Що означає здорова любов? (До себе, до партнера, до інших людей)
Добрий день.
Скажіть, будь ласка, що означає здорова справжня любов?
Як це – вміти любити?
Як і чи можливо її розвивати?
Що означає здорова любов до себе, до партнера, до інших людей?
Часто кажуть про стосунки ''це не здорова любов'', ''це не любов, а прив'язаність'', ''це не любов, а залежність'', тощо. Також кажуть, що спершу треба полюбити себе.
Розбираючись в темі, я усвідомлюю, що в принципі не знаю що таке любов насправді.
Хочу зрозуміти, чи люблю я себе (завжди бачу в собі недоліки і стараюсь їх виправити),
чи люблю я свого чоловіка (він мені як рідний, але є і багато негативних емоцій), чи достатньо я віддаю любові своїм дітям (в мене останнім часом немає сил, щоб гратись чи гуляти з ними як раніше)?
Мені здається, якщо зрозуміти що таке любов і навчитися любити по-справжньому, то можна багато чого покращити у відносинах і в житті взагалі.
Вчора я не змогла стримати сліз в дріб'язковій ситуації в діалозі з чоловіком (він запитав де антисептик, а я його раніше використала, але або забула йому про це сказати, або сказала але він не почув). Я не хочу так почувати себе в сім'ї. Разом з тим я не можу собі дозволити зруйнувати сім'ю. Не знаю чи є любов, чи це любов. Але напруження настільки зашкалює, що через дрібницю вибухаю.
Питання від: ; Вік: 35

психолог онлайн
Тетяна Штапова
Тема любові велика і можна прочитати цілу лекцію, і можна довго обговорювати.
Любов - це одне з найпотужніших почуттів, які може відчувати людина. Вона дарує нам радість, щастя та благополуччя.
Але що таке здорове кохання і як його відрізнити від любовної залежності?
Здорове кохання - це почуття, яке будується на взаємній повазі, підтримці, довірі та розумінні. Це не лише романтичне почуття, а й тісний зв'язок, заснований на спільних інтересах та цінностях. Здорове кохання дозволяє нам зростати і розвиватися, воно не обмежує нас, а навпаки, розширює наші можливості.
У здорових стосунках люди повинні намагатися зрозуміти і прийняти один одного, цікавитися своєю другою половинкою і розуміти, що вони все ж таки є різними особистостями зі своєю думкою, звичками та поглядами на життя.
Любовна залежність, є патологічним станом, який змушує людину сильно залежати від іншої людини. Любовна залежність включає сильні емоційні переживання, нездатність розлучитися з партнером, нездорову залежність від стосункыв і бажання контролювати партнера.
Любити себе — це більше, ніж носити шикарне вбрання та користуватися дорогою косметикою. Це широке поняття, в якому поєднується безліч смислів, матеріальних та духовних. На світі чимало доглянутих та чудово одягнених людей, які не уявляють, що означає справжня любов до себе. У ній немає егоїзму — лише прояв доброти до оточуючих, бо той, хто любить себе, не перекладає на інших свої проблеми.
Така любов складається з чотирьох аспектів: самосвідомості, самооцінки, самоповаги та турботи про себе.
Це коротко про любов
психолог онлайн
Добрий день. Можна багато писати про любов взагалі. Але Ви маєте конкретний випадок відносин з близькими. Тому я б порадила звернутися за консультацією до психолога та на Вашому конкретному прикладі роздивитися, а де то любов, а де ні. Як і з ким вона висвічується чи навпаки, і що можна тут передивитись. А писати лекцію в сайті мабуть не дуже доречно.
Відредаговано автором 25-09-2023 11:49:13
психолог онлайн
Тетяна Штапова
Ірина Миколенко
цитата:
Скажіть, будь ласка, що означає здорова справжня любов?
Коли у стосунках Ви не страждаєте!!! Це базово. А далі може бути наповнення... для кожної людини своє. Зрозумійте, що стандарту тут нема.
цитата:
Любов до себе починається з ПРИЙНЯТТЯ себе. А вже потім повага, турбота, самопідтримка, здатність себе прощати і т.д.
А Ви себе приймаєте? Як до себе ставитесь? Що відчуваєте, дивлячись на себе в дзеркало?
цитата:
чи люблю я свого чоловіка (він мені як рідний, але є і багато негативних емоцій),
Чи відчуваєте себе в стосунках з ним більше собою, ніж в стосунках з іншими?
Можливо, вважаєте його кращим за себе? Або навпаки - себе, кращою за нього?
До речі, негативні емоції із чим безпосередньо пов'язані?
цитата:
чи достатньо я віддаю любові своїм дітям (в мене останнім часом немає сил, щоб гратись чи гуляти з ними як раніше)?
Коли мама знесилена, "знеструмлена", пригнічена і тривожна, то саме таке і відбувається. Внаслідок цього пропадає бажання гуляти і гратись з дітьми, зацікавлено проводити з ним час.
Може, спробуєте пошукати і знайти відповідь, на що витрачаєте свої сили, в чому спалюєте свою енергію?
цитата:
Але напруження настільки зашкалює, що через дрібницю вибухаю.
Мабуть, природньо, що Ви налаштовані шукати причини в собі. Мовляв, це Ви не вмієте любити "по-справжньому". Це Ви не знаєте, яка вона здорова любов.
І навіть не припускаєте думки, що, МОЖЛИВО, вже тривалий час самі не відчуваєте любові і поваги до себе. Що, ЙМОВІРНО, тривалий час не здійснюються Ваші бажання. Що Ви не задоволені власним життям.
цитата:
Я не хочу так почувати себе в сім'ї.
А як бажано Вам?
цитата:
Разом з тим я не можу собі дозволити зруйнувати сім'ю.
Думаю, не варто усю відповідальність (про почуття вини не йдеться) брати на себе. Вас дорослих партнерів сім'ї ДВОЄ. Тому потрібно об'єктивно з'ясувати, що відбувається і який внесок КОЖНОГО з вас в існуючу реальність.
Відчувається, що Вам потрібна допомога. Перший крок Ви зробили, звернувшись на форум. Але його можливості доволі обмежені. На часі індивідуальна співпраця з психологом. Зробіть цей наступний крок!
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
цитата:
Скажіть, будь ласка, що означає здорова справжня любов?
Як це – вміти любити?
Як і чи можливо її розвивати?
Вітаю! Мені подобається визначення, що любити - значить цікавитись іншою людиною, піклуватись, з радістю віддавати, не чекаючи нічого у відповідь, і вміти відпустити, якщо потрібно.
цитата:
Хочу зрозуміти, чи люблю я себе (завжди бачу в собі недоліки і стараюсь їх виправити)
Можна любити себе і при цьому виправляти недоліки, а можна виправляючи недоліки, не бачити свої сильні сторони і все більше себе знецінювати. Що вже не про здорову любов. Все залежить від того, наскільки ви себе знаєте, приймаєте такою, яка Ви є, піклуєтесь про себе, займаєтесь саморозвитком і.т.д.
цитата:
чи люблю я свого чоловіка (він мені як рідний, але є і багато негативних емоцій)
Як Ви обходитесь зі своїми негативними емоціями? Чоловік знає в ці моменти, що з Вами відбувається? Ви з ним говорите на ті теми, які викликають негативні емоції? Чи намагаєтесь знайти якісь рішення?
цитата:
На що йдуть Ваші сили? Ви знаєте, що відбувається в житті Ваших дітей, що їх хвилює, з якими проблемами вони стикаються? Чи звертаються вони до Вас за допомогою при необхідності? Чи отримують вони її від Вас?
психолог онлайн
Доброго дня!
Вы написали - "Що означає здорова любов до себе, до партнера, до інших людей?"
Любовь - это уважение! Когда ты себя уважаешь и ценишь!
Когда не позволяешь ущемлять свои границы, давить на тебя или унижать тебя.
Когда ты выбираешь именно, то что ты хочешь.
И одновременно с уважением относишься и к желаниям других людей - не навязываешь им чтото против их воли.
Вот это любовь и к себе и к людям.
Если так в целом ответить.
Самокритика это хорошо - но как лекарство в малых дозах.
Главное не перебарщивать.
Вообще важен баланс - причем во всем важен баланс.
И чтоб не перейти в эгоиста - но и не сделать из себя жертву.
А баланс начинается - с ценности себя!
Когда ценишь себя - то автоматически выбираешь для себя, именно то что тебе нужно, или то что тебе нравится, или то что тебе нужно и важно.
Научишься ценить себя - научишься ценить мир - и быть благодарным и себе, и миру, и людям.
Тут важно соединять ценность - уважение - и Благодарность!