Хвилювання через (можливу) схильність до ОКР
Вітаю! Живу все життя з батьками, с самого дитинства помічала дивні дії мами, вона панічно боїться бактерій. Також років з 12 змушує мене жити по її правилам та начебто нормах, якщо порушити, то в неї дуже дуже сильна істерика.
Приклади її поведінки:
витирати з милом двери, стіни, речі в коридорі, якщо відкривалися вхідні двері. Бачить смітник або людину яка живе на вулиці, то відходить метрів на 10-15, потім панічно миється та питає чи немає на ній бактерій. Мити руки завжди майже, щоб не зробив, навіть просто пройшов в коридорі. Та багато іншого, все не описати відразу.
Особисто я хвилююся за себе, щоб такого не було у мене та страх у майбутньому народжувати дитину, якщо по генетиці є таке. Підкажіть будь ласка, які аналізи/тести потрібно здати, аби дізнатися чи є схильність? Та як вмовити матір сходити до психотерапевта/психіатра?
Дякую!
Питання від: ; Вік: 17

психолог онлайн
Лана, у Вашей мамы действительно ОКР. Но ОКР -это особенность характера и она не лечится таблетками. Но обратиться к психиатру необходимо, потому что ОКР возникает вследствие избыточной тревожности у человека.. Врач снизит тревожность и навязчивые действия уйдут. Но как только человек прекращает принимать лекарства, ОКР вернется. Так как таблетки не могут повлиять на .структуру личности. Поэтому нужно также подключить психолога.
Генетически передается тревожность. Если у Вас нет избыточной тревожности, тогда и нет риска приобрести ОКР.
Маме можете объяснить все. что я написала. Ну а пойдет она к врачу или нет - это уже ее выбор.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 351048 для Ирина Константиновна
Дякую Вам за пояснення!
Нажаль, проблема з тривожністю в мене є. Інколи переслідують нав'язливі думки, раз на 3-5 місяців бувають панічні атаки. Я хочу в подальшому звернутися та працювати з психологом.
Якщо я буду займатися з психологом, переїду від мами та налагоджу свій ментальний стан, то ризик ОКР може ще бути?
психолог онлайн
Доброго дня. Приєднуюсь до коментаря колеги вище, проте хочеться таки зазначити, що навіть підвищена тривожність не означає що у Вас це трансформується в ОКР. Тривога може посилитись в різні напрямки, але дуже круто те, як свідомо Ви підходите до свого стану і турбуєтесь про себе.
І так, при роботі з терапевтом, відсутності додаткового стимулу, як проживання з мамою, то Ви дуже добре з тривогою впораєтесь)
А з приводу вмовити маму на похід до психіатра - це доволі складно, адже люди які навіть відмічають для себе ОКР не часто готові з цим працювати, що обумовлено і особливістю симптоматики. Але поступово говорити з нею про це, виділяючи чому їх буде краще від цього - може мати результат
психолог онлайн
Вам не не нужно переезжать от мамы. ОКР - не приговор. И панические атаки, и ОКР - все это проявление избыточной тревожности. Но все это можно преодолеть. Только выбирайте психолога, который умеет работать с тревожными расстройствами.
Не накручивайте себя, не концентрируйтесь на ОКР. У Вас его нет и скорее всего, что и не будет. А навязчивые мысли иногда появляются у всех людей. Это не патология. Но психолог Вам подскажет, как можно избавляться и от них.
Відредаговано автором 22-09-2023 10:54:11
психолог онлайн
Здравствуйте!
ОКР тревожное расстройство, она бывает разное, может быть и особенностью харрактера, и не обязательно перерастет в расстройство! ПА самое простое тревожное расстройство с ним работать и прийти к результатам намного легче! ОКР одно из сложных. Маме необходим психиатр, есть препараты снижающие уровень тревоги, и с этим работает только психиатр.
Вы боитесь генетики, но тут влияет огромное количество факторов, повторюсь, могут быть черты характера, но не перерастающие в растройство! Вы за собой замечали подобные моменты, как у мамы?