воно мені важке і стискає зсередини. Так я називала його лише в дитинстві. Ми прожили під одним дахом до моїх 18. Наступні 10 років він жив з іншою сім'єю. А потім його не стало. Справа в тому, що це була зовсім чужа мені людина. Ми не спілкувалися, він не цікавився моїм життям (ні коли жив з нами, ні коли покинув). Я не знаю, чи він любив мене. Принаймні, я цього не відчувала.В мене немає жодної речі, яку він мені подарував.В домі немає жодної речі, яка про нього нагадує, нічого, що він купив, нічого, що зробив своїми руками. Тому я завжди відчувала байдужість до нього. Мені було байдуже, коли він пішов від нас і, можливо, це звучить страшно, але я не відчула нічого, коли він помер. Я навіть не була на похороні. Взагалі, я надзвичайно сентиментальна людина, часто плачу, мене може розчулити будь-яка дрібниця. В мене загострене почуття емпатії. Але в цій ситуації, яка склалася в моєму житті, я залишилася байдужою. І це мене лякає. За 5 років після його смерті я починаю все більше думати, що я зробила щось не так. Мене мучить сумління. Я ніколи не мала біля себе захисника, який би міг про мене подбати. Намагаюся видобути із пам'яті хоч щось добре, що він для мене зробив у житті, хоч якісь приємні моменти. Ось що згадала: 1. Одного разу забрав мене із художньої школи і в магазині купив печиво. 2. Дав кишенькові гроші, коли ми з класом збиралися кудись йти. 3. Домовився з інструктором, коли я складала іспит в автошколі. 4. Відвіз в лікарню, коли я зламала ногу (в цей час з нами вже не проживав).5. Передав квіти і гроші, коли мені виповнилося 25. Це за все життя. І це все при тому, що, коли бачив мене на вулиці, робив вигляд, що не бачить. Він не був на моїх випускних, коли я отримувала золоту медаль в школі і червоні дипломи в університеті. І я, чомусь, відчуваю винною себе.Я змушую себе не думати про це, тому що вже нічого не зміниш. Я не тримаю образи, мені просто байдуже. І, мабуть, саме тому мені важко будувати стосунки з чоловіками. Його тінь просто не дає мені нормально жити...
Питання від: ; Вік: 32

психолог онлайн
Доброго дня, Юлія!
Співчуваю вам. Не впевнена, що вам було цілком байдуже. Так могло просто здаватися, бо стосунки й спогади викликають біль.
Чи пам'ятате, що саме викликало у вас згадку про батька?
І як би могло звучати ваше питання психологам?
психолог онлайн
Добрий день, Юліє!
Хотіла б звернути Вашу увагу на кілька аспектів.
По-перше, не треба себе тут звинувачувати. Почуття провини Вам не допоможе, а сили забере - це точно.
По-друге, байдужість, про яку Ви пишите, свідчить про те, що є щось стосовно батька, що Ви дуже добре "заховали" в собі і краще б з цим розібратися зараз на індивідуальній терапії. Оскільки стосунки з батьком впливають на те, як ви будете будувати стосунки зі всіма іншими чоловіками і зі своїм парнером також.
Успіхів Вам!
Доповнення від автора
цитата:
Чи пам'ятате, що саме викликало у вас згадку про батька? І як би могло звучати ваше питання психологам?
Такі згадки в мене виникають постійно, коли я бачу приклад інших, коли бачу щасливих дітей з батьками на вулиці. Одного разу я їхала в автобусі, поруч зі мною сидів чоловік із вже дорослою дочкою. Це був нічний переїзд і ми зупинилися на заправці. Цей чоловік просто запитав дочку, чи буде вона каву, і просто приніс їй цю каву. А я сиділа і заздрила. Просто тому, що в мене так ніколи не було. А потім плакала пів дороги. Так, я просто заздрю тим людям, які мають підтримку батька: комусь допомагають грошима, комусь працею, комусь порадою і розумінням. Хоча б чимось. Я просто хочу розібратись в собі і зрозуміти, що мені потрібно зробити, аби забути дитячу образу і навчитися жити з думкою про те, що змінити вже нічого не можна.
психолог онлайн
Не думаю, что вам было все равно. Скорее эта "нечувствительность" и "равнодушие" помогло вашей психике справится со стрессом, с болью. А сейчас потихоньку начинают возникать переживания.
В целом, у вас запрос на достаточно длительную психотерапию - прожить то, что было не прожито вовремя (утрату отношений с отцом, а потом и его физическую смерть), разобрать, как вы строите отношения и выбираете мужчин. Предположу, что и тема самооценки актуальна в вашем случае.
психолог онлайн
Щиро вам співчуваю. Але гарна новина в тому, що ви більш-менш розумієте, що з вами відбувається, помічаєте і не ігноруєте власні почуття. Не всі на це здатні. Погоджусь з колегою, що це запит на індивідуальну терепію. Можна буде відгорювати те, чого не сталося, і лишити його в минулому, і отримати більш цілісне сприйняття батька, і знайти нову модель побудови майбутніх стосунків. Впевнена, у вас все вийде.