важко говорити про свої бажання
чому мені важко говорити про свої бажання? Наприклад, коли я заходжу з кимось у магазин і в мене запитують: ''що тобі купити?'' мені незручно говорити, що правда хочу. Я відчуваю, провину якусь, що на мене витрачають, може останні свої кошти. Або наприклад, у мене запитують:''що тобі подарувати?'', я розумію, що якщо я скажу прямо, спрощу задачу, що собі, що людині, яка даруватиме. Оскільки уникнемо ймовірність того, що можливо мені подарують те, чим я користуватися не буду. Але я не можу прямо відповісти, мені незручно на таке відповідати, я відчуваю жахливу провину перед людиною.
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Игорь Анатольевич Летучий
цитата:
чому мені важко говорити про свої бажання?
Можливо вас привчили до того, що ви у багатьох речах винуваті і не достойні якоїсь уваги.
психолог онлайн
Вітаю, Вас. Вам, як я зрозумів, 18 років, Треба знайти причини, але я думаю, що їх де кілька. 1. Ви ще не заробляєте сама і не хочете бути в боргу перед тими, хто Вам пропонує, щось купити. Але ж важливо зрозуміти, хто це? Батьки, знайомі, чи друзі? Може хлопець? Також Ви можете розуміти, що ті, хто Вам пропонує щось купити, не зараболять багато грошей і Вам соромно, казати їм про свої бажання? Подумайте, який варіант, більш Вам підходить, можливо і оба варіанти. Також важливо розуміти, як Вас виховували, може, в дитинстві, щось хотіли, щоб Вам купили батьки, та Вам відмовили і це, відклалося у Вас на підсвідомості? Ви подумайте над причинами, вже якщо буде знайдені, причини, це наштовхне Вас, на вирішення цього питання. Але, у любому випадку, якщо Вам пропнують купити, від щирого сердця, де Ви не будете нікому, нічого винні, то чому б і ні? Коли почните заробляти, то теж будете купивати подарунки! Успіхів Вам у всьому!!!!!
психолог онлайн
цитата:
чому мені важко говорити про свої бажання?
Вы и сами знаете по какой причине Вам это тяжело сделать.
Во-первых, это Ваше чувство вины -
цитата:
я відчуваю жахливу провину перед людиною.
А во-вторых, это может быть стыд, за которым, кроме чувства вины, скрываются Ваши страхи.
Поэтому до тех пор, пока Вы не проработаете в индивидуальной психотерапии то, что Вам мешает, Вы так и не сможете
цитата:
говорити про свої бажання
Відредаговано автором 02-03-2023 01:33:12
психолог онлайн
цитата:
чому мені важко говорити про свої бажання?
Це почалось зараз? А як було у вашому дитинстві: вам було легко говорити з батьками про ваши бажання?
цитата:
Я відчуваю, провину якусь, що на мене витрачають, може останні свої кошти
На чому грунтується ваше припущення, що у людини можливо це останні гроші? У вас вже був такий досвід, ви вже були в подібній ситуації раніше, хтось казав вам раніше, що "я витратив (ла) на тебе останні гроші"?
цитата:
я відчуваю жахливу провину перед людиною.
Якщо ви не робите (не робили) людині нічого поганого: ні словесно, ні фізично, і навіть намірів таких у вас немає, то ваше відчуття провини - скоріш за все має іраціональне підгрунтя. Підкріплюють таке відчуття провини - думки, якими ви оцінюєте себе або ситуацію, в якої ви опиняєтесь. А навчились ви так думати під час свого дорослішання в своєму колі рідних, друзів, школи, вчителів тощо. Тому, щоб більше зрозуміти свої почуття, які вам заважають відчувати себе комфортно, зрозуміти звідки вони з'явилися, а також дослідити ваші оціночні судження про себе, про свої бажання тощо, і щоб мати стійкий позитивний результат для себе, краще це зробити при підтримці психолога на індивідуальних зустрічах.
психолог онлайн
Доброго ранку!
цитата:
чому мені важко говорити про свої бажання?
Із припущень - через почуття вини, сором і таке інше. Але це лише припущення. З реальними причинами потрібно розбиратись.
цитата:
Наприклад, коли я заходжу з кимось у магазин і в мене запитують: ''що тобі купити?''
Для мене був би важливий контекст - хто збирається щось купити/дарувати? Наскільки добре Ви цю людину знаєте? Які між вами стосунки?
цитата:
Але я не можу прямо відповісти, мені незручно на таке відповідати, я відчуваю жахливу провину перед людиною.
Можуть мати вплив декілька причин. По-перше, невпевненість в собі та занижене почуття самоцінності, які блокують природнє право людини вільно заявляти про свої бажання. Звісно, таке ставлення могло сформуватись у дитинстві. Тож спитаю, в якому достатку перебувала Ваша родина? Що казали батьки про можливість задовольнити Ваші бажання на День народження, Новий рік тощо?
По-друге, закріплені з дитинства установки, мовляв, дарувати потрібно у вигляді сюрпризу, а прийнятий на Заході звичай питати про бажання ще не увійшов у повсякденне життя.
психолог онлайн
Для того щоб розібратися з цією ситуацією вам необхідна психотерапія. Оскільки причини вашого почуття провини пов'язані з вашою особистою історією (можливо з дитинства), яка актуалізується в ситуаціях, які ви описали.
Розбиратися в цьому краще в індивідуальній роботі з психотерапевтом, де створені умови психологічної безпеки та довіри.