Як реагувати, коли чоловік образився на мене
Доброго дня! Допоможіть будь ласка розібратися як мені повести себе в даній ситуації, чи є моя вина в тому, що так сталося? Бо мені дуже важко, неприємно і психологічно некомфортно від цього. Справа в тому, що на мене образився чоловік, за те, що я сказала йому, що він не виконує свої обіцянки. Сталося все це дуже несподівано, коли за сніданком, я запитала чоловіка коли ми поїдемо у місто (напередодні він про це сказав мені, сину та моєму брату, що ми поїдемо і проведемо там час всі разом), на що він дав мені зрозуміти, що не поїдемо, бо він зайнятий. Ця поїздка для мене була дуже важливою, бо я запланувала зробити сюрприз чоловіку перед новим роком, готувалася, збирала гроші, щоб купити йому те, що він давно хотів. Сама без нього купити я це не зможу, бо він повинен сам обрати, тому для мене це було важливо поїхати туди з ним. Коли я зрозуміла, що скоріш за все нічого не вийде, то сказала, що обіцяв поїхати, а тепер не робиш. Для мене це мабуть було скоріш за все як необдумана емоція, і на підсвідомому рівні сподівалася почути у відповідь, що ми все ж таки поїдемо, але пізпіше, бо я ж обіцяв. Але сталося навпаки, він дуже образився, сприйняв це як докір в його сторону, що як наче я себе повела як капризна дівчинка, що я невдячна йому за все що він робить для мене. Бо щоб я без нього робила, якби не він то і не знала б що таке поїздки і прогулянки по місту і магазинам. Я тепер почуваю себе винною в тому що все так вийшло, я дійсно не хотіла його образити і тим більше докоряти йому чимось, я взагалі завжди стараюсь дуже ретельно підбирати слова, щоб таких ситуацій не було. Але на цей раз вийшла якась така моя емоція, що я йому це сказала, тепер жалкую про це. Просто в моїй голові рушився весь мій чудовий план, і мені стало дуже сумно, бо я дійсно дуже хотіла зробити йому приємне і підготуватися до зустрічі нового року та створити такий сімейний затишок та новорічну атмосферу на новий рік. Коли я йому це пояснила, він не вірить, сприймає це як виправдання, ігнорує мене. Відмовляється від їжі, яку я готую, не хоче зі мною говорити. Я написала йому листа, хотіла донести до нього свої почуття та переживання з цього приводу, все йому там пояснила і розказала і навіть розповіла там такі речі з мого дитинства про які він ніколи не знав, ми разом вже 12 років. Проте він при мені його зашвирнув на підлогу. Мені дуже боляче і сумно, переживаю, що він так і буде себе вести далі, для мене найболючіше, коли він мене ігнорує
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Наталия Горская
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня, Катя
"Справа в тому, що на мене образився чоловік, за те, що я сказала йому, що він не виконує свої обіцянки." - А це не правда?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Ольга Владимировна Головченко
Наталия Горская
Вітаю!
Відчувається, що Ви дуже засмучені ситуацією, що склалася в вашій сім'ї, Вам "дуже боляче і сумно" від того, як поводиться Ваш чоловік, боляче, коли він Вас ігнорує.
Мені здалося, що Ваш чоловік не вперше так себе поводить, бо Ви "завжди стараетесь ретельно підбирати слова, щоб таких ситуацій не було". Тобто, якщо Ви, не дай Боже, щось не то сказали або зробили, Ваш чоловік починає звинувачувати Вас та ігнорувати?Вам не здається, що така його поведінка-це маніпулювання? Він знає, що Вас можливо підчипити на гачок провини, невдячності та користується цим. Бо дуже приємно відчувати свою всевладність та Вашу покірність. Інше питання, чому Ви так реагуєте на його поведінку? Чому не витримуєте або не даєте відсіч його маніпулюванням? Ви звикли бути завжди винною?
Ви не можете вплинути на те, як чоловік реагує-це його вибір. Ображатися чи ні, зберігати мир та спокій у родині чи сваритись з жінкою, пробачити чи ні, вирішує Ваш чоловік сам. Те ж саме робите Ви: відчуваєте провину, сум, біль- це Ваш вибір та відповідальність.
Такий патерн поведінки формується в дитинстві, коли хтось із значущих дорослих так себе поводив, як зараз поводить Ваш чоловік. Щоб позбутися цього сценарію, необхідна індивідуальна терапія. Також не буде зайвим розібратись взагалі у Ваших стосунках з чоловіком, бо, можливо, йому дійсно не вистачає визнання та подяки у стосунках.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329913 для Виталий Викторович Бондарчук
Ну виходить, що так. Було багато випадків, коли не було зроблено обіцяне, але я ніколи нічого про це йому не казала. І завжди з розумінням намагалася до цього ставитися. Це вперше,за 12 років, що я сказала і то це мабуть більше на емоціях було. Бо він працює і не завжди так виходить як планується. Проте він сам на себе працює, тому в цьому випадку я сподівалася, що він все ж таки знайде час, на цю поїздку
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329915 для Оксана Юрьевна Селезнева
Можливо не вистачає, але я не розумію чому. І як ще проявити подяку і визнання крім того, що я вже роблю для нього. Я постійно роблю якісь приємні сюрпризи для нього, готую щось смачне те що він любить. Кажу йому про те що я його люблю і дякую, за все що він робить для мене, коли є така слушна нагода.
психолог онлайн
Наталия Горская
Павел Леонидович Басанский
Доброго ранку, Катю!
цитата:
Мені дуже боляче і сумно, переживаю, що він так і буде себе вести далі, для мене найболючіше, коли він мене ігнорує
Не просто ігноруэ, а тим ігнором карає. Намагається ще більше затиснути Вас в лещата залежності від нього.
На жаль, разом з чоловіком ви побудували не зовсім здорову модель стосунків - один Володар і пан (нехай і роботящий та заробляючий гроші), інша - залежна від нього в усьому робітниця, яка, насамперед, страшено боїться бути самою собою(!)
Звідки у Вас схильність до такого способу виявлення себе у житті? В кого Ви запозили цю хибну модель, де немає взаємності и поваги одне до одного? Де немає розуміння ввічливості, бажання турбуватись про почуття партнера, намагання помічати свої помилки і вибачатись за них?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329919 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Можливо в батьків, тільки в моїй сім'ї мама себе так поводила, як мій чоловік, а тато так як я мабуть себе поводив. Я б не сказала, що зовсім залежна від чоловіка, я теж багато працюю і фінансово мені вистачає коштів на власні потреби, на частину потреб сім'ї та дитини. Я в чоловіка не прошу грошей і ніколи нічого не просила. Все що він купує та робить для мене і сім'ї це його власне бажання. Але чомусь він постійно мені про це нагадує.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
"Було багато випадків, коли не було зроблено обіцяне, але я ніколи нічого про це йому не казала." - Тобто, доки Ви гладили його вздовж хутра, як кота - все було добре. А коли просто сказали, що думаєте - правда виявилася настільки гіркою і неприємною, що він по котячому надувся на Вас. Адже, йому дуже непросто усвідомлювати свою неідеальність.
психолог онлайн
Виталий Викторович Бондарчук
Катя, добрый день!
цитата:
Допоможіть будь ласка розібратися як мені повести себе в даній ситуації, чи є моя вина в тому, що так сталося? Бо мені дуже важко, неприємно і психологічно некомфортно від цього. Справа в тому, що на мене образився чоловік, за те, що я сказала йому, що він не виконує свої обіцянки.
Конечно, если Вы готовились и были в ожидании сюрприза, то это неприятно отказываться от этого. Чувство вины это такой же способ манипуляции, как и другие.
цитата:
Можливо в батьків, тільки в моїй сім'ї мама себе так поводила, як мій чоловік, а тато так як я мабуть себе поводив.
Вы пишите, что это похожий сценарий из Вашей семьи и, что в какой-то степени Вы своего мужа переживаете так, как свою маму в детстве, которая могла, например, Вам что-то пообещать и не сделать, или обижаться на Вас и Вы могли чувствовать вину за это.
цитата:
Для мене це мабуть було скоріш за все як необдумана емоція, і на підсвідомому рівні сподівалася почути у відповідь, що ми все ж таки поїдемо, але пізпіше, бо я ж обіцяв. Але сталося навпаки, він дуже образився, сприйняв це як докір в його сторону, що як наче я себе повела як капризна дівчинка, що я невдячна йому за все що він робить для мене.
Вы буквально себя почувствовали маленькой девочкой, которой сложно принять, что в жизни может что-то пойти по другому сценарию
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329921 для Виталий Викторович Бондарчук
Можливо Ви праві, проте я чомусь відчуваю свою провину в цьому
психолог онлайн
Провину, тому що сказали про що думаєте? І ця правда образила іншого. Можливо, варто продовжувати і далі промовчувати і тим самим ображати себе, а не інших?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329927 для Виталий Викторович Бондарчук
Та ні, не варто. Я взагалі не хочу нікого ображати ні себе, ні чоловіка. Я завжди намагаюся створити гармонію і затишок в сім'ї. Але коли починаю говорити свою думку, на якусь певну ситуацію, то це сприймається чомусь моїм чоловіком, як неповага до нього, як сперечання, або докір в чомусь. Але в мене не це на меті, а просто бажання висловити свою думку.
психолог онлайн
цитата:
Все що він купує та робить для мене і сім'ї це його власне бажання. Але чомусь він постійно мені про це нагадує.
Це хіба не проблема, яка вже давно потребує на вирішення. Але ж Ви довгий час миритесь із такою несправедливістю. Чому?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Павел Леонидович Басанский
Катруся, Ви молодець і дійсно докладаєте багато зусиль, як справжня охоронниця сімейного вогнища. Але для справжньої гармонії важливо, щоб усім було добре, а не тільки "володареві". А для цього варто, хоч інколи прислухатися до самої себе. І варто, щоб інші прислухалися до Вас, а не швиряли Ваші "челобітні", тому що вони були подані "цареві" "неналежним чином"
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329931 для Виталий Викторович Бондарчук
Дякую Вам)
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329930 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Бо мабуть так я теж проявляю свою вдячність)
психолог онлайн
Будь ласка)
психолог онлайн
Виталий Викторович Бондарчук
Павел Леонидович Басанский
Катя, вже багато важливого колеги Вам відповіли, але все ще відчувається ваше досить спокійне ставлення до того, як чоловік Вас зневажає.
Дуже шкода, що Ви поки не бачите, з яким становищем погоджуєтесь, та ще й вибачень просите за те, за що взагалі не треба вибачатись.
Ви гідні ставлення з повагою, навіть якщо б не робили стільки всього для чоловіка.
Просто тому, що Ви - Людина.
Ваша людська гідність поки що десь глибоко всередині захована, бо страх відторгнення виявляється сильнішим.
Те, що вчиняє ваш чоловік-це неповага до ваших почуттів, небажання бачити поруч Людину, яка має власні думки та бажання.
Чи бути й надалі зручною, чи "підбирати" слова, щоб не розсердити "хазяїна ", або ж звернути увагу на Себе, з повагою до Себе і своїх почуттів- то ваш вибір.
Ніхто крім Вас не зможе попіклуватися про непорушність ваших кордонів , про те, щоб вашу Особистість ніхто не принижував ні словами, ні вчинками (а кидання вашого листа і взагалі викликає огиду, справжній чоловік ніколи б так не вчинив).
Бажаю Вам обрати Себе, знайти Себе та повірити, що Ви гідні гарного ставлення незалежно від того, чи подобаються ваші думки комусь.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329937 для Наталия Горская
Дякую щиро)
Доповнення від автора
А ще мабуть таким чином уникаю таких ситуацій, яка виникла зараз, щоб не відчувати те, що відчуваю зараз. Бо це дуже важко для мене
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
Бо мабуть так я теж проявляю свою вдячність)
Так вдячність мусить бути адекватною, а не спотвореною.
цитата:
І куди може завести оця стратегія уникнення від прояву себе, своєї гідності і самоповаги? Хоча дарма запитує. Ви й так бачите, куди вона заводить...
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329956 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Дякую Вам) обдумаю Ваші слова
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329924 для Ольга Владимировна Головченко
Ви маєте на увазі, що чоловік свідомо викликає в мене почуття провини, щоб таким чином маніпулювати мною? Але для чого йому це може бути потрібно?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Катю, Ваш чоловік Вами маніпулює, бо йому потрібна зручна дружина. Коли Ви нічого не просите, не виказуєте своєї думки, не сперичаєтесь, тоді в вашій родині лад. Але коли Ви виказуєте своє незадоволення- це дуже не подобається вашому чоловіку та він починає психологічно тиснути на Вас, щоб Ви знову стали лагідною.
Проблема в тому, що Ви не бачите нічого страшного в поведінці Вашого чоловіка, бо Ви звикли до цього ще в сім'ї батьків. Ваша мама дозволяла Вам висловлювати свою думку, бути чимось незадоволеною? Я думаю -ні, а ще вона Вам не раз казала, що Ви невдячна донька, та розповідала, як багато вона для Вас робить. Тому у відносинах з чоловіком, на психологічному рівни, Ви також маленька дівчинка, яке готова все робити та все терпіти аби її любили. Ваш запит був : що мені зробити, щоб чоловік подобрішав, бо я не витримую його холоду. А на мою думку, він повинен бути: чому мій чоловік дозволяє собі так зі мною поводитись? Що я роблю не так і як це змінити?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329972 для Оксана Юрьевна Селезнева
Яка ж тоді відповідь на питання, яке Ви написали в кінці? Що я роблю не так і як це змінити?
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Останні речення мною не коректно написані. Я б виправила на "Чому я дозволяю чоловіку так зі мною поводитись? ." Відповісти на це питання ви повинні самі.
"Робити не так"- малось на увозі-для себе "не так".
А зміни потрібно починати з себе, працюючи з терапевтом. Якщо Ви дійсно цього хочете.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329988 для Оксана Юрьевна Селезнева
Дякую)
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго, Катя!
цитата:
Чомусь я впевнений, що це відбувається не вперше. Це напрацьований механізм маніпулювання Вами, дресура до стану "слухняної дівчинки". І на Вас це впливає. Ідеально. Бо Ви звикли бути жертвою зі своєю мамою, теж маніпулятором.
Знецінити іншого та переоцінити "себе-коханого":
цитата:
- те, що полюбляють робити подібні маніпулятори.
А те, що Ви досі подібного не помічали говорить про те, що Вам дуже хотілося бачити гарну картинку, а не правду. Бо вона не дуже приємна.
цитата:
Заради солодкого почутті влади над Вами. Влада для нього - найголовне.
Без психотерапії з психологом, на якій Ви зможете витравити з себе це отруйне й штучне почуття провини, яке сформувалося ще в дитинстві, Ви навряд чи зможете вийти з цієї деструктивної схеми відносин.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 330002 для Павел Леонидович Басанский
Дякую. Тільки Ви пишете, що мама себе так поводила зі мною, проте я б сказала, що не зі мною, а з моїм татом. А мені було його завжди жаль.
психолог онлайн
цитата:
Що я роблю не так і як це змінити?
Якщо коротко і по суті - реалізуєте хибну модель, де Ви другорядна і залежна... і не стільки від самого чоловіка, скільки від почуттів, які виникають у стосунках з ним. Ховаєте вглибину себе образи і невдоволення його манерою поведінки по відношенню до Вас. Боїтесь висловити свої бажання і думки, адже за цим, вважаєте Ви, може прилетіти від нього покарання у вигляді відсторонення та байдужості. А для Вас переживати ці почуття нестерпно, бо в дитинстві жаліли тата, ставлячи себе на його місце...
Як змінити? - пройти шлях терапії, пропрацювати корені проблеми, віднайти і зміцнити почуття самоцінності і уміння позначати/оберігати власні особистісні кордони.
Доповнення від автора
Якщо можна, ще допишу. Сьогодні пішов вже 3 день з моменту тієї розмови. А чоловік і досі холодний і неприступний, немов стіна. Повний ігнор в мою сторону, відмова від їжі, яку я готую. На питання чому не їсиш, була відповідь, бо ти її приготувала. Я благаю його, щоб він мене послухав і почув, або хоча б прочитав того листа. Але він просто мовчки виходить в іншу кімнату. А вчора взагалі сказав, що якщо я буду його діставати своїми розмовами та сльозами, то він взагалі залишиться на роботі і додому не прийде. Сказав, щоб я працювала над собою і на наступний раз думала, що ляпаю в його сторону. Ось якось так... нестерпно боляче мені і сумно...
психолог онлайн
цитата:
Якщо можна, ще допишу. Сьогодні пішов вже 3 день з моменту тієї розмови. А чоловік і досі холодний і неприступний, немов стіна. Повний ігнор в мою сторону, відмова від їжі, яку я готую. На питання чому не їсиш, була відповідь, бо ти її приготувала. Я благаю його, щоб він мене послухав і почув, або хоча б прочитав того листа. Але він просто мовчки виходить в іншу кімнату. А вчора взагалі сказав, що якщо я буду його діставати своїми розмовами та сльозами, то він взагалі залишиться на роботі і додому не прийде. Сказав, щоб я працювала над собою і на наступний раз думала, що ляпаю в його сторону.
Він дуже впертий і наполегливий у своєму прагненні Вас підкорити/змінити/підлаштувати під себе.
Якщо будете здаватись в "полон" і давати задню, ситуаця може втратити шанси на зміни у кращій бік.
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Владимир Анатольевич Тарасенко
Катрусю, дивіться, всі Вам тут писали про те, що Вам не вистачає самоповаги, що не можна йти на поводу в чоловіка та догоджати йому, щоб він тільки не став холодним і злим.
Але Ви все ще сподіваєтесь, що він сжалиться та знов стане привітним.
Давайте тоді напряму.
Поки Ви будете заглядати до нього в очі наче вірний пес, він буде і надалі себе так поводити.
Не здивуб
Не здивуюсь, якщо в нього є хтось на стороні, можливо Ви і про це знаєте.
Не треба більше бути Жертвою, плакати, просити.
А тепер зовсім вже напряму, хоча зазвичай так не роблять.
Скажіть йому, що Вам байдуже, чи він їсть, чи ходить голодний, або їсть в іншому місці, скажіть, що він дійсно НЕ виконав те, що обіцяв, поїдьте вже в те місто самостійно та зробіть що Ви там хотіли.
Підіть до подруги в гості, можна з ночівлею. Нехай робить що хоче.
Перестаньте за ним бігати, не просіть, а робіть те, що вважаєте за потрібне.
Можливо тоді він хоча б помітить Вас.
Важливо пам'ятати, що він НЕ буде поважати Вас , якщо Ви не покажете, що Ви Є, якщо не почнете висловлювати свої думки та побажання, якщо не покажете йому, що з Вами так не вийде.
Хоче ночувати на роботі-хай так. Хоча не факт, що то буде на роботі.
Якщо виявиться, що він і надалі продовжить свій терор, то немає взагалі сенсу продовжувати такі стосунки.
Те, що він коїть має назву психологічне насильство.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 330027 для Наталия Горская
Дякую. Сьогодні сказала схожі слова на ті, які Ви написали, не прочитавши ще Ваше повідомлення. І як не дивно він приїхав додому навіть раніше ніж зазвичай
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Вам важливо зсередини змінюватись, розібратися зі своїми хибними установками щодо сімейного життя, щоб шукати відповіді в Собі.
Хоча б на початку варто попрацювати зі спеціалістом індивідуально, щоб знов не повернутися до звичного сценарію "так любий, як скажеш ".
Тримайтеся, і пам'ятайте, що Ви ВАРТІ ГІДНОГО СТАВЛЕННЯ вже по праву народження, і Вам НЕ треба "заслуговувати " гідне ставлення до себе.
А хто не цінить те, що знаходиться поруч з Вами, тому й не місце біля Вас.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 330043 для Наталия Горская
Щиро вдячна Вам)
психолог онлайн
Як би Ваш чоловік не вчиняв, так:
цитата:
або так:
цитата:
він все одно залишиться абьюзером та маніпулятором. А тому будь-які прийоми протидії принесуть Вам, хоч і необхідний, але тільки ТИМЧАСОВИЙ ефект.
Є сенс змінювати бачення в цілому та глобально працювати зі своєю особистістю.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 330134 для Павел Леонидович Басанский
Так, я це розумію. І планую це робити. Але мені небайдужа ця людина. Сьогодні 5 день, від того моменту, як сталася ця розмова. А досі все так як і було. Я сподівалася, що після стількох слів та дій з моєї сторони, хоч щось він скаже, або зробить, або змінить ставлення, або хоча б задумається. Але ні, тиск продовжується. А я вже просто сумую за ним, мені не вистачає його тепла та уваги. Так, знаю що треба працювати над собою. Але пишу те, що зараз відчуваю
Доповнення від автора
Мені на очі потрапила стаття з даного сайту, про контрзалежність. Прочитавши її, я зрозуміла, що мій чоловік саме такий. Кожен рядок зі статті повністю співпадає з поведінкою мого чоловіка. Як наче його характеристика написана. Розумію, що треба працювати і йому і мені з психологами, але можливо є якісь універсальні поради, як себе вести, якщо поруч контрзалежний чоловік? Бо на терапію він точно не піде, а мені якось треба самій з цим всім розбиратися, чесно кажучи, за 12 років, терпіння вже на межі. Але дуже хочеться, щоб стосунки були здоровими
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
є якісь універсальні поради
По-перше, таких порад не існує, бо кожна родина і кожна ситуція має свої відмінності.
А, по-друге, вчинки на основі порад дають ефект, коли мають підгрунтя всередині людини. І це не лише про розуміння що до чого, а здатність, виходячи зі своїх цінностей, бажань і прагнень, по-іншому сприймати, інакше реагувати і діяти.
От Ви, наприклад, висловили своє бачення чоловікові. А він і вухом не повів. Спливає вже п'ятий чи шостий день. без змін. І що Ви робите? ЧЕКАЄТЕ. То скільки збираєтесь чекати, виснажуючи себе отим чеканням? Бути ще більш послідовною і рішучою заважають, напевно, страхи. Мабуть ще щось, що Ви і так добре знаєте. Тож, на які зміни можна розраховувати в такому разі?..
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 330216 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Я зрозуміла Вас) дуже Вам дякую
психолог онлайн
цитата:
Добре, що розумієте. І добре, що усвідомлюєте свої почуття і чесно про них пишете. Але вони говорять про Вашу сильну психологічну залежність від чоловіка, чим він і користується. І доки ця залежність буде існувати, буде Вам неперелюбки. Нажаль.