Відсутність мотивації, апатія
Доброї ночі! Моя проблема полягає в тому, що я швидко загоряюсь певною ідеєю і так само швидко втрачаю інтерес до неї. Наприклад, оплатив курс, який має тривати два місяці, але вже через три тижні втратив мотивацію. Кошти вже не повернути, а бажання щось робити практично відсутнє. І я відчуваю провину, критикую себе.
Інший приклад - купив абонемент в басейн на 12 занять, відходив 3 заняття і закинув цю справу.
Все це я повʼязую з тривожно-депресивним розладом (діагноз встановлений лікарем). Зараз мені вже краще, якщо порівнювати з станом кілька місяців тому. Але відсутність бажання щось робити залишилось. Хочу змінити щось в житті, але не вдається. Почуваюсь огидно від цієї думки.
Питання від: ; Вік: 23

психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Марта Калина
Доброго ранку Артеме.
Одразу привернуло увагу, що Ви пишете вночі, а отже, у Вас повністю порушений режим. У Вас безсоння чи це Ваш звичний режим дня? Це перше.
Друге, що насправді, безпосередньо пов'язане з першим питанням, Ваша швидка втрата мотивації, як на мене, пов'язане з низьким рівнем життєвої енергії, тобто, практичною відсутністю сил. А ще, елементарної відсутності знань про фізично-енергетичну структуру людини та закони життя. Вам стало трохи краще на рівні емоцій, але сам по собі депресивний стан - свідчення того, що Ваші внутрішні ресурси, а отже, сили, на межі. А якщо немає сил, то і ніякої мотивації не буде. А де і як брати сили, Ви не знаєте і не навчені.
Отже, я б радила почати працювати не над питанням мотивації спочатку, а над питанням відновлення ресурсів. А щоб почати відновлювати ресурси, потрібно розуміти, що саме спровокувало депресивний стан і який рівень сформованості мають Ваші світоглядні погляди. Бо неможливо вирішити зовнішні проблеми, якщо не відбудуться суттєві зміни на рівні підсвідомості, а отже, душі. Всі намагання "латати" зовнішні питання, насправді, лише заберуть Ваші сили, Ваш час та Ваші гроші.
психолог онлайн
Здравствуйте, Артем!
Вы пишите, что бросаете занятия в бассейне, это можно отнести к хобби, а как у вас с учебой, работой? Есть ли занятия, которые вы не бросаете?
психолог онлайн
Доброе Утро!
Вам нужна яркость, впечатления яркие. Тогда это будет как огонь поддерживать вашу мотивацию, не кидать дело на полпути.
Вы вроде и выбираете хорошие занятия ( курсы, плаванье )
Но насколько действительно, вы хотите всем этим заниматься? Или делаете это чисто на автомате или потому что так нужно? или чтоб просто свое время занять ?
Нужно учится самодисциплине. Идти своим чередом... своим темпом... пусть медленнее, чем другие, но своим. Не ставьте сразу себе цели - за месяц все сделать или пройти. Иначе, потом разочарование.
Сроков вообще не каких не ставьте.
Просто дайте себе волю - хочу иду в бассейн, хочу не иду. Под настроения. Вы человек настроения. Вам очень важно действовать по импульсу - тогда и рузультат будет!
Выбирайте занятия которые действительно вас радуют.
Выбирайте то, где нет сроков или не надо напрягаться... а где максимально можно расслабится.
Например - поездка на природу... спонтанно, захотел поехал - погулял в лесу, покупался в речке, посидел у костра.
Или захотел и сел на велосипед и покатался часик или два, по настроению.
Таким способом вы и будете себя развивать, и эмоции приятные получать.
Или например, захотел - начал рисовать картину - опять же спонтанно и без сроков... может вы ее за день нарисуете, а может только через месяц ее закончите - главное делайте все по своему желанию.
А там где нужны сроки - и наработка дисциплины - это уже с психологом надо нарабатывать.
Нужен человек, который вас будет мотивировать.
Удачи!)
психолог онлайн
Артем, доброго часу доби!
Самознецінення для чоловіка то доволі важке відчуття. Ви молодець, що шукаєте шляхи як з цим розібратися!
Ваше питання не таке й просте, тому що втрата мотивації може бути по різним причинам, кожна з них вимагає різних протоколів роботи. Тому перше, що на мою думку необхідно - це зрозуміти через що саме Ви втрачаєте мотивацію.
Це може бути:
- виснаження
- побічний ефект віж фармакотерапії
- не співпадає з Вашими цінностями
- не на часі
- не автентично.
Я б радила обрати фахівця і щонаймеше пройти діагностичну консультацію. Це дасть Вам глибоке розуміння проблеми та впектори можливих дій.
Хоча деякі моменти можливо зясувати і тут на сайті.
цитата:
тривожно-депресивним розладом (діагноз встановлений лікарем)
Як давно? Які саме ліки приймаєте? Чи працюєте над цим з психологом або психотерапевтом?
цитата:
оплатив курс, який має тривати два місяці, але вже через три тижні втратив мотивацію. Кошти вже не повернути, а бажання щось робити практично відсутнє.
Як я розумію витрачені кошти - не є для Васмотивацією, і це добре!
Чому, на підставі чого обрали цей курс? За для чого?
цитата:
купив абонемент в басейн на 12 занять, відходив 3 заняття і закинув цю справу.
ті ж самі питання - за для якої мети купили абонемент? Чого хотіли отримати походами у басейн?
Чим взагалі займаєтес?
Як проходить Ваш день?
Чим заробляєте на життя?
Як проводите свій вільний час?
Коли останній раз були на відпочинку?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 347209 для Наталия Павловна
Ліки приймав протягом 4 місяців, зараз не приймаю. З психологом донедавна працював, зараз припинив.
Курс придбав для того, щоб привести тіло в порядок. Це стосується і басейну.
Останні кілька місяців значно скоротилась фізична активність. З роботи звільнився, перебуваю в пошуках вже 4 місяці.
У вільний час переважно дивлюсь фільми/серіали, граю в ігри, але проблема в тому, що не можу довго сконцентруватись на чомусь одному.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 347209 для Наталия Павловна
А тривожно-депресивний розлад вже більше року.
психолог онлайн
цитата:
Ліки приймав протягом 4 місяців, зараз не приймаю.
З якої причини? Хто відмінив? Що за ліки приймали?
цитата:
З психологом донедавна працював, зараз припинив.
Чи відчували полегшення та результати від роботи з психологом/?
Чому припинили?
цитата:
Нашо Вам це?
цитата:
З роботи звільнився, перебуваю в пошуках вже 4 місяці.
На які кошти живете?
психолог онлайн
Вітаю, Артем!
цитата:
Хочу змінити щось в житті, але не вдається.
Бо кидаєте розпочате, а кидати НЕ МОЖНА! Треба продовжувати робити, якщо почали - до завершення. Навіть БЕЗ бажання.
цитата:
Моя проблема полягає в тому, що я швидко загоряюсь певною ідеєю і так само швидко втрачаю інтерес до неї. Наприклад, оплатив курс, який має тривати два місяці, але вже через три тижні втратив мотивацію. Кошти вже не повернути, а бажання щось робити практично відсутнє. І я відчуваю провину, критикую себе.
Як Ви вибирали і цей курс, і плавання? На чому грунтувався Ваш вибір? Поклик серця? Раціонально обрана ідея? Чиясь порада? Інше?
цитата:
Ліки приймав протягом 4 місяців, зараз не приймаю.
Чому залишили ліки? Чи знає про це лікар?
цитата:
З психологом донедавна працював, зараз припинив.
Який результат роботи з психологом? Чому припинили терапію?
Відредаговано автором 21-07-2023 21:08:19
психолог онлайн
Добрий день Артем! Мотивація - це внутрішній стан, який може бути розвинений і підтриманий. Якщо у вас є ціль, а немає мотивації (пройшов тиждень, другий, а ви нічого не робите, щоб досягнути своєї мети), зробіть перший крок: протестуйте, чи ціль дійсно ваша чи нав’язана кимось з оточення або медій? Чи вона принесе вам бажане задоволення?