Як зберегти стосунки після народження дитини?Як навчитися контролювати свою емоційність?
Післязавтра народження дитини маю відчуття,що залишилася одна без підтримки чоловіка.Він працює,я весь день з дитиною.Підчас вагітності проговорювали моменти того,шо будемо чергувати,шоб я мала можливість вийти з подругами.Але через страх шо дитина ще маленька,чоловік говорить шо не знав шо так буде,і не залишається з дитиною.Сам же може вийти з друзями майже кожного дня,на прохання побути дома говорить,шо не закриється в хаті,і шо я йому заздрю ,бо він може кудись вийти.Я в свою чергу говорю шо він дуже зручно влаштувався,мене зміг закрити в 4 стінах,він говорить шо він зробить,і чого я не попрошу маму посидіти з дитиною,а сама не вийду кудись.Одразу поясню чого я не прошу мама,лише в крайніх випадках коли дуже потрібно,бо я завжди мала позицію не скидати свою дитину на батьків,бо я народила її,чого хтось має з нею сидіти.Ще мама дуже сильно нам допомагає,через це я ще більше не можу попросити допомоги,бо вона і так віддається на всі 100,і розумію шо навіть якби їй не вийшло,вона би все одно відмінила плани і допомогла мені
Розумію шо чоловік хоть інколи через скандал,але все ж їздить по магазинах,аптеках при потребі.Але є ситуації,коли я ввечері не можу піти в душ,бо дитина починає плакати він не може заспокоїти і незадоволено телефонує зі словами де я пропала
Питання від: ; Вік: 20

психолог онлайн
Ваші відносини зараз переживають трансформацію, коли ролі та обов’язки ще не врегульовані. На ваших плечах велика відповідальність і ви потребуєте партнерської допомоги, від якої ваш чоловік відвертається.
Треба поступово нагадувати про відповідальність, про яку ви домовлялись з чоловіком під час вагітності. Є багато лекцій, книжок, де описано як бути з дитиною і як турбуватись. В мене є припущення, що ваш чоловік трошки сам дитина, бо боятись і не розуміти, що ви теж людина трошки не по-дорослому. Треба його підтримати в розгубленості та направляти до допомоги. Ніби ініціація в батьківство ще не відбулась. Він може вчитись у вас як поводитись з дитиною, під наглядом і ви можете пояснювати, що потрібно і як слід бути в деяких випадках.
Ваші ревнощі і заздрощі доречні, бо вам теж хочеться клаптик свободи та вільного часу, але важливо домовлятись.
психолог онлайн
цитата:
Але через страх шо дитина ще маленька,чоловік говорить шо не знав шо так буде,і не залишається з дитиною.
Доброго ранку. Напевно, Ваш чоловік і справді не знав, що таке маленька дитина, як за нею доглядати, які страхи і складнощі можуть виникнути після її народження. Але вже дізнався. Поступово він звикне до дитини, страху буде менше, тим паче, вона буде дорослішати. Та звичка приймати участь у догляді та вихованні по-мінімуму може залишитись. Хоча не факт. Багато залежить від того, якою людиною він є, чи здатен на співчуття, чи вміє підтримувати.
Після того, як в сім'ї з'являється перша дитина, відбувається різка зміна сімейної системи. Вас було двоє, стало троє. У зв'язку з цим виникає багато нових почуттів у батьків немовляти. Додається багато нових обов'язків, залишається набагато менше часу для відпочинку, сну, своїх справ. Це призводить до роздратування і незадоволення один одним.
цитата:
Сам же може вийти з друзями майже кожного дня,на прохання побути дома говорить,шо не закриється в хаті,і шо я йому заздрю ,бо він може кудись вийти.
Можливо і заздрите. Що в цьому дивного? Ви теж жива людина, у Вас є бажання отримувати задоволення від прогулянок, дружнього спілкування і т.д. До речі, для ваших з чоловіком відносин було б корисно вам вдвох кудись виходити хоч інколи, щоб відчувати себе парою, а не тільки батьками.
Відредаговано автором 02-12-2023 07:48:24
психолог онлайн
Вітаю. Відстоювати свої кордони і дбати, щоб виконувались ваші домовленості- це справа не одного дня. Поновлюйте і нагадуйте чоловікові про це. Це також повертаю його в дорослу позицію, і якщо він не вміє поводитись з дитиною- то його задача навчитись. Як колеги вже написали вище, на це потрібен час. Не всі люди автоматично набираються ролі «батьки» з фактом появи дитини. Як варіант ви можете запросити професійну няню на пару годин, яка вміє обходитися з дитиною. Звичайно обговорити це з чоловіком. Можливо зʼявиться більше інформації під- час обговорення