Як знову полюбити читати?
Раніше я дуже любила читати, за день могла прочитати книжку в 300 сторінок. Зараз я теж це люблю, але чомусь вже не можу так зануритися в той світ і читання зараз дається мені дещо важче, зараз я вже не прочитаю стільки сторінок, як раніше. Згадую, що перестала читати взагалі, коли в мене з'явився перший смартфон. Але навіть тоді я легко прочитала одну книжку, а зараз чомусь так не виходить. Шукала інформацію в інтернеті, дізналась, що це називається книжкова криза. Як з неї вийти?
Питання від: ; Вік: 19
подобається: 1 з 1

психолог онлайн
Нiна Iванiвна Уенем
Доброго дня, Дар'я!
Розкажіть, будь-ласка, які події в житті передували тому, як Ви стали менше читати? Чи потерпали Ви від стресу чи якихось проблем, через які б не вистачало ресурсу на читання?
психолог онлайн
Нiна Iванiвна Уенем
Добрий день Дар'я.
Задам просте і складне питання водночас - навіщо Вам читати? З якою метою? Які емоції і почуття ви отримаєте від читання?
Друге - що сталося напередодні того, як ви перестали читати?
Інколи буває, що людина втікає від реального життя в книжки, смартфон, в тяжких випадках в алкоголь. Тобто це спосіб піти з реальності, щоб не вирішувати життєві задачі. Тому тут дуже важливо розібратися в тому, що саме ви отримували від читання, що сталося напередодні того, як ви помітили, що стали читати менше і що зараз відбувається.
Буду рада допомогли розібратися.
психолог онлайн
цитата:
але чомусь вже не можу так зануритися в той світ і читання зараз дається мені дещо важче
Это вопрос мотивации.
Когда у человека есть истинное желание читать книги, то он будет с легкостью это делать.
Если же чтение относится к долгам ("надо читать"), то тогда и возникает то состояние, о котором вы пишете.
цитата:
Як з неї вийти?
Для этого вам надо определиться с тем, чего вы хотите на самом деле.
И постараться осуществить желаемое.
Даже если книги и не будут входить в этот список.
Для такой работы над собой вам потребуются индивидуальные консультации.
С этим вы можете обращаться ко мне.
Я работаю с такими проблемами и могу вам помочь.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 352603 для Марія Радченко
Це було дуже давно, тому я вже не дуже пам'ятаю. Пам'ятаю лише, що коли з'явився смартфон я забула про книжки. Але навіть тоді я легко прочитала книжку, про яку вище писала. Тому не знаю.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 352605 для Юлія Карайкоза
Я хочу повернути задоволення від читання. Воно й зараз є, але вже не таке, як раніше. На рахунок втечі від реальності, можливо, бо я всі перерви могла читати й ні з ким не спілкуватись(я впринципі була замкнутою дитиною). А чому втратила задоволення від читання не знаю.
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня, Дар'я !
Погоджуюсь з колегами, що треба почати з мотивації. Тут на допомогу може прийти усвідомлення переваг читання.
Читання може бут способом терапії, недарма існує навіть термін - бібліотерапія.
Тому що читання це спосіб самопізнання, рефлексії, можливість гармонізувати внутрішній світ, систематизувати цінності, потреби та поведінку. Воно будить уяву, стимулює мислення, покращує мозкову діяльність; розвиває інтелект, посилює здатність до концентрації; сприяє саморозвитку та багато іншого.
Мені уявляться, що Ви вже готові до читання, якщо написали сюди. Скористайтеся порадами фахівців при виборі цікавої книги і починайте читати. Варто тільки почати і Ви не встигнете озирнутися, як знов повернетесь до читання.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 352617 для Нiна Iванiвна
Насправді я й зараз читаю, мені не зовсім подобається лише те, що я тепер, чомусь, не можу так зануритись в книгу, як раніше
психолог онлайн
цитата:
Пам'ятаю лише, що коли з'явився смартфон я забула про книжки.
Добре. Тоді, які активності Ви робите зі смартфоном? Чим саме користування інтернетом замінило читання?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 352628 для Марія Радченко
Раніше постійно сиділа на ютубі і грала в ігри, зараз намагаюсь трохи обмежувати телефон, але, чомусь, від читання задоволення не побільшало
психолог онлайн
цитата:
чомусь, від читання задоволення не побільшало
А що Ви взагалі любили читати, і чому саме Вам цей процес подобався? Чого зараз не вистачає, щоб отримувати задоволення?
психолог онлайн
Доброго вечера!
Может надо поискать новых авторов - или новые жанры.
Кто то ктоб прям зацепил - сразу с первых строк.
Может вам в целом - не хватает сейчас эмоций, и чувств, и впечатлений в жизни?
Может есть усталость и опустошение?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 352634 для Марія Радченко
Ніколи не загострювала на цьому уваги, але зараз задумалась про те, що я читала пригодницькі жанри(хоч і зараз їх читаю, але, як я повторилась, менше задоволення). Не знаю, чому раніше мені цей процес подобався, а зараз ні.
психолог онлайн
Ви пишете, що «книжкова криза» почалася коли з’явився перший смартфон, що задоволення від читання зменшилося саме тоді. Соціальні мережі справді одне з найбільш топких боліт для мозку. Може Вам брати вихідний у свого смартфона хоча б раз на тиждень?
Для втрати задоволення від читання причиною може бути також вибір книги. Може спробувати пошукати книги від яких Ви будете у захваті і просто не зможете відірватися , готові будете не спати, щоб прочитати ще сторіночку.
психолог онлайн
цитата:
Не знаю, чому раніше мені цей процес подобався, а зараз ні.
Забула поточнити. Це стосується тільки читання, чи інших хобі також?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 352713 для Марія Радченко
Думаю, що лише читання
психолог онлайн
цитата:
Думаю, що лише читання
Зрозуміло. Тоді чи відчуваєте Ви, що повинні любити читати, як обов'язок? Наприклад, через те, що це соціально схвально, корисно, або Ви раніше це любили, значить і зараз треба продовжувати?
Просто справа в тому, що якщо людина тисне на себе через бажання відчути емоцію, якої зараз немає (у Вас це -любов до читання) - ефект може бути зворотнім, і криза ще більш поглиблюється. Може Вам дійсно варто зробити перерву від книжок на певний час. А може, включати читання в свій графік поступово, без марафонів на 300 сторінок в день, і спробувати отримувати задоволення від самого процесу. Повільно занурюватись в сюжет, відчувати його, занотовувати для себе щось. І не робити це через не хочу, а спробувати зробити це так, наче знову знайомитеся зі світом книжок з нуля.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 352730 для Марія Радченко
Частково так, я дійно хочу повернути бажання читати, бо це завжди було моєю перевагою. Але насправді я вже давно не тисну на себе. Іноді, звісно, буває таке, що з одної сторони мені хочеться читати, а з іншої - ні. Тоді буває певний натиск невеликий, але це не так часто. Але чомусь, задоволення більше не стає.