Я вагітна під час війни
Доброго дня! Відносно нещодавно я завагітнила, поки що перебуваю на третьому місяці. Живемо у Вінниці разом із чоловіком, а батьки знаходяться у Канаді. Я завжди була тривожною людиною, а під час вагітності моя тривожність це більш підсилилася, і дуже нервово реагую на нічні повітряні тривоги, хоч і розумію що порівняно з іншими містами в нас у Вінниці ще відносно спокійно, проте, на жаль, прилетіти може будь де. Батьки зовуть мене до них у Канаду, бо переживають за мене, і якась частина мене хоче туди поїхати, проте дуже не хочеться залишати чоловіка. Ми з ним дуже сильно любимо та підтримуємо один одного, і він мріє побачити перші дні нашої дитини. Та і для дитини, як на мене, краще зростати разом із люблячим батьком, хоч з іншого боку я хвилююся за безпеку дитини у воюючій країні, і іноді є відчуття, що ще трохи і від нічних тривог поїде дах. В цілому, хоч я і рада тому що буде дитина почуваюся себе трохи розгубленою і є відчуття, що яке б з двох рішень поїхати чи залишатися я би не прийняла воно буде для мене важким, болючим та у будь-якому випадку буду відчувати свою провину перед дитиною, або через те, що залишила у не зовсім безпечних умовах, або через те що позбавила люблячого батька, та і мені самої без чоловіка буде сумно та ніяково. Поки що більше схиляюся до рішення залишитися тут, проте з кожною повітряною тривогою зявляється все більше сумнівів. Підкажить, будь ласка, як віднайти внутрішній спокій у таких умовах, хоч трохи зменшити свою тривожність та перестати постійно себе пилити?
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Зараз дійсно важко прийняти рішення і ви, як ви пишете, скоріше за все будете жалкувати в обох рішеннях.
Варто прийняти той факт, що в цих умовах "хороше" рішення неможливе. Тому важливо прийняти просто одне рішення, далі слідувати йому і говорити собі, що рішення прийняте і я не буду вже піддавати його сумніву. У прийнятті рішення керуватися тим, де ви будете почувати себе краще. Хтось краще почуває себе за кордоном і відносно нормально переносить розлуку з чоловіком. Хтось навпаки відносно спокійно себе почуває вдома , а погано себе почуває в розлуці.
Можливо з огляду на тривогу варто спробувати подорож до Канади? Вирішувати тільки вам.
психолог онлайн
Добрий день! Дуже розумію ваш стан, так як сама знаходжусь теж в Україні. Якщо ваша тривожність ситуативна (посилюється під час сирен), тоді важливо навчитися володіти нею, тобто забезпечити собі місце де Вас буде спокійніше, нащупати свій власний ресурс. Для кожного він свій.
цитата:
Підкажить, будь ласка, як віднайти внутрішній спокій у таких умовах, хоч трохи зменшити свою тривожність та перестати постійно себе пилити?
Але Вы пишите, що Ви тривожна людина. Тоді я б рекомендувала в індивідуальній роботі попрацювати. Ми всі різні і по різному реагуємо на стресові чинники.
цитата:
Я завжди була тривожною людиною, а під час вагітності моя тривожність це більш підсилилася, і дуже нервово реагую на нічні повітряні тривоги
Підтримую ваше рішення, що прислуховуєтесь до себе в першу чергу. Спробуйте пошукати те, що вам надає сили та енергії. І не тільки підчас тривог. А взагалі. Це і буде вашою внутрішньою опорою. Більш детально можна розібрати індивідуально.
цитата:
Поки що більше схиляюся до рішення залишитися тут, проте з кожною повітряною тривогою зявляється все більше сумнівів.
психолог онлайн
Обидва рішення не до кінця хороші. Це дилема, вона не може бути задовільно розв"язана. Ви все одно будете себе пиляти. Очевидно, треба, щоб хтось Вам це дозволив збоку. Щоб взяв на себе частину відповідальності.
психолог онлайн
Батькам доводиться іноді приймати складні рішення. Здоров'я дитини - важливе і головне зараз для Вас. Спробуйте визначити, в якому рішенні Ви почуватиметеся менш стресово. Ось воно й потрібне вашій дитині. Теоретично - це Канада. Сирени і те, що відбувається - це не просто про стрес - це про загрозу життю. А це означає, що Ви постійно у високому стресі. Що це для дитини? Почитайте, поговоріть із лікарем. Кортизол і вагітність. І тоді вирішуйте. Якщо про можливості собі допомогти - дуже класно працюють дихальні вправи ВВМ. зараз є програми для українців безоплатні. Доєднуйтесь до них: вимивають стресс, нормалізують гормональний фон, зміцнюють нервову систему. Для вагітних теж дозволені. Це медичні практики, добре вивчені.
психолог онлайн
Добрый день, Ліна!
цитата:
як віднайти внутрішній спокій у таких умовах, хоч трохи зменшити свою тривожність та перестати постійно себе пилити?
Для уменьшения тревожности и чувства вины вам нужна будет индивидуальная психотерапия.
На форуме эта проблема не может быть решена, к сожалению.
психолог онлайн
Добрый день! Понимаю, что текущая ситуация вызывает у вас тревогу и растерянность. Беременность может усиливать эмоциональные реакции и поиск покоя в таких условиях может быть вызовом. Я могу с вами поработать бесплатно, онлайн или очно (Винница)