В чому різниця психогенної депресії та стресового розладу?
Питаю бо не можу сама розібратися . Почала навчання на психолога і шукаю підтримки і грамотної поради. Буду дуже вдячна,якщо знайдете час відповісти .
Питання від: ; Вік: 31

психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Доброго вечора.
Варто знайти і порівняти симптоми психогенної депресії і стресового розладу в інтернеті (МКХ10 або МКХ11, а також DSM5 є у вільному доступі). Там будуть вказані відмінності між цими розладами.
Спільного в них те, що і психогенна депресія, і стресовий розлад, є реакціями на стрес. Але у стресового розладу є також класифікація за часом дебюту хвороби. Тобто, одразу після травмуючої події у людини може спостерігатись гостра реакція на стрес, і якщо вчасно оказати людині допомогу, це може стати профілактикою посттравматичного стресового розладу (ПТСР). ПТСР, навідміну від депресії, не виникає безпосередньо під час впливу стресора, і його прояви завжди відстроковані на певній час (який мінімальний термін між стресовою подією і виникненням ПТСР також можна уточнити в інтернеті). Тобто, стрес відбувся, з людиною пару місяців, а може й років, все начебто "нормально", а потім її починають переслідувати спогади про минулі події (флешбеки).
Нейропсихологічні причини депресії та ПТСР також різні (погугліть "мозок людини з різними психічними розладами"). При депресії у людини порушується метаболізм серотоніну. При ПТСР - порушується механізм збереження інформації про травму в довгострокову пам'ять. Це пов'язують з патологічною активністю мигдалини головного мозку.
Доповнення від автора
Дуже дякую! 🙏Навіть не знала про існування таких класифікаторів 😅Пошукаю .