Соромно, що нічого не хочу робити
Я завершила університет цього року, не мала більше бажання продовжувати йти на магістратуру, бо через дистанційне навчання та постійне перебування вдома я морально виснажилися, дуже важка спеціальність, я малювала годинами,немала особистого вільного часу, навіть на вулицю не могла нормально вийти, було відчуття що зійду з розуму і постійна апатія, подавленність, витрачені усі нерви та сили,безсонниці через стрес та переживання, я ставала поступово емоційно нестабільною. Мріяла про те, щоб завершити університет та вирватися із маленького міста, оскільки набридли люди,які мене оточували,проблеми у відносинах з друзями, непорозуміння із батьками, які вважають,що мені не може бути важко, це ж моє улюблене діло, малювати це не складно і що за мене все платять,я підробіток не мала часу мати,бо все навчання займало багато часу. Згодом після закінчення,на мене почали тиснути а чому я далі не йду на магістратуру,що я пошкодую, я після диплому абсолютно нічого не робила, в мене не було бажання чимось займатися, я втратила друзів, тому постійно вдома, не вихожу на вулицю навіть, вже настала осінь, а я досі не маю сили та бажання шукати роботи навіть. Мені грубіянив батько, чи довго я буду на ліжку лежати, що я «просираю» молоді роки, що я ніде не ходжу,хоча немає з ким, з ліжка вставати не хочеться, я допомагаю матері із молодшим 3-річним братом, виконую хатні обов’язки, тобто я роблю речі,які мене змушують та й відчуття провини є,що недостаньо допомагаю матері,тому й через силу помагаю, в своїй кімнаті я нормально не можу малювати,туди заходить брат,заважає мені,з ним ніхто не може справитися,він вічно реве, розбиває все, закритися не можу ключа немає. Я маю хлопця,ми з ним на відстані, я дуже хочу до нього поїхати надовго,він допоможе мені фінансово скільки може, я просто хочу звідси поїхати, батьки дають умову що я шукаю роботу і їду куди захочу, і щоб приїхала додому чере місяць, бо батько побудував будинок і там буде моя кімната.Говорять, що я не повинна жити за чужий рахунок. І якийсь замкнутий круг, я просто немає сили щось робити, мене втомили всі, я нічого не можу робити, в мене апатія, я не можу вирватися з цього, я не можу профінансувати себе навіть, бо залежна від батьків, всі рішення які я роблю вони нікчемні бо словам моіх батьків,я справді себе відчуваю нікчемною,шо не вихожу з дому і нічого не роблю.
Питання від: ; Вік: 22

психолог онлайн
Добрый день!
Вы рассказали о своей ситуации.
А какой у вас вопрос к психологам?
Что вас интересует?
психолог онлайн
Доброго дня, Софіє.
Імовірно, у Вас депресія. Вам варто звернутися до лікаря-психіатра, щоб отримати діагностику і рецепт на антидепресанти, бо з ними буде легше зняти симптоми типу апатії і небажання щось робити. Також бажана психотерапія, тому що медикаментозне і психотерапевтичне втручання одночасно дає найкращий ефект при депресії.
цитата:
непорозуміння із батьками, які вважають,що мені не може бути важко, це ж моє улюблене діло, малювати це не складно і що за мене все платять,я підробіток не мала часу мати,бо все навчання займало багато часу
Малювання - це те, чим Ви хотіли б займатися й надалі? Чи бажаєте Ви пов'язати життя з творчою професією, чи Ви зрозуміли, що хотіли б чогось іншого?
цитата:
я просто хочу звідси поїхати, батьки дають умову що я шукаю роботу і їду куди захочу, і щоб приїхала додому чере місяць
Ви уже повнолітня, то ж маєте право поїхати, коли схочете, не питаючи дозволу в батьків.
Мені здається, що батьки намагаються Вас утримати біля себе, тому контролюють. І дають подвійні послання: з одного боку - докоряють тим, що Ви не навчаєтесь і не працюєте, а також не ведете активне соціальне життя, з іншого - пресікають намагання самостійно приймати рішення щодо свого життя, і перекладають на Вас частину своїх обов'язків (виховання брата). Вони можуть робити це неусвідомлено, бо просто по-іншому не вміють, але тільки за Вами вибір, що робити зі своїм життям.
Якщо шукати роботу - Ваше особисте бажання, а не батьків, то це непогане рішення, бо фінансова незалежність - дійсно корисна річ. Але і тиснути на себе не варто, бо з огляду на Ваш стан (емоційне вигоряння), це може зайняти набагато більше часу, ніж в людини у ресурсному стані психіки.
цитата:
батько побудував будинок і там буде моя кімната.Говорять, що я не повинна жити за чужий рахунок
Також Ви можете спробувати жити окремо від батьків, і раз на певний період часу приїздити до них в гості. Якщо будете жити окремо і мати свій заробіток, у них буде менше важілів тиску на Вас. Але і в нинішньому становищі ніхто не має права на Вас тиснути.
Відредаговано автором 09-09-2023 16:49:07
психолог онлайн
Добрий день.
цитата:
Мріяла про те, щоб завершити університет та вирватися із маленького міста, оскільки набридли люди,які мене оточували,проблеми у відносинах з друзями, непорозуміння із батьками
Що вам заважає вирватися зараз? Як я зрозуміла ви живете там, де не хочете, живете з тими, хто докоряє і підсовує вам на виховання свою дитину. Чи можна в таких умовах відчувати себе? Бути вільною у своєму проявленні?
психолог онлайн
Софіє, доброго дня!
По-перше, вітаю Вас з отриманням освіти. З Ваших слів, було дуже важко, але Ви впорались. На жаль, не всі розуміють, що художні професії - це насправді тяжкий труд, а не легка розвага.
Ви пишете, що нічого не робите, хоча також пишете, що виконуєте хатню роботу й допомагаєте з братом, отже звинувачення батька "скільки можна лежати?" є безпідставними.
Вам 22 роки, Ви вже доросла людина, отже, Ви маєте право вирішувати, де Вам жити, чи повертатись в батьківський дім, чи ні, якщо поїдете на деякий час.
Також рішення про магістратуру є лише Вашим рішенням. Чи підвищить вступ в магістратуру Вашу конкурентоспроможність на ринку праці?
Вам здається, що Ви у замкненому колі, але подивімось, як можна спробувати змінити ситуацію. З того, що Ви написали, складається враження, що Ви дуже втомились й просто не маєте змоги відпочити. В такому стані справді важко піти працювати й покращити фінансове становище. Чи могли б Ви організувати собі відпочинок? Можливо, Ви могли б поїхати кудись, де непотрібно буде доглядати малу дитину, щоб дати собі час, розібратись з думками та спробувати зрозуміти, чого Ви насправді бажаєте.
Відредаговано автором 11-09-2023 11:31:58