Дитина занадто тактильна
Вітаю!
Моїй доньці 3,5 рочки і вона аж занадто тактильна. Справа в тому, що їй треба постійно когось обіймати, цілувати. Чоловік говорить, що справа в тому, що я її до цього привчила. Я і справді дуже багато і часто її цілую і обіймаю з самого дитинства. Але я ніколи не робила цього проти її волі, тобто поки вона була маленька, то пестила як і всі мами. А вже як трохи стала доросліша, то запитувала чи хоче вона обійнятися чи можна її цьомнути, або просто просила цьомнути мене. Вона й сама по сто разів на день підходить до мене зі словами ОБНІМИ. Але вдома - то нормально. Але ж вона так всюди і з усіма себе поводить. Приходимо в садочок і вона лізе до всіх дітей обійматися, а вони не всі й хочуть. Або вдома питає мене А ДІТКИ МЕНЕ БУДУТЬ ОБІМАТИ, Я ХОЧУ ЩОБ ОБІЙМАЛИ! Я пояснюю, що якщо вони згодні, то обніметеся, але якщо вони не хочуть - то не змушуй. Також до нас коли приходять друзі (навіть ті, кого донька бачить вперше), то вона майже одразу то них липне, щоб обійнятися чи цьомнути. Біля садочку вона так обійняла і цьомнула маму однієї з дітей, поки я діставала її ранець. Спочатку мені здавалося це мило, типу ну ласкава така, ніжна. Але реально бачу, що вона прям зациклена на цьому. Не думала, що дитину можна заробити, але виходить що так і сталося. П.С. цілуєму дитину не в губи і вона також цілує не в губи!
Питання від: ; Вік: 29

психолог онлайн
Валентина Віталіївна Гриценко
Тетяна Савицька
Татьяна Штапова
Наталия Горская
Тася, доброго вечора.
Ви виховуєте доньку в любові та щирості, дайте їй тактичні прояви цього, теплоту, обійми, емоційний контакт. Нічого ціннішого і кращого бути не може особливо і даний період життя.
З малечку в дитини закладається модель сприйняття світу- він добрий чи ворожий, мене люблять чи стороняться.
Щиро можу підтримати Вас у цьому, адже батьківська любов, мамина любов - це такий міцний фундамент на все життя.
Якщо вас турбує, що дитина поводить себе так з однолітками то варто просто більше казати про це, по суті робити що ви і вже робите.
"Я пояснюю, що якщо вони згодні, то обніметеся, але якщо вони не хочуть - то не змушуй."
Вона так робить тому що бачить цю щиру і відкриту модель вдома.
Віддзеркалює те що ви дайте їй.
Можна пограти в рольові ігри з іграшками, ляльками, де ще раз акцентувати на цьому увагу. Обійми не обов'язок, це тільки по взаємній згоді, ніхто не зобов'язаний так робити, всі різні, у всіх різний настрій ітд.
У такому віці дитина сприймає все в більшості через ігрову форму.
Що вас найбільше турбує? За що ви переживаєте?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
У вас лагідна, тактильна дитина – і це чудово. Навіть дорослим для гарного настрою та нормального самопочуття потрібна певна кількість обіймів, поцілунків на день. Якщо людина недоотримує ніжності, вона стає дратівливою, почувається самотньою і нікому не потрібною.
Але ви помітили, що іншим дітям це не завжди подобається, тому що порушуються особисті межі, а саме - межі їхнього тіла. .І це потрібно пояснити доньці. Так як надалі може пояснити життя і не дуже приємним способом. Наприклад, доньку можуть відштовхнути чи вдарити. Дітей треба вчити поважати межі чужого тіла.
психолог онлайн
цитата:
Дитина занадто тактильна
К сожалению, таких людей с кинестетическим типом восприятия (кинестетов) на самом деле немного. Это люди, воспринимающие большую часть информации через другие ощущения (обоняние, осязание и др.) и с помощью движений.
Наиболее же распространены визуалы – это люди, которые воспринимают информации с помощью зрения.
Поэтому у вашей дочери будут в дальнейшем проблемы, если она не перестанет взаимодействовать с другими людьми с помощью такой системы восприятия.
Так как речь идет не только о нарушении границ чужих людей в тот момент, когда ваша дочка
цитата:
лізе до всіх обійматися
а и о том, что другие люди (и дети, в том числе) просто не понимают ее такого поведения и не поймут.
А это непонимание будет фрустрировать вашу дочь -.
цитата:
вона лізе до всіх дітей обійматися, а вони не всі й хочуть
И если в
цитата:
3,5 рочки
к этому еще можно относиться
цитата:
мило, типу ну ласкава така, ніжна
то в более старшем возрасте это всё будет выглядеть, как минимум, странно, а как максимум - будет вызывать агрессию у других людей.
Поэтому рекомендую вам попытаться исправить ситуацию, пока еще есть возможность это сделать (так как дочери 3,5 года, ее характер окончательно не сформировался и еще можно все изменить).
Для этого вам нужна будет индивидуальная консультация, чтобы вы смогли понять, как вам надо себя вести с дочерью в дальнейшем.
психолог онлайн
Ирина Терещенко
Владимир Анатольевич Тарасенко
Тетяна Савицька
цитата:
Моїй доньці 3,5 рочки і вона аж занадто тактильна. Справа в тому, що їй треба постійно когось обіймати, цілувати. Чоловік говорить, що справа в тому, що я її до цього привчила. Я і справді дуже багато і часто її цілую і обіймаю з самого дитинства.
Тася, доброго дня. Обійми і поцілунки - це Ваш спосіб проявляти свою любов до дитини, і він чудовий. Донька його добре засвоїла, і вона саме так взаємодіє зі світом. Але всі люди різні, і не для всіх є прийнятним часто обійматись або цілувати малознайомих людей.
Вам варто частіше пропонувати доньці інші методи взаємодії з людьми на своєму прикладі у ваших з нею відносинах. Наприклад, більше говорити, в тому числі і про почуття, якісно проводити час разом, робити одне одному подарунки і т.д. У доньки мають з'явитись альтернативні способи, як можна ще проявляти себе з іншими людьми.
Також варто дослідити, яку свою потребу Ви закриваєте, коли часто цілуєте і обіймаєте доньку. Чи проявляєте Ви таким же чином свої почуття до чоловіка? Чи достатньо Вам любові близьких людей? Чи достатньо Вас саму обіймали і цілували у дитинстві?
психолог онлайн
Татьяна Штапова
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго ранку!
цитата:
Але реально бачу, що вона прям зациклена на цьому. Не думала, що дитину можна заробити, але виходить що так і сталося.
Мені здається, я розумію Ваше хвилювання. Колеги вже висловили чимало доречних порад, особливо щодо розвинення у дочки уяви та навичок про різні способи задоволення своєї потреби. Це про розвиток гнучкості і формування здорових способів контактування з іншими людьми.
Вважаю за потрібне звернути увагу на підтримку дочки в разі, коли інша людина їй відмовить. За Вашою допомогою вона має вчитись витримувати фрустрацію, спираючись спочатку здебільшого на Вас, а згодом все більше на себе.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 337285 для Ирина Терещенко
Я просто хвилююся з приводу того, чи нормальна така поведінка дитини? Тобто дуже замкнута дитина, яка ні на кого не реагує і боїться людей, то вже аутист. А якщо навпаки? Йде до всіх так, наче це давно знайома і любима людина. Ну тобто, якщо приміряти на себе, то мені не хочеться обнімати чи цілувати людину, яку я вперше бачу. А їй хочеться. Її б воля, то вона б обійняла весь світ. Я не знаю як це пояснити, це якийсь антиаутист.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
О Боже, ні, що ви))
До чого це.
Дитина як відкрита книга.
В неї немає в такому віці запобіжників.
Що про мене подумають, як це виглядає, ітд.
Вона відає світу те що отримує від вас. Все просто.
Ваша задача щоб це була багатогранна модель.
Спілкування, ігри, і обійми.
Треба просто доповнити модель комунікації з оточуючими іншими елементами.
Якщо дитина не бачить агресії, страху- вона нерозуміє що може бути негативне підкріплення.
Такі речі вам варто проговорювати.
Що всі різні. Не всім таке подобається.
Показувати на собі інші емоції.
Не обіймати по вимозі.
А інколи акцентувати увагу на іншому.
Більше говорити, грати і показувати світ в іншій площині. Як умова більше через ігрову форму як моделювання ситуації.
Відредаговано автором 23-03-2023 15:01:34
Відредаговано автором 23-03-2023 15:03:15
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 337297 для Татьяна Штапова
Ви праві, найперше, всі ці обійми і цілунку були не заради доньки, а заради мене. Тобто я ще будучи вагітною мріяла, як же я хочу обійматися і цілуватися з нею весь час. Мама мене також заціловували і багато обіймала, мені завжди цього вистачало і це було приємно. Батько, навпаки, ніколи не проявляв ніжність. З чоловіком я багато обіймаюся, але от цілуватися з чоловіками я не люблю (ні з чоловіком, ні з хлопцями до нього). Але доньку я ладна цілувати і обіймати весь час.
психолог онлайн
цитата:
Ви праві, найперше, всі ці обійми і цілунку були не заради доньки, а заради мене. Тобто я ще будучи вагітною мріяла, як же я хочу обійматися і цілуватися з нею весь час.
Напевно, поцілунки та обійми потрібні як Вам, так і доньці. І варто привнести як в своє, так і в її життя більше інших способів для проявлення почуттів та проведення часу з задоволенням.
цитата:
Мама мене також заціловували і багато обіймала, мені завжди цього вистачало і це було приємно. Батько, навпаки, ніколи не проявляв ніжність. З чоловіком я багато обіймаюся, але от цілуватися з чоловіками я не люблю (ні з чоловіком, ні з хлопцями до нього). Але доньку я ладна цілувати і обіймати весь час.
А як це чоловік сприймає, що Ви не хочете його цілувати, тільки доньку? Він проявляє ніжність до Вас і доньки?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 337418 для Татьяна Штапова
Ну те що я не дуже люблю цілуватися не означає, що ми взагалі не цілуємося. Я обіймаю його, роблю массаж, цілуєю в щічку, шию (не люблю з чоловіками саме в губи цілуватися). Так, дорослих поцілунків в нас мало, але він знав що я не люблю цілуватися ще з самого початку (бо це було і до нього), тому він вже реагує нормально. До доньки він також ніжний, цілує і обіймає.
психолог онлайн
цитата:
Якщо і Вас, і чоловіка це влаштовує, як і ваші відносини в цілому, залишилось тільки доньці показати і розказати, як ще можна себе поводити при зустрічах та спілкуванні, щоб проявити свою радість від контакту з іншими людьми.