Як дитині правильно відстоювати себе, при цьому не завдаючи шкоди іншим
Добрий день!
Історія вийде довга, але це щоб краще розуміти ситуацію.
Донці рівно 5 і у нас виникла така ситуація:
ми були на змаганнях і збирались в приміщенні схожому на клас. До доньки підсіла дівчинка (знайома) зі своїми іграшками, вони трохи пограли і поставали на стільці. Дівчинка почала дражнити іграшкою тримаючи її зверху. Потім говорити донці що та малявка, хоча дівчинка навіть трохи менша. Слово за слово.. І донька її штовхнула, не сильно, але дівчинка впала і забилася, добре що все обійшлося…
Я в цей час стояла поряд, але спиною, заплітала іншу дівчинку, іноді поглядаючи. але бачила і чула..
Я розумію, що донька так відстоювала себе і як би вони стояли на підлозі, дівчинка максимум зробила крок назад. Ми поговорили, я пояснила які наслідки можуть бути, якщо так падати.
На мою думку, в першу чергу винні ми батьки, тому що треба було відразу «їх від туди зняти, а не дивитись». Тому що варіантів впасти дуже багато.
По друге, більшість дітей так реагує. Або штовхає, або намагається дістати, хватаючи і тягнучи в низ
Підскажіть будь ласка, як правильно дітям поводитись в таких ситуаціях? Як поступати мудріше і при цьому відстоювати себе? Як діти повинні реагувати?
У нас саме с цією дівчинкою вже був конфлікт під року тому, коли вона під час прогулянки, постійно намагалася забрати самокат, на неї мати весь час сварилася, щоб вона каталася на свойому. І якийсь момент, коли та не відпускала самокат і не пускала її, донька її вкусила. Її мати потім фотографувала слід. При тому, що донька нікого не кусала, не до цього, не після. (Хоча якщо чесно, підставив себе маленьку на місце доньки, я би теж вкусила🤣)
Але я вчу її вирішувати такі питання вербально.
Донька активна, товариська, скрізь находе друзів. Але звичайно вона не свята, у всіх свої вади.
Питання від: ; Вік: 30

психолог онлайн
Тетяна Штапова
Доброго вечора.
Добре, що дитина вчиться відстоювати свої кордони, і що Вас хвилює питання, як вона може зробити це екологічним шляхом.
Зазвичай поведінка дітей - це або пряме віддзеркалення проблем всередині родини, або відображення назовні чогось, що батьки в собі намагаються подавити. Ви кажете, що донька у відповідь на образи проявляє фізичну агресію. А як у Вашій родині ставляться до проявів агресії? Чи забороняєте Ви самі собі сердитись на когось, і як вчиняєте, коли Ваши кордони були порушені?
Доповнення від автора
В нас сім‘ї такого немає і в неї було таке тільки с цією дівчинкою, вона навіть с іграшками няньчиться і маленьких діточок коли бачить, починає з ними бавитись. Я просто не знаю, що їй порадити, як навчити, що треба робити в такій ситуації (коли вона штовхнула), як правильно було поступати.
психолог онлайн
Добрий день. Я так і не зрозуміла - ваша донька укусила Чи ні іншу людину? Що тоді фотографувала мама? Цікаво, що вас тішить в цій ситуації?)
Чи проявляє вдома агресію ваша донька?
цитата:
Але я вчу її вирішувати такі питання вербально.
Можете дати приклад, як це звучить?
Доповнення від автора
Я мабудь не так висловилась. Я згадала своє дитинство, себе маленькою і приставила як у мене забирать самокат, на прохання не реагують, руку прибрати не виходить… я би вкусила… хоча я не пам’ятаю кусала, я когось чи ні. ..
Якщо їй щось не подобається, те що ми робимо або хтось інший, вона про це говорить. Може виставити руку, сказати стоп, мені не приємно. Вчу висказувати свою точку зору.
З цією дівчинкою конфлікти бувають не тільки у моєї дочки.
Якщо, не брати до уваги цієї дівчини..починають дражнити, говорити щось не приємне на її думку, може її іграшку відбирати, що їй потрібно робити, як вірно. Сказати, що мені не подобається я так не буду грати? Чи як?
Якщо наблюдать за дітьми, за всіма, просто на площадке, якщо щось не так починають штовхатися. Якщо починають штовхатися, що робити?
Доповнення від автора
Агресії немає, едине що вона дивиться мультик чи фільм емоционально. І якщо їй страшно або переживає, може різко розвернутися або стрибнути, якщо рядом сидиш може прилетіти
психолог онлайн
Марія Радченко
цитата:
Anna, доброго вечора. Ви самі знаєте, що можна казати дитині, щоб відстояти себе.
цитата:
Це саме те, що варто говорити. І добре, що вона це робить і що Ви вчите доньку висказувати свою точку зору. Також дитині доречно було б вибачитись після того, як вона зіштовхнула іншу дівчинку, і та забилась.
цитата:
Так, вона може відмовитись від ігор, в яких їй кажуть чи роблять щось неприємне, або сказати, що саме їй неприємно і на яких умовах вона готова продовжувати гру.
цитата:
Я просто не знаю, що їй порадити, як навчити, що треба робити в такій ситуації (коли вона штовхнула), як правильно було поступати.
Найкраща порада для дитини - це власний приклад. Чим краще Ви захищаєте свої кордони і комунікуєте з оточуючими, тим легше буде це робити Вашій доньці. Дітям можна давати багато порад, дуже правильних і корисних, але в основному вони себе поводять так, як це прийнято в сім'ї. Але звичайно, на своєму дитячому рівні. Дитячі стосунки більш відверті і прямолінійні, ніж стосунки дорослих.
Добре, що Ви вчите її вирішувати конфліктні ситуації вербально. Це тривалий процес, інколи потрібно розібрати не одну ситуацію, щоб дитина почала поводити себе по-іншому.