Почуття вини через відмову
Вітаю!
Нещодавно я познайомилася з чоловіком, у нас була зустріч, ми добре поспілкувалися. На перший погляд він мені сподобався, але мені стало цікаво скільки йому років - виявилося, йому 35. Для мене різниця в 10 років досить таки велика. Я не хочу хвалитися, але я справді виглядаю значно молодше своїх років і поряд з ним почувала себе як з батьком (візуально). І тому, коли він мені признавався в симпатії і запрошував на побачення, я ввічливо відмовила. Я прямо пояснила причину: вибач, для мене така різниця у віці завелика. Він образився, почав казати, що у нього були стосунки і з молодшими дівчатами, і взагалі як мені може бути цікаво з однолітками.
Всі ці розмови викликають у мене відчуття провини. Я дійсно не хотіла його ображати і наче ввічливо все пояснила. Чи може я його дійсно образила? Як позбутися цього відчуття?
Питання від: ; Вік: 25
подобається: 0 з 1

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Ирина Григорьевна Инститорова
Доброго дня..Варто зрозуміти для себе, що ви маєте право обирати з ким бути. Ваші переконання не мають бути причиною для виправдання.
Щодо образи.
Право чоловіка- реагувати як він вважає за потрібне..
Адже виправдовувати очікування інших наступаючи на себе- це значить знецінювати свої почуття.
З рештою стосунки мають робити людей щасливими, а не пригніченими.
Проте якщо дозволите, я б глибше трошки дивилася на ситуацию.
Як було б простіше? Мати різницю з хлопцем 3 роки але не мати про що поговорити, або 10 років і бути на одній хвилі?)
Іноді просто хибні установки заважають по життю.
Можливо варто дивитися на те як вам поряд з людиною, чи цікаво, чи комфортно, чи є симпатія? І якщо так- чи важливо яка там різниця?
Безумовно якщо не комфортно- не варто продовжувати.
Ваші почуття важливі і їх варто цінувати та оберігати!
І останнє- чи притаманне вам по життю почуття провини? Чи берете все близько до сердця? Та переймається "що скажуть люди"
Чи має таке місце у житті?
Відредаговано автором 27-03-2023 00:30:21
психолог онлайн
Вітаю, Марія!
Наскільки для Вас взагалі властиво відчувати провину після відмови?
Будь-кому, не тільки чоловікам.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 337595 для Ирина Терещенко
Дякую за відповідь. Так, я розумію, що вік це всього лише цифри, але я не можу уявити себе поряд з настільки старшою людиною. Щодо провини, то так, я часто переживаю, що комусь в чомусь відмовила. У мене немає проблеми казати ні, от тільки проблеми починаються потім..
І також правда те, що мене турбує думка оточення.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 337598 для Павел Леонидович Басанский
Дякую за відгук, так, іноді таке буває, вище прописала
психолог онлайн
Ирина Григорьевна Инститорова
Доброго ранку, Маріє!
цитата:
Всі ці розмови викликають у мене відчуття провини. Я дійсно не хотіла його ображати і наче ввічливо все пояснила.
Мені здається, що Ви обрали загалом цивілізований і ввічлий спосіб донести чоловіку своє бачення ситуації. А Він обрав реакцію ображатися. І ще дорікати на Ваші смаки і вподобання. Як на мене, його поведінка негідна адекватного чоловіка. Та не це, зрештою, важливо. А важливо те, що Ви відчули - провину. То розкажіть, звідки вона виникла? Чи є у Вашій уяві така можливість, коли реакція іншої людини може бути несподіваною? Хибною? Неприйнятною для Вас? І чому в таких випадках Ви маєте брати на себе відповідальність за її емоції, а тим більше відчувати провину в собі?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Маріє, насправді ситуація що відбулась просто привідкрила завісу більш глибших питань.
- почуття провини яке заважає комфортно себе почувати.
- надмірно акцентована важливість думки оточуючих.
Коли ми в чомусь впевнені, внутрішньо кажемо собі : "я роблю все правильно ", "це мій вибір, маю право на нього", "для мене так буде кращє", тощо- рідко виникає післясмак провини і переживань.
Якщо ж вас переймає почуття провини, то можливо треба попрацювати над питанням власних пріоритетів, впевненості у собі.
психолог онлайн
цитата:
Щодо провини, то так, я часто переживаю, що комусь в чомусь відмовила. У мене немає проблеми казати ні, от тільки проблеми починаються потім..
Тоді, Марія, це питання на психотерапію, а не на аналіз цієї однієї ситуації, який нічого не змінить у Вашому сприйнятті. Тільки хіба що трохи заспокоїть... до наступної подібної ситуації.
Тому, якщо хочете вирішити проблему капітально, вибирайте собі психолога та починайте з ним працювати над дитячими роками, коли це й виникло - 100% у відносинах з батьками (з ким із них конкретно, Вам краще знати, хоча може й з обома) або іншими родичами (бабуся, дідусь тощо), якщо виховували вони.